Alla inlägg den 16 december 2008

Av My & Elin - 16 december 2008 20:38

Ja, nu är det dags för The Day! Äntligen skulle jag vilja säga. Det har varit 2 dryga månader...

Kl 8 ska jag vara på ortopeden, kl 9.30 opereras jag och går allt som planerat får jag komma hem tidig kväll.

Har fått två broschyrer att läsa och följa. Jag ska duscha och tvätta mig med speciell tvål. Har precis läst igenom "bruksanvisningen", vilket göre... Å jag ska göra det två omgångar! Plus imorgon bitti. Desstom var jag tvungen att byta sängkläder. Jag vet att det inte är så jobbigt, men just nu är det jobbigt pga att mitt humör är lite upp och ner. Lite stissig kanske.

I natt fick jag sova till kl 3, sen jobbade min hjärna på högvarv. Jag har haft ont i magen hela dagen på jobb. Det var först i kväll som jag började känna att det ska bli lite spännande imorgon. Ja, faktiskt. Se vad som händer. Å jag längtar tills imorgon kväll, då börjar det gå åt rätt riktning! Men jag har förstås fortfarande ont i magen. Jag är mest nervös för att jag inte vet vad som väntar mig, vilken sorts smärta.

Jag är lite glad för att operationen endast tar 1 h. Jag var förberedd på 4-5! Det var en kär vän som förmodligen var väldigt groggy den dagen hon opererades och hade inte så stor koll på tiden... Haha, det är lugnt, jag blev positivt överraskad!


Elin, du får sköta bloggen imorgon! :)

Hon hälsade på mig ikväll och när hon skulle gå fick jag en kram och kommentaren "Om vi inte ses mer, så var det kul att lära känna dig!"

Hihihi...kul.


Nähe, nu ska jag kolla på Bodyguard. Äta lite marängsviss för att fira Henke, han fick lastbilskort idag!

Jag skriver när jag är redo, typ på torsdag eller nått.


Ha det gott så länge!

Mysan


Av My & Elin - 16 december 2008 12:00

Igår var Elin hemma strax efter 19, kommunanställda har ett tufft tidsschema.

För att få bort tankarna lite från jobb så ställde hon sig och gjorde choklad tryfflar som hon ska ge bort. Det skulle bli 4 olika sorter och telefonen ringde i ett och när sista satsen skulle göras så blev det lite fel. Elin skyller på att hon var trött och hungrig. I receptet stod det att man skulle ha i 0,5 dl mjölk och Elin hällde i 0,5 liter det blev inte så bra. Så idag får hon göra om det samt rulla de andra tryfflar. 


Igår kl 17,48 föddes en lite Wilmina på Helsingborgslasarett. Hon väger 3225g och är 49 cm lång. Det är Elins gudbarn Sams lillasyster. Elin pratade med de stolta föräldrarna Nina och Rikard Egeriis i går kväll och allt hade gått bra. De hade först åkt in vid lunchtid till BB men åkte hem igen för att sedan i ilfart åka tillbaka några timmar senare och de hann endast vara på BB i 13 min innan hon var född. Skulle vilja ha sett den bilfärden på E6!

Vi gratulerar familjen Egeriis till tillökningen och önskar dem lycka till!

 

Det blev ingen träning för Elin igår heller som ni kanske har för stått av texten ovan, men My var där och körde sin sista kvart med tjejerna innan julledigheten. Hur gick det för dem egentligen?

Jo, det var en tunn skara på träningen, men de kämpade på som aldrig förr. Det är nog en ganska välbehövlig kvart My ställer till med, för det flåsas en hel del...

My fick dessutom ta hand om den långa stegen på snabbhetsträningen. Hon fick själv hitta på övningar. Tjejerna tyckte speciellt en var riktigt jobbig och det trodde inte My på förrän hon själv testade på sitt friska ben... Å ja, den var jobbig!


My slutar tidigt från jobb idag också för att göra några ärenden inför julen och för att slå in lite julklappar...


Over and out.

 
Ovido - Quiz & Flashcards