Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av My & Elin - 17 augusti 2008 20:27

Endast några minuter sedan vi slängde iväg det andra inlägget och vi har kommit på massor att skriva. Elin kommer här med en annons:


Elin har en lägenhet som behöver fyllas. Det är en 1:a på ca 50 kvm och ligger vid mig. Hihi. För er som inte vet var det är så kan ta ta riktmärkte på Vita Räck. För att få tillträde till lägenheten måste du (snygg 30-årig kille) svara på 3 frågor.

1. Är du singel? Kan fungera att du endast är trevlig också.

2. Tycker du om hår? För det har både jag och min hund mycket av. (Se tidigare inlägg, My flabbar...)

3. Har du humor och en fast rumpa?

Ps. Inkräktar du på min Elin-tid, så ligger du risigt till!! /My Ds.


Har förberett lite snacks för filmen. Morötter, gurka och dip. Ytterst få godisbitar också, som är kvar i Mys påse sen gårdagen. Dialog från köket:


E: Ska jag ta hela gurkan?

M: Ja, jag ska inte ha den till något annat.

E: Nej, det hoppas jag inte...

Gapflabb!


Vi ska även googla Roger Pålsson, vår nya coach. Resultat får ni reda på under morgondagen.


Over and out.

Av My & Elin - 17 augusti 2008 19:42

Varför vi har stor press?

Jo, dels för att vi fått vår blogg länkad på Å/Ks hemsida (vi måste alltså skriva massor varje dag, Elin du får se till att hitta tangenterna oxå!) och för att vi lyckades så bra på matchen igår och stänkte in 7 mål tillsammans... Vilket är en förbättring för Elin på 200% från förra årets nätande. My gjorde lika många mål på matchen som hon gjorde på hela förra säsongen... Dessutom gjorde Elin ett par utmärkta dragningar på matchen som hon är väldigt nöjd med. Och hennes backhand-mål var ingen slump, utan en väl planerad lyftning! My är lite mer blygsam och är bara nöjd med hennes fina tryckning vid sargen på VVspelaren så Oskar jublade!

Det känns som om det kommer bli en väldigt rolig säsong i Å/K och vi båda känner oss riktigt taggade och motiverade! Kul att vi även får spela tillsammans och hittar varandra bra. Drömmen är att vi kan göra samma fantastiska säsong som vi gjorde i Strövels 06/07.


Nu lite om vårt "riktiga" liv.

Elin vad hänt under helgen?

Igår sov jag till Tennis-finalen på tv. Jag visste att det skulle gå bra, så... 

Här avbryter My:

M: Men det gick ju inte bra!

E:Nähä, då ska vi inte skriva det...

(My skriver självklart ändå! Hihihi.)

Eftersom de förlorade spelar det ju ingen roll att jag sov, då missade jag ingenting. Därefter var det middag på MM med speciellt inbjuden gäst. Kvällens slutade tidigt, iaf på MM. (Hmmm...??) Idag söndag har jag

startat dagen med 4,5 mil på cykeln och fick se vidderna runt Bjäre. Jag cyklade alltså Bjäre runt, den korta distansen.

Därefter blev det tittade på OS-finalen i tennis och kl 14.30 begav jag mig ut till Vejby för att gå på ett 1-års kalas. Sam, mitt gudbarn fyllde 1 och min fotobok som innehöll hennes första år gjorde succé. Det blev mycket mat och tårta. Jag var även in och kollade på studentwebben på Luleås universitet och jag måste snart fatta några beslut om vad jag ska läsa till hösten. Och nu sitter jag här i soffan hos My.

My då?

Igår efter match kollade jag på lite av tennisfinalen. Därefter åkte jag och Henke (min granne) till Viken för att besöka hans syster och min mamma och styvfar. Jag skulle lämna en skiva på mina kort över Keb-resan som de ville ha. Sedan bar det hemåt och Henke spenderade kvällen hos mig. End of story.

Elin frågar här:

E:Även natten?

M:Skrattar.

E:Då får du skriva det!

M:Nä!

E:Då får du ta bort det om tennis. Jag har eget logg-in!!

Ja, ni får själva fundera ut på vad denna dialogen handlar om...

Jag tog det lugnt imorse för att sedan bege mig till Väla för att träffa min kompis Annah. Det blev lunch och fika på Roberts. Gick igenom så gott om alla affärerna, men vilket mode det är i höst! Stickat, konstigt... Gick in på Ikea och där fick jag shoppat lite smått och gott.

Väl hemma igen, tittade jag på OS. Sedan sprang jag 6 km rundan. Hade egentligen planerat springa 1,5 mil, men med tanke på att jag inte visste om det skulle bli match imorgon eller ej, så vågade jag inte chansa.

Nu är som sagt Elin och Assi här. Vi ska kolla på kärleksdramat "Things we lost in the fire". Hoppas att den är bra!


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards