Alla inlägg den 2 december 2008

Av My & Elin - 2 december 2008 13:23

Mys liv är väldigt glatt för tillfället, å stressigt. Nu är det mycket hon måste hinna med på jobbet och hemma innan The Day.

Tom hennes mamma börjar jobba undan ordentligt så hon kan vara hemma och ta hand om sin dotter. :) Henke vill gärna vara med, men har han otur (el tur, beroende på hur han ser det) börjar han sitt nya jobb dagen efter op.

My gick till sin chef imorse, klämde ur sig både op-dag och frågade om hon kan vara tjänstledig i februari och augusti för att plugga. Det gick bra. Det enda My fattas nu är 8 nätters boende i Götet. I värsta fall får hon ta in på hotell.

Efter första omgångens pluggande är My Cert Styrketräningsinstruktör. Efter sista omgången är hon hälsoinformatör och Cert Personlig tränare också, vilket ger henne ”titeln” Träningskonsult. Spännande!  


Elin har du något kul att berätta??

Jag det har jag. För det första hoppas jag att du, My, har börjat läst boken du fick låna av mig (en tjock bok om människan) för jag har faktiskt tänkt göra några prov till dig utifrån mina anteckningar och tentorna jag hade i kursen. Ska titta på det i helgen och sen får du läsinstruktioner av mig! (My säger uuuuppps....)

För det andra är Elins liv också väldigt glatt för tillfället, sitter just nu med en kopp kaffe och munnen full av tryffel från helgens bak.

För det tredje är det bra att du har fått op-tid innan jul – då är vi nog klara till Lidingöloppet :)

För det fjärde är det mycket bra att du ska bli träningskonsult så vi kan starta vår offside verksamhet…… drömma kan man ju! 


Igår var det premiär för Mys kvart på innebandyn. Den innebär uppvärmning i just en kvart för tjejerna. Det flåsades en del, så hon lyckades förmodligen få dem lite varma.

Efteråt körde My sitt eget träningspass och tjejerna körde snabbhet på ett lite annorlunda sett, vi har nämligen stegar där man ska snabbt sätta ner fötterna i rutorna både framlänges, baklänges, kors och tvärs - mycket bra träning.

Sen hade vi en teknikbana och skottövningar. Sen blev det spel en kort stund. Träningen avslutades sedan med en stafett där laget ska springa så många varv runt en bana som de kan på en viss tid – riktigt jobbigt! Sen blev det konen som vi alltid har på måndagar, man skjuter en boll och den som kommer närmast konen vinner oftast godis.  


Ikväll ska vi träna på gymmet. Det blir vårt härliga Ulrika-pass! My har träningsvärk i sin skinka efter de nya övningarna hon fått av Marianne. Musklerna verkar hitta tillbaka…


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards