Alla inlägg den 19 december 2008

Av My & Elin - 19 december 2008 18:30

Igår var en hemsk dag. Tror att det var den mest smärtsamma av dagar jag skulle gå igenom efter denna operation. Rättare sagt från kl 15 igår och till 10-11 idag då jag deckade totalt. Förmodligen av sömnbrist...

Igår fick jag blommor till dörren av Allergon där jag jobbar. Självklart i vitt, silver och turkost!! Ola från jobb kom oxå förbi vid 17-tiden för att överlämna en JÄTTESTOR låda med godis och en chokladtomte från marknadsavdelningen, Jeremy, Anette, Susanne och Ola själv. De  vet vad jag gillar...

Sen kom Checke med en tjejtidning, korsordstidning (för att jag ska hålla hjärnan i trim) och en stor påse bilar...

Smärtan igår var hemsk, usch, ilande smärta, jag började tappa greppet där ett tag när inte pillret hjälpte heller.

Idag har jag som sagt sovit så gott som hela dagen, så skönt att slippa känna! Jag har förstås ont nu också, men jag hoppas och tror att det börjar bli lite bättre. Det börjar dessutom klia nu och det beror väl på läkning. Emellanåt känns det även som om det sipprar ut vätska från alla hål i knäet. Susanne berättade vad detta är, det är nerverna som börjar leta sig tillbaka till varandra, fräckt!! Jag behöver alltså inte vara rädd för att drabbas av blodförlust...

Mamma och hennes flört Mats kom hit med en burgare vid 14-tiden. I vanliga fall hade jag klämt denna på ett par minuter, men nä, det smakar inte med mat och Mats blev glad för att han fick äta upp den.

Henke ska snart värma lite soppa till mig. Han själv ska beställa en pizza.

Elin skulle komma förbi ikväll. Sen åker hon hem till Sala imorgon.

Jag ska nog föröska göra en katta-tvätt på mig. Har inte duschat sedan i onsdags morse med den äckliga tvålen och jag skulle vilja lukta gott i mitt hår nu. Jag vågar dock inte ta av min linda idag, utan det får bli imorgon. Då får Henke kolla förbanden och ev byta dem ifall de skulle vara blöta. Jag vill inte se.

Jag ska förresten ha en filmkväll hos mig om någon månad för att kolla på min operation.Spännande


Trevlig helg!


Over and out.

Mysan


Ovido - Quiz & Flashcards