Alla inlägg den 8 december 2008

Av My & Elin - 8 december 2008 15:59

Elin hur har helgen varit?


Helgen ja det var väl den som svischade förbi i all världens fart….. I fredags var det en lugn kväll med mat, idol och telefonsamtal som i stort sett avlöste varandra.

I lördags var jag en sväng ner på stan och handlade lite mera granris till min balkong så snart är hela räcket täckt. Det blev några promenader med hunden. Lördagskväll spenderade jag ute i Skälderviken tillsammans med vänner, god mat och mycket tjejsnack!!!

I söndags testade jag att laga Fudge som Henke misslyckades med under adventsbaket, den blev bra eller vad säger du My? (Jag har låst in den i en burk och slängt iväg nyckeln. Fasen vad goda de är! Jag åt minst 30st under matchen igår. Henke kan fortfarande inte hålla med om att han misslyckades förra gången…) 


Förra helgens adventsbak blev en succé, hur mycket godis har du kvar Elin?


Jag är faktiskt rätt disciplinerad när det gäller att ha godis hemma och har det mesta kvar. Dessutom har jag givit bort minst hälften av det jag bakat. Ett erkännande är dock…. att mandelnougatkrispen är som en drog för mig och som tur är finns det endast 3 bitar kvar. 


Du har varit förkyld de senaste dagarna och beslöt att lyssna på kroppen och vila från gårdagens match. Vettigt att vila, men hur kändes det att se matchen från bänken?


Ja jag har ju blivit lite klokare, det är väl åldern…. Jag har tränat mycket under flera år nu och jag känner att min kropp inte riktigt orkar med det tempo som jag är van att köra i! Det har även varit några stora omställningar för mig de senaste åren och ibland kommer det ifatt en. Att se en match från sidan hör ju inte till vanligheten för mig så det var lite blandade känslor. Det var kul att se ett ungt lag som kämpade och slet. Samtidigt var det väldigt frustrerande när bollen inte riktigt ville studsa vår väg.  


Hur ser du på den senaste tiden, har du lärt dig något av Mys skada?

 Vi vet att du besökt sjukgymnasten bla.


Jag kan knappt fatta att det redan gått 7 veckor sedan My skadade sig! Det har varit en turbulent och känslomässig tid kan man väl milt uttrycka sig. Jag besökte en sjukgymnast för en tid sedan och fick lite stretchövningar och jag anser att jag blivit mycket bättre, men allt är väl relativt. Jag ska på återbesök den 16/12 så då får jag se vad sjukgymnasten säger.   


Börjar det klia i utmaningsnerverna? Det var egentligen tänkt att ni skulle gå på Klassikern med start Vasaloppet i februari.


Jag hade verkligen sett framemot att stå på skidor i startlängan på öppet spår, men nu blir det inte så. Jag försöker inte tänka på det så mycket utan tänker på att nu kan vi verkligen förbereda oss optimalt inför 2010 med många skidsemestrar. Det jag saknar mest är att man hade x antal minisemestrar inbokade under året i och med klassikern och kommer sakna dem mycket eftersom vi har så fruktansvärt kul tillsammans när vi är i väg. Vi flippar ur lite kan man väl milt säga! (Elin, vi kan faktiskt åka på minisemestrar ändå!!)


Julen närmar sig. Hur kommer din jul se ut? Väntar Sala på dig?


Sala väntar på mig. Frågorna kommer allt oftare om jag bestämt mig för vilken dag jag kommer att åka. Det är ju faktiskt så att två av mina närmsta vänner ska få barn under v 51 eller i alla fall är planerade då och det vill jag ju inte missa! Ska bli så spännande att få se vad som kommer ut. Annars brukar min tid runt julen bli allt annat än lugn. Jag ska ju hinna träffa allt och alla som jag känner under en veckas tid, men det är väldigt kul. 


My, det har nu gått 7 veckor efter matchen mot Hjärnarp då du slet korsbandet, hur har den perioden varit?


Omtumlande, annorlunda… Det känns fortfarande väldigt onödigt att det hände, men jag vet att det har en mening. Första tiden var ett helvete, sen kom som tur var min NY-resa, därefter började jag gå regelbundet hos Marianne. Allt som annars är en självklarhet, gå upp för trappor, cykla, ta på sig strumpor, var som bortblåst. Men lyckan när man lärde sig sak efter sak är obeskrivlig! Jag ska snart börja om igen…


Operationen är inom räckhåll, känslor inför den?


I helgen började jag bli riktigt stissig och nervös. Jag har ju en mardröm om att Dr W och narkosläkaren söver mig, de tror att allt är som det ska. Visst det ser ut som om jag sover, men jag känner när han gräver i mitt knä, det tråkiga är att jag inte kan prata, titta eller vifta med mina armar att det gör ont… Dessutom hörde jag igår att det har hänt att de opererat fel knä!!! Tack för den Roger P! Jag har bestämt mig att rita ett gigantiskt kryss på mitt söndriga ben. 


 Vi har ju sett att du dragit och tänjt på Elins ben, blir hon något bättre tycker du?


Hon var ganska töjbar från början, den största skillnaden har hon nog själv märkt! Det är dock himla kul att trycka ner hennes ben på det där viset.

 

Nu när du har fått lite distans till innebandyspelet och tagit en plats som ledare i laget är det något som du kan tänka dig att fortsätta med eller vill du bara tillbaka till spelet?


Jag saknar att spela innebandy något fruktansvärt! Är så glad att jag tagit beslutet om operation som gör att jag har en chans att komma tillbaka. Så tillbaka på plan ska jag! Det här med att stå som ledare halva denna säsongen gör jag för att inte tappa kontaken med laget plus att Elina behövde mig till lite smått och gott. Det är både på gott och ont att stå där på bänken. Jag lär mig himla mycket om innebandy, men det är väldigt tufft mentalt. Jag är väldigt avis på tjejerna som får leka med klubba och boll. Att bli någon sorts ledare i framtiden i ett innebandylag är möjligt, det får vi se då. Nu ska jag iaf enbart satsa på innebandyn och spela så länge min kropp håller.


My hur går det för dig med godiset? Det ryktas om ett förbud på stan!


 Efter Elins adventsbak så har jag ätit alldeles för mycket gotte. Nu när jag inte rör mig så mycket så har jag lagt på mig på magen. Det är slut på det nu. Jag kan inte äta sånt strunt på vardagarna. Endast godis på helgen!! Henke är lite arg på mig för det, för jag har förbjudit honom också. Iaf att äta när jag är i närheten, jag har ingen disciplin att hålla mig då. Jag hade gärna levt på endast gotte ifall kroppen hade klarat av det och där hade varit tillräckligt med nyttiga ämnen i det...


Mysiga julmarknader tycker ju du om, är det någon speciell du vill rekommendera?


Ja, ni måste åka till Wideröra utanför Ekeby. Väldigt fin gård med en mysig liten julmarknad. Det är Henkes moster som har gården och det är nästan så att jag skulle tänka mig att gifta mig på det där godset i framtiden... Jag, Henke, Ulrika och Ante var där i lördags. Jag shoppade självklart några julklappar. Vad kan jag inte berätta här, då de personerna som ska få grejorna, läser bloggen...  


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards