Alla inlägg under februari 2009

Av My & Elin - 28 februari 2009 23:57

Som överskriften lyder så fortstår ni säkert att vi har varit med om trevligare kvällar. Som inbiten innebandymänniska svider det, det känns j-vligt trist. 

Vid vinst mot Landskrona så hade vi fått spela i div 2 även nästa säsong. Å så nära det var...

Efter första perioden ledde Landskrona med 3-1. De sista 5 minuter spelade vi riktigt bra och kämparglöden var stekhet. Detta tog vi med oss in i andra perioden. Landskrona ökade dock på sin ledning ganska snabbt och det stod 4-1. Här ska hela laget ha en stor guldstjärna för att ni orkar fortsätta kämpa om segern. Vi gör 4 mål och leder med 5-4, ända tills 7 sekunder återstår, då kvitterar Landskrona...

I tredje perioden följs vi åt i protokollet, 6-5, 6-6, 7-6, 7-7. Domarna var riktigt bra och tillät fysiskt spel och blåste inte sönder matchen. De gav oss dock en utvisning när endast ca 3 min återstår av perioden! Här gör Landskrona 8-7. Vi tar ut Katta och spelar med 6 utespelare, här ökar Landskrona på sin ledning och gör 9-7 i tom kasse.

Det blev många tårar och ledsna miner i laget. Å spänd väntan på att matchen mellan Hässleholm-Fch skulle ta slut. Vi hoppades på lika, men tyvärr vann Fch med 4-3. Div 3 väntar.

Tjejer, ni är grymma! Vilket psyke ni har som hämtar upp underläge efter underläge! Ni var verkligen värda vinst!


Ett par ord från en innebandyspelare och vän: "Har man tagit ner laget i 3:an får man ta upp det i 2:an igen."

Det ligger mycket i detta, kloka ord.

Tror att det kommer bli ett par intressanta veckor som kommer...


Jag uppdaterade Elin genom sms hela matchen. Kan tänka mig att du satt på helspänn efter sms 5-5. Det blev förstås även dystra miner från Elin då hon fick slutresultatet.

Ännu flera dystra miner när vi pratade lite senare under kvällen om att div 2 platsen var förlorad.

Elin, hoppas att du dricker ett par glas för mig också på din brors 30-års fest!

Tack Checke för sällskapet och en mysig hemmakväll! Fasen med godis och chips vi åt...


Over and out.

My



  

Av My & Elin - 27 februari 2009 10:08

My dissar att tåget är försenat när hon som mest behöver att det kommer i tid!

Elin dissar tv 5 program "den rätta för Rosing" vilket patetiskt program!

En liten diss går också till Rögle som blev klara för kvalserien när de förlorade mot Linköping igår med 3-6.


My

Hiss nr 1: att det är fredag och att hennes favoritprogram nr 2 börjar idag "så ska det låta" Brolle är gäst, vilket betyder att vi får höra Elvis :)

Hiss nr 2: att solen skiner på västkusten, hon vill ha vår nu!


Elin

Hiss nr 1: att hon ska få åka hem till familjen och fira sin bror som fyller 30, tänk vad tiden går fort!

Hiss nr 2: bokrean är igång och Elin har en förkärlek till att handla böcker särskilt kokböcker :)


Vi får passa på att hålla tummarna för My som idag är uppe i Göteborg och skriver sin tenta! Lycka till och jag tror att du kommer att klara det galant.


Over and out


Av My & Elin - 27 februari 2009 08:37

Gamla Svea på äldreboendet hade blivit förtjust i sin granne Albert. Till slut tog hon mod till sig och frågade om hon fick komma in på Alberts rum på kvällen och titta på TV.

"Det går bra", sa Albert, " men då får du allt lov att hålla i min PetterNiklas en stund".

Kan jag väl göra, tänkte Svea och började tillbringa kvällarna hos Albert.

Ända tills Albert tröttnade och började uppvakta Ester istället.

Svea blev väldigt sårad och ledsen.
"Varför gör du så här?", frågade hon. "Vad har Ester som inte jag har?".
"Parkinson", svarade Albert!


Trevlig fredag!

Over and out

Av My & Elin - 26 februari 2009 14:36

Gårdagens match var otroligt viktig. Vinst och vi hade varit klara för div 2 nästa säsong.

Vi bjöd inte till något skönspel eller kämparglöd varken i första eller i början av andra perioden. Var det nervositeten av allvaret som spelade in? Kanske. Elin: "Som spelare kan jag säga att det var en av de värsta matcherna jag har spelat. Alla ville så mycket och det kändes som om man stundtals bara fick black out!"

Efter första perioden stod det 1-1, efter andra låg vi under med 1-3. Vi verkar ha en tendens till att spela som bäst i underläge och de sista 5 minuterna under andra perioden vände det. Kämparglöden fanns där, skotten gick på mål.

Får vi skylla på otur och domarna lite? Två bortdömda mål, ett bortdömt som var otroligt löjligt. Vi lade bollen ett par ynka centimeter fel på ett frislag och de blåser av precis när Elina fått till ett klockrent skott i mål. Är det sant??  

Helt plötsligt går vi in med blod, svett och tårar och spänningen låter sig hållas ända tills slutsignalen går. En sekund innan slutsignalen får Glebe till en fullträff, men den jäkla stolpen! Matchen slutade 4-4.  


Striden om de två åtråvärda platserna om spel i div 2 är alltså öppen tills lördag. Röke, vi, Hässleholm och Fch har chans att klara sig. Vid vinst är vi klara. Vid förlust behöver det inte vara kört, men vi är beroende av att Hässleholm-Fch spelar lika. Om vi spelar lika mot Landskrona är vi beroende av Hässleholms och Fchs målskillnad alt att de spelar lika… Vilken soppa. Å vilken press.

Kl 16.15 alternativt kl 18 på lördag vet vi vad ödet vill.  


Elin har inte lite ångest inför lördagens match! Hon kan inte vara med pga att hennes bror fyller 30 år och ska ha kalas i Sala. Ni märkte säkert igår att hon var grymt frustrerad över att vi inte klarade kontraktet….mycket känslor och ångest för att hon inte kan hjälpa laget på lördag! Berit lovade dock att försöka locka en stor heja klack till hallen i Landskrona för att hjälpa tjejerna till seger! 

Over and out.
Av My & Elin - 25 februari 2009 12:01

Nu kanske ni blev lite rädda, men nä, varken My eller Elin ska gifta sig. Det kan väl däremot inte gått någon obemärkt förbi att vår konprinsessa och hennes Daniel (numera Prins Daniel) har förlovat sig!


Vi säger grattis och lycka till!


Over and out.

Av My & Elin - 25 februari 2009 11:34

Ikväll spelar vi mot Hässleholm hemma kl 19.30 Det har ju tyvärr blivit så här att alla fyra bottenlag kämpar om sin plats i div 2, där ingår både vi och just Hässleholm. Därför är det en grymt viktig match…  


Elin:

Vi har en viktig match ikväll som sagt och vi måste vinna, vilket inte gör en mindre nervös. Önskar nästan att det vore torsdag så det är över. Det som är bra är att vi har ju haft en uppåt gående trend på våra matcher och håller det i sig så borde vi vinna ikväll! Dessutom hade det varit skönt att inte ha någon press på oss när vi på lördag. 

Har lyssnat på Sebastien Telliers låt Divine flera gånger idag och den får mig på bra humör och tar bort tankarna på kvällens match ett tag!http://www.youtube.com/watch?v=Vz58Hw9hldw 


My:

Detta är nog den värsta matchen att stå bredvid plan. Min nervositet är mycket större på bänken än på plan… Det kommer gå åtskilliga läkerol-askar för mig och prillor för Roger P! Alla vet vad som gäller ikväll, vinner vi så är det klart med vår existens för div 2 även nästa säsong! Det skulle vara otroligt skönt!

Hjälps vi åt, både på plan, på bänk och i stab/coachning, så fixar vi tre poäng ikväll!! Go girls!


Over and out.
Av My & Elin - 24 februari 2009 10:12

Igår sov inte Byggan själv…..utan Assi sov tryggt vid hennes sida i sängen och det hör inte till vanligheterna utan kanske inträffar 5 ggr/år. Hon hade varit orolig hela kvällen och kanske lite rastlös eftersom hon varit hemma själv hela dagen, vilket inte heller hör till vanligheterna. Så när hon fick komma upp i sängen så lade hon sig och rörde sig inte ur fläcken förens tidigt på morgonen.

Tankarna började snurra i huvudet, hon är redan 9 år och kommer förmodligen inte leva många år till eftersom hon varit så sjuk i unga dar. Vi får se det positivt egentligen skulle Bygg ha lämnat tillbaka henne till försvarsmakten vid 1 års ålder då Bygg kört upp henne till bevakningshund så egentligen har vi fått 8 år extra!

My sov uruselt inatt. Vände och vred på sig under största delen av natten och kollade klockan med jämna mellanrum. Hon är grymt trött idag!

Igår fick My jogga/gå om vart annat på löpbandet hos sjukgymnast Marianne, i hela 5 minuter!! Jaja, tänker ni, men 5 minuter är länge och vaderna brände! Det var ett litet test om knäet var redo. My är på 10 veckan nu efter operationen och jogging brukar få ske först efter 11-12 v. Men knäet mår bra idag! Dessutom fick hon hoppa hage på ett ben! Många nya grejor alltså och konstig känsla, men ack så roligt!!  


Nu till något annat det finns några reklamfilmer som rullar flitigt just nu och favoriterna är på plats:


 1. Billys pan pizza, en kille som kommer hem och ska sedan iväg på innebandyträning som rockar loss i köket med innebandyklubban….rumpvickningarna 0,16 skojar man inte bort! http://www.youtube.com/watch?v=oyih2vLztPM


2. Lotto, en man som står i duschen och sjunger sedan förvandlas han till en rockstjärna och flyger runt på scenen tillsammans med bandet samtidigt som since you been gone

http://www.youtube.com/watch?v=DF5Kpng6y9s


3. Telia, vi har ju fått följa familjen (pappa, dotter, lillebror) ett tag och nu är det lillebror som börjat träffa tjejer och dubbelbokat sig…..

Hittar inte den på youtube!


Over and out.

Av My & Elin - 23 februari 2009 14:26

Sammanfattning av Elins Weekend


I torsdags skulle jag igentligen ha haft semester hela dagen, men det blev lite ändrade planer och jag fick jobba från 9-12. Det var nämligen så här att jag skulle få lite vildsvinskött levererat i onsdags, men min kollega hade tagit fel på dag och grisen skulle inte slaktas förens på onsdagskvällen. Därför kom jag in och jobbade på torsdagen och skulle hämta köttet, men då hade de glömt att märka och paketerat. Så det fick min kollega åka hem och göra på lunchen! Okej då får jag komma tillbaka vid 13:30 för jag ska vara vid flyget 13:15 och hämta Tessan. Jag har ju tagit ledigt torsdag och fredag för att jag ska få besök Tessan från Sala och Sonja från Örebro, vi har känt varandra länge och var dessutom på semester på Kreta förra året! Efterstrulet med köttet fortsatte helgen så här, vi har hunnit med en hel del! 


Torsdag

9-12 Jobb och innan jag ska till flyget var jag ut med Assi och handlade bakpotatis.

13:15 Tessan hämtas på flyget (ett kärt återseende)  

13:30 Vildsvinsköttet hämtas på jobb

13:35 10 kg vildsvinskött lämnas på Storgatan hos Assis dagmattar

13:45 Äntligen hemma i lägenheten och slänger in bakpotatisarna i ugnen och gör sallad.

14:00 Nina, Sam och Wilmina kommer på besök, stannar och äter en sen lunch och så blir vi (jag och Tessan) barnvakt medan Nina och hennes man går till banken.

17:20 Kommer Nina tillbaka och hämtar barnen.

17:30 Promenad med Assi

18:15 Går vi till busshållsplatsen vid sjukhuset för att vänta på bussen som tar oss ut till Ishallen

19:00 Nedsläpp i Lindab Arena Rögle spöar Modo med 6-2, gött. Efter matchen går vi hem.

21:56 Sitter Tessan och jag i min bil för att köra till tågstationen och hämta Sonja som kommer kl 22.

22:15 Är det fika framdukat och vi uppdaterar oss på det allra senaste….  Därefter stupar vi i säng runt 23:30 


Fredag

07:13 Väcker Assi mig och vi går ut och handlar banan och ägg som jag hade glömt dagen innan.

08:30 Dukas frukost fram och Tessan och Sonja vaknar så sakteligt, vi äter frukost länge och sen ska alla duscha och fixa i ordning sig…..

11:30 J är vi i alla fall klara och beger oss till Höganäs factory outlet där vi låter pengarna flöda!

14:00 Åter hemma och äter lunch

15:30 Åker vi till Väla för ytterligare shopping och fika på Roberts

18:00 Pustar vi ut i lägenheten och det börjar fixas inför kvällens utgång!19:30 Sitter vi på Casa Mia och äter en underbar middag

22:45 Ligger vi i sängarna och Hancook rullar igång på dvd…..helt kass!

00:45 Ut en sista gång med Assi och god natt 


Lördag

09:00 Jag får väcka Assi och vi går ut på en promenad sen går jag och lägger mig igen, Tessan och Sonja bara fortsätter att sova vidare så jag kryper ner i sägner igen :)

11:30 Katta ringer på mobilen och berättar om hennes bil… ”jag har kört utan lock till oljetanken, så det är nog därför det luktat illa”. Katta blir också överraskad att jag ligger i sängen och säger jag trodde inte det om dig….. Det är skönt när man fortfarande kan överraska folk!

12:00 Äter vi frukost

13:00 Gör vi stan i Ängelholm

15:30 Kör vi mot Åstorp för att få se herrarna krossa Carlshamn :)

19:00 Påbörjas matlagningen inför kvällen, vi äter vildsvinsstek med rödvinssås och rotfrukter

20:00 Bänkar vi oss för att kolla melodifestivalen

21:00 Äter vi äntligen maten som tog lite längre tid att tillaga än vi tänkt oss. Därefter kollar vi på kort och pratar en massa strunt i en os av dessertostar och vin! 


Söndag

En lugn morgon med en lång frukost och jag hinner till och med slänga in några maskiner tvätt. Därefter åker vi ner till Råbocka och går en långpromenad på stranden med vinden i ryggen. När vi åker därifrån börjar det planeras inför lunchen och vi passerar en kille som kommer med en pizzakartong och det är precis vad vi behöver så vi åker inom Gonzalos. Kommer inte ihåg när jag sist åt en pizza till lunch! Sen blir det slapp i soffan och på tv visas hästhoppning från Göteborg horse show.

16:00 Sonja lämnas på tågstationen och jag kör vidare till flyget för att lämna Tessan.

Sen åker jag till Malin och Chrille för att hämta hundbajspåsar och sen vidare ut till Vejby för att lämna tillbaka den uppblåsbara madrassen som Tessan har sovit på under helgen.

19:00 Är jag åter hemma i lägenheten som är lite väl stor och tyst nu efter en så intensiv helg med trevligt sällskap. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång!


Mys weekend i lite mindre omfattning...

Ja, min helg, den har mest bestått utav pluggande inför min kommande tenta.

I fredags satte jag mig med pärmen och det svåraste kapitlet – musklerna. Kl 21.30 var jag dock väldigt lycklig då jag fått ihop hela grejen från nervimpuls – muskelns kemi – kontraktion. Det var tidigare min fasa! Jag tvättade dessutom samtidigt…det är läskigt i den där källaren!  


I lördags började jag med ett två timmars träningspass. 30 min stavgång och 1,5 timme på gymmet med kondition och styrka. Jag satte ihop ett nytt pass till mig av de nya grejorna vi lärt oss på utbildningen och vips vilken träningsvärk jag fick!

Dagen fortsatte med plugg fram 15-tiden då Henke hämtade upp mig för färd till huset i Strandbaden. Där fortsatte jag plugga några timmar för att sedan njuta av en god middag. Fondue stod på menyn, gott! Å massor av vitlöksbröd.

Kl 20 var det dags för Melodifestivalen och jag vägrar missa detta. Henke var lagom road och bad mig väcka honom när det var slut. Men Henke, vad jag kan minnas så höll du dig vaken och tyckte det var ganska intressant?! Velvets låt var bra! 


Söndagen fortsatte med plugg, en promenad och därefter middag hos mamma och hennes flört. Det märktes att Henke inte fått prata så mycket med mig i Strandbaden, för tusan vad hans snackade med dem! :) 


Idag har jag köpt biljetter till Pinks konsert i Stockholm i november!


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards