Alla inlägg under augusti 2008

Av My & Elin - 31 augusti 2008 15:43

Då ska jag fortsätta berätta om Göteborgsresan...

Efter matchen åkte vi till en liten restaurang där vi skulle få pastabuffé. Alla hade nog förberett sig på just en buffé där man kunde gå och plocka lite vad man ville, mn så blev det inte. Vi fick in vars en tallrik med pasta och kycklingsås. Det var gott ändå!

Tror att det var Jenna som hade fått för sig att alla heter Glenn i Göteborg. De lurade i Olander att servitören vid vårt bord hette just Glenn. När han kommer till bordet , så tilltalar Olander honom självklart Glenn! Ett gott skratt igen.

Sedan bar det iväg till Liseberg. Elina körde. Vet inte riktigt vilken körskola hon gått på, men i hennes värld kör man mot rött och stannar vid grönt... Vi hade himla kul i bilen. Elina, klandrar dig inte. Göteborg är en stad med ett virrvar av gator, filer och sparvägar precis överallt!

Från parkeringshuset gick vi igenom Focus-gallerian för att komma till Liseberg. Några skulle ta ut pengar, jag och Elina letade efter en toalett. Mot oss går en skitsnygg kille! Tankarna flyger runt i huvudet. Vem e det? Shit, vem e det? Det kan inte vara Lunkan? Jag tar Elina i handen, drar henne med mig och går bredvid snyggingen, kolla kolla!! Jag är i himlen. Det var inte Lunkan, men väl hans bror Joel! Ååååååå, sen gick han in på Ica, attans att jag inte följde med...

Väl på Liseberg så åktes det och åktes det... Vi hade riktigt kul! Det bästa var nästan när vi var inne i Hotell Gasten. 8 skrikande tjejer och 1 stirrig man! Den stirrige mannen är the coach Roger. Han var precis ingen gentleman när vi skulle in i spökhuset. Alek frågade honom, vem av oss ska gå sist? han var väldigt snabb på att svara, eee, DU!

Roger gick bakom mig, han trampade av mig skorna x antal gånger och höll väldigt hårt på mina axlar. Tom en tuffing som Roger var alltså rädd! Jag kan erkänna att det kom en tesked blött...


Det hände självklart massor, men jag minns inte allt nu. Behöver lite uppdatering från er andra!

Lägger upp en del bilder, fotograf My Gullberg och Marlene Christenson.


Over and out.

My

Av My & Elin - 31 augusti 2008 12:41

Jag vet knappt var jag ska börja. Är det någon som har en fungerande diktafon liggandes som inte används? Kan lova att den skulle komma till användning hos mig. Kan ju inte springa runt med ett anteckningsblock och penna eller skriva anteckningar i mobilen hela tiden... Det är sjukt med roliga grejor det sägs hela tiden och jag hinner inte med. Så, nu behöver jag kanske er hjälp. Skicka gärna ett sms till mig eller lägg in en kommentar här ifall jag glömt något viktigt!!


Elina hämtade upp oss (mig och Marlan) kl 7 och färden begav sig först till Båstad för att hämta upp Katta. Ingen Katta på samåkningsplatsen. Nehe, hon brukar ju vara sen förstås. Hon kom till sist, 7 min sen enligt Elinas klocka och 5 enligt Kattas. Hon packade ut väska efter väska, kasse efter kasse ut hennes pappas bil. Var ska hon hän??? Jo, hon hade förstås planer på att gå ut i Hbg efter Göteborg tillsammans med Jenna. Självklart visste hon inte vilken klänning hon skulle ha på sig, så hon tog med två stycken. Väl i bilen studerades hennes ben. "Oj, jag var visst lite slarvig i duschen i morse."

Jag hade gjort en skiva till bilresan. Den blev nog både sågad och hyllad... I love it!

Kl 8.30 stannade vi för frukost i ... ja just det. Torpasjön? Jag hade då varit kissig i ca 30 min. Med tanke på att jag haft blåskatarr 2 dagar innan var jag lite orolig för min blåsa och sa till Elina att det går ju alltid att tvätta sätena. Väl vid rastplatsen hann hon knappt stanna bilen förrän jag hoppat ut och slängt mig in på utedasset. Å tusan vad det luktade där inne och jag som behövde vara där ett bra tag... Kul info kanske?

Det blev frukost med hela gänget. 12 spelare, Roger "the coach", ett par föräldrar, syskon och kompisar.

I bilen igen. Vi bytte skiva med Rogers bil. Jennas. Hmm, skitbra. Marlan och Katta diggade den. Här blir det väldiga missförstånd då Katta säger något i stil med att denna videon till låten är också bra! Elina hör fel och hugger direkt:

"Passar det inte så kan du byta bil!!"

 Vi övriga, va??? Hon trodde att Katta sagt på ungefär, att det var ju en rolig bil...  Ett gott skratt och kul att höra Elina ryta till!

Vi anlände till Svingelhallen (?) kl 9.30 ca. Vi tig en promenix, tog lite snack. Jag fick äran att spela center. Elina frågade mig i veckan hur jag ställde mig till att spela center. Mitt svar, Jo, jag har spelat center en gång och då gjorde jag självmål.

Jäkligt svårt. Jag stod nog för de flesta målen vi släppte in då jag var helt fel i markeringarna. Sorry girls. Tur att det var träningsmatch.

Vi spelade mot IBF Göteborg, Lisas nya lag. De spelar i div 1, men jag tyckte inte att de var så överlägsna som slutresultatet visade, 9-0. Riktigt kul match att spela!


Nu hinner jag inte skriva mer. Ska ta en promenad med Sara och sedan äta något med henne. Skriver om resten av dagen lite senare. Det kommer dessutom upp en hel del bilder!


Over and out.

 My


Av My & Elin - 29 augusti 2008 11:59

När jag skulle välja kläder i morse, såg jag att det var fint väder och ville gärna passa på att använda kjol. Tog fram min favvokjol som jag haft i ett par år, har alltid passat... Mmm, jag vet att den kanske satt lite tajt redan i maj/juni, optimistisk som jag är så kommer den nog passa fint idag! Tji fick jag. På kom den, men VÄLDIGT tajt. Jaha... Tog fram en annan kjol. När jag väl fått den över höften och rumpan så gick det bra, den blev det.

Tjejer, ni vet hur det känns när kläder som man har haft ett tag, helt plötsligt inte passar! Deprimerande?? Lagom... Det här med att träna så mycket har alltså sina baksidor också. Fasen att vi pumpade våra lår och rumpa så mycket innan cyklingen. Visst det var ju bra också, för vi var inte trötta efter loppet. Sen kommer man till sommarträningen med ÅK och Elina kör fina fyspass... Låren växte ytterligare.

Som Elina har skrivit i en tidigare kommentar, " Ni borde tacka mig för att ni får köpa ny garderob". Okej, det är sant, men jag ska inte shoppa kläder förrän NY och det är drygt 1,5 månad kvar. Får snart gå med rumpan bar!

I-landsproblem kan man kalla detta. Det positiva är att jag spelar mycket bättre innebandy nu när jag gått upp några kilo och lagt på en massa muskler... Sen mår jag ju faktiskt bra och det är väl viktigast.


För att få mig själv på gott humör spelade jag Velvets nya låt riktigt högt i bilen!

När jag kom till jobb ringde jag upp Checke. Vi beställde biljetter till NY Rangers-Pittsburgh den 25 okt! Så himlans coolt! Det är en av mina drömmar att kolla på NHL-hockey. Helt plötsligt är jag på fantastiskt fredagshumör!


Ser fram emot dagen i Götet imorgon. Tar kameran med mig så jag kan lägga upp lite kort här, länge sedan ni fick se bilder.


Over and out.

Mysan


Av My & Elin - 29 augusti 2008 08:19

I morse när jag satt och åt frukost tänkte jag på bloggen, vad ska jag skriva om idag då??

Får någon minut senare ett sms. Jaha, vem är det ifrån? Mamma brukar skicka på morgonen, men nä, hon är ju sjuk och lär inte vara uppe vid denna tiden...

Det var från Katta, målvakt i ÅK. Sms lyder som följer:


" Hej hej. Vill du ha lite roliga kommentarer till bloggen så kommer här lite. Kommer dock göra narr av mig själv. Jag, Sandra Olander o Pommer var damlagets representanter då herrlaget åkt till Landskrona för en träningsmatch. Roger var så klart där och några till kända Åstorps ansikten. En liten kär klack. Då jag och Amanda körde själva blev det inte så mycket snack om hur vi skulle hitta dit utan det fick bli ett senare projekt. Vägarbetet vid vår avfart störde oss inte i vårt killsnack utan vi körde glatt förbi där vi blev hänvisade med stora skyltar att köra av. Hmm behöver jag säga att vi kom sent till matchen efter att vi fått köra genom hela Landskrona för att komma till hallen. Väl där fick vi se en underhållande match med mycket mål. 8-4 till Åstorp.Spelare som förtjänar extra beröm, Martin B, Fluan, Anton o den självklara giganten Andy i mål. Min idol. När vi ska hem säger Roger till oss...det här var den bästa taktiska match jag sett herrarna göra. Jag säger då...sånt ser inte jag. Olander knäcker mig då med den briljanta kommentaren...jag vet inte ens vad det betyder. Haha haha. Gissa om det skrattades rejält  på parkeringen. Ja det var väl lite om du inte hade något annat att skriva om. Ses i morgon. Då blir det åka av. Ha det gott. Puss"


Herregud. För det första, shit vilket långt sms!!! För det andra, jag fick mig ett härligt skratt direkt på morgonkvisten. Kan man börja dagen bättre?

Jag tänkte direkt, skönt att man valde ÅK inför denna säsong. Trivs kanon. De har tagit in oss nya i laget på ett fantastiskt vis, vi är i gänget på nolltid. 

När jag sedan skulle välja kläder inför dagen, så kom jag helt plötsligt på massor att skriva om. Kommer lite senare på förmiddagen!


Over and out.

My 

Av My & Elin - 28 augusti 2008 16:02

Ikväll tänkte jag ut och springa. Från början var tanken 1,5 mil men nä, jag känner mig inte tillräckligt pigg för det, får räcka med 1 mil. Jag ska dessutom på middag hos Checke ikväll. Hon fyller år på lördag och jag är i Göteborg med innebandyn då och kan inte komma på hennes födelsedagsfest. Sorry...


Det har vi nog inte skrivit om. Det är som sagt dags för en träningsmatch i Göteborg mot ett div 1 lag. Tyvärr är vi ingen stor trupp som åker dit, så vi lär få springa rejält, mer än vanligt, men det gillar ju jag. Därefter kommer vi förmodligen göra shoppinggatorna, jag måste dessutom få med mig tjejerna till fiket längst upp på Avenyn med oranga markiser-vilka muffins de har och sedan bär det iväg till Liseberg. Har inte varit där på 10 år så det ska bli riktigt skoj!!


Imorgon blir det vilodag för att vara kry och pigg i hela kroppen till matchen på lördag.


Over and out.

My



Av My & Elin - 28 augusti 2008 08:33

I natt kl 02.55 stapplade jag in i Elins lägenhet. Tappade nästan hakan när jag såg hennes väska. Det var en liten backpacker-väska, obs sätt stor vikt vid ordet liten! Hur fasen får hon plats med allt där?? Nu vet jag att jag har väldiga problem att packa, men var är löparskorna, träningskläderna?

Skämt å sido, men jag fattar inte hur hon får plats.

Fast det där med träningen, hon har faktiskt sagt att hon ska träna där. Inte för att jag misstror henne, men jag vet hur det gick när vi var i Turkiet i maj. Vi skulle ju träna varje dag, men tyvärr var poolen "sönder" och där fanns så liten plats att göra både armhävningar och situps på...

Of we go, min nybrända skiva, är askalas bra!! Ojoj, Elin diggade också.

Hon berättade att hon hämtat sina böcker igår som hon köpt för 64:- på nätet. Det är mental träning. Jag ska även passa på att låna en, kan aldrig vara fel!

Hon ville att jag skulle berätta att hon igår hade gått och lagt sig 23.45 och gått upp 02.30 Innan hon gick till sängs så packades väskan, hon rakade benen (hör o häpna!!!!), betalade räkningar, satte in pengar till mig så jag kan hämta ut hennes nya klubba, diskade...

Hon hade även packat med tändstickor. Ni som följde vår blogg när vi var i Turkiet vet vad man använder dem till. Japp, till att få bort odören på toaletten när man gjort nr 2!

Vi anlände till Sturup 4.15 En stor kram och sen fick jag köra hela vägen tillbaka själv. Min skiva på HÖG volym! Krängde torkade aprikoser, en dubbelmacka och drack lingondricka. Det är förresten Elins husmorstips till mig och min blåsa, lingondricka alltså.

Kl 04.59 får jag följande sms av Elin:


"Sitter nu med första koppen kaffe. Incheckad och klar hör och häpna 13,5kg. Säkerhetskontrollen gick bra det var synd... En riktig snygging där :) kram"


Ja, vad ska man säga. Hon får mig att skratta och säkerligen er också.


När jag kom hem la jag mig för att sova 1,5 h. Det var mycket svårare att gå upp kl 7 jämfört med kl 02.45

Tur att det blir en lugn dag på jobbet, eller åtminstone inga kundbesök!


Over and out.


Av My & Elin - 27 augusti 2008 15:29

Börjar dessutom bli förkyld så jag har ringt min husläkare och hon har skrivit ut några piller till mig ska gå och hämta ut dem på fikarasten. Hon, alltså min husläkare var inte alls så skämtsam som jag var när jag frågade om hon hade någon dunderkur hon kunde ge mig eftersom jag skulle på semester. Utan till svar fick jag nä du lille vän några dunderkurer har jag inte och dessutom så tror jag inte heller att penicillin hjälper om du har en virusinfektion, men jag fick ett recept på det ändå. Resfeber drabbas inte jag av, det jag har glömt finns ofta att köpa på plats. Bara jag har PPPB med mig så klarar jag resan. Nu undrar ni säkert vad PPPB är det är pengar, pass, piller (måste ju veta vilken dag det är) och biljett! Igår kväll strök jag min tvätt som legat nästan 2 veckor eller rättare sagt högen har fyllts på under tiden, men igår så tog jag tag i det och samtidigt som jag dreglade över Duncan i Bigshots strök jag med en väldans fart, behövde aldrig fylla på strykjärnet med vatten utan det räckte med…. Nä nu spårar jag ur. Känner mig lite stressad när jag skriver, har hur mycket som helst att göra. Packat har du väl gjort frågade jobbarkompisarna i måndags… jag har endast lagt fram badkläderna, så det blir packning ikväll.

Tycker ni om kor måste ni lyssna på detta:

http://www.rixfm.se/sound.php?id=126-2008082684753-0

Over and out.

Byggan
Av My & Elin - 27 augusti 2008 12:48

Jag mailade Byggan imorse. Frågade om hon hade resfeber, om hon packat... Inget svar. Hon har nog massor att göra på jobb i och med att det är sista dagen innan semestern för henne.

Vi ska köra i natt kl 3.00 Hmm. För att förbereda mig på detta uppdrag så har jag stängt ute grannen så jag kunde lägga mig i tid igår. Pigg och go, blev resultatet!! Jag har dessutom fixat en CD-skiva till mig med massa bra musik, så jag kan skruva upp volymen i bilen när jag kör hem från Sturup. Allt för att inte somna.


Jag har inte tränat på två dagar. Det kryper i kroppen. Igår fick det dock bli drygt en timmes snabb promenad. Skönt... Ikväll har jag bestämt mig för att träna innebandy! Riktigt taggad.


Har fått en god nyhet idag. Jag och Checke drar till NY i oktober och vi vill gärna kolla på Rangers. Framför allt Lunkan... Vårt hotell har biljetter till oss. Dock lite dyra så min kollega med massa kontakter där borta ska försöka fixa billigare. Vi kommer alltså få titta på NHL-hockey. GRYMT!


Over and out.

My

Ovido - Quiz & Flashcards