Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av My & Elin - 14 augusti 2008 14:21

Igår var det dags för innebandy igen.

Vi körde som vanligt löpning och styrka ute. Denna gång intervaller, snabbhet och benstyrka. My fick tyvärr ganska snabbt onda känningar i benen efter berget. Tog sig dock igenom intervallerna. Elin hade träningsvärk i sina skinkor efter sitt morgonpass på gymet i tisdags. Hurtigt att gå dit kl 7...

Pga att herrarna hade träningsmatch ( de vann, grattis!), fick vi träna i en annan hall bredvid. Lite mindre och lite farlig utrustning längs väggarna, men alla är hela. (Hanna, hoppas Mys tryckning upp i ribbsolarna inte var så farlig och att din skinka är på banan snarast!)

Elin är förresten klar för Å/K. Trevligt! Mys tjat lönade tydligen sig.


Det var ganska kul när vi åkte hem från träningen igår. Äntligen fick Mys sitt hjärliga, goa, skratt som gör så ont i magen! Elin kom med en klockren kommentar.

Ni kanske inte tycker det är så roligt, men ni måste lära er vår interna, låga humor snart! Så här lyder dialogen på ett ungefär...

E: Vi har ett problem på onsdagar.

M:Jaha, vadå?

E:Vi måste vara hemma kl 21 när Greys börjar igen.

M:Hmm. Ja då har vi ett problem för klockan är 21.10 nu. (Vi ska precis köra av motorvägen vid Höja.)

E:Ja, men vi tog det lugnt idag i duschen. Jag skrubbade mig tom.

(My kollar på Elin med öppen mun!)

M: Va?

E:Ja, men jag hinner ju inte något! Jag duschar ju aldrig hemma! Jag är ju hårig överallt...!!

(Här bryter My ihop.)

E:Jag tyckte det var lite för mycket att ta med rakhyveln till hallen...

(My ligger fortfarande dubbel i skratt och tårarna rinner. Elin börjar också skratta.)

E:Tur jag kan glädja dig...

(My får inte luft...)


Idag har Elin vilodag. Hon ska ta hand om sig själv. Förhoppningsvis får vi slippa se hennes håriga kropp på matchen på lördag!

My körde gym i morse. Hennes förkylning verkar vara borta (ta i trä)! Gött!


Här kommer några bilder från vår träning igår. Fotograf: Roger Nielsen Å/K. Vår lagledare.

Observera, om man är vältränad så svettas man mycket...


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards