Alla inlägg den 10 december 2008

Av My & Elin - 10 december 2008 14:34

Igår var Elin på Julbord på Margretetorp och kom hem med en smällfull mage. Hon hade till och med svårt att somna på kvällen.

My hade förvarnat henne om att gottebordet inte var någon höjdare, vilket det inte var heller. Tur var väl det kanske eftersom Elin var så mätt redan innan hon kom dit!

I natt fick hon dessutom sova helt själv. Det var en underlig känsla och så tyst det blir på en gång.

Ikväll är det innebandy och Elin tycker det ska bli skönt att springa av sig några av de kilona som hon la på sig igår. Dessutom har hon ju inte tränat på en vecka pga sjukdom så vi på läktaren får väl se hur det går för henne.

I morgon kommer Ängelholms lucia till kommunhuset. Det är lite skumt att vi är i mitten av december, hösten har gått så himla fort eller vad säger du My?


Ja, jag vet inte var tiden blir av.

Min dag började 1 h tidigare än vanligt på jobb då det var dags för Lussefirande. Det är jag och min kollega Susanne som har hand om de flesta eventen, därför hade vi ordentligt att göra...  30 knattar från Rögle Skola skulle komma till oss och sjunga. När de kommer in dörren och ser vår 20 meter luddiga matta i korridoren, säger en knatte "De har rullat ut röda mattan enbart för oss!!"

Så charmiga de var. Fin sång direkt på morgonkvisten.

Därefter var det dags för årets föreläsning. Denna gång kom Anna Hallén med "Ät dig piggare". Å vad ska jag säga. Jag är väldigt intresserad av sånt här med mat, men alla säger olika och man blir helt snurrig av all info. Elin, det är inte bra med riskakor, det måste vi sluta med, tydligen...

Jag ska med på träningen ikväll men kommer nog inte göra så mycket mer än mina övningar som träning. Sen ska jag kolla på tjejerna istället! Jo en promenix blir det när de springer!


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards