Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Crawla är inte lätt!

Av My & Elin - 29 april 2008 19:57

Här kommer en rapport från lilla My...


Om Byggan skulle kunna lära mig att crawla, var jag tvungen till att ha simglasögon. Så jag inhandlade ett par på Intersport direkt efter jobb. Blåa och fina...  

Vi cyklade till simhallen som planerat. Där var ganska mycket folk denna kväll. Vi bestämde oss därför för att ta 40 längder bröstsim till att börja med.

Byggan drog på sig sina glasögon och simmade snabbt som tusan! Hon gjorde som proffsen idag! Jag hann förstås inte med. Hon ville att även jag skulle prova att gå ner under vattnet under varje simtag. Hallå? Haha, jag fick inte ihop det...

Jaja, folket började tunnas av och det var dags för mig att få en lektion. Bygg började ge mig lite tips. Sen var det dags att prova crawla. Det hör till att jag inte är värst bra på att hålla andan och är en badkruka, rädd för vatten och att drunkna...

Vart tredje tag ska man gå upp och andas. Att få ihop det där var minskäl inte lätt. Jag andades ju ut när jag tog upp huvudet och då hann jag inte ta luft!! Lite knasigt i början. Jag såg nog ut som en sprattlandes...ja, något sprattlandes och som en val kanske som pyser ut vattnet hela tiden.

Efterhand gick det bättre och bättre, men shit, vad jobbigt det är! När jag väl fått NÅGORLUNDA kontroll på andningen och började ta i med armar och ben (dock fortfarande väldigt sprattlandes) så fick jag kramp precis över allt. Otränad?? Jag fick iaf ihop 20 crawl-längder.

Övning ger färdighet, eller vad säger man?


Ps Byggan är en fena på att simma...


Over and out.

Mysan

 
 
Ingen bild

Anti

30 april 2008 11:30

Önskar er en trevlig semester båda två.Kan inte komma på nått "hyss" där i Turkiet.Jo,men vänta.Ni kan ju gömma undan någons kläder på stranden.
Skrik på hjälp vid poolen,ni har fått en kackerlacka i bikinitrosan,minns inte om det finns sånna i Turkiet.
Va rädda om er!!

Kram
PS.Elin kan jag få ditt mobilnr.DS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards