Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av My & Elin - 25 augusti 2008 20:21

Det var sisådär kul att se på innebandy från sidan av planen. Jag har väldigt svårt för att sitta still och det kändes lite meningslöst att inte få spela!!

Det finns en liten risk att jag hamnar på gymmet imorgon.

Tjejerna kämpade på och jag kan tänka mig att det var lite mört i benen efter matchen igår. De fick dessutom göra snabbhets-grejor, benprogrammet och en jobbig konditionsövning. Grymt jobbat!


Elin lyckades med en hel del idag. När hon skulle klättra ned för läktaren så spräckte hon sina svarta jeans. Hmmm, vi måste sluta pumpa våra muskler... Elina, Elin tänkte kräva dig på skadestånd då det är dina fyspass som gjort oss några centimeter bredare! Hihi. Du vet att vi driver lite med dig!


När vi sedan sitter i bilen på väg hem och kommer till rondellen där ridhuset var förr, säger Elin:

Akta människan där nu Katta!!


Där var alltså en man som började gå på övergångsstället... Vi fick oss ett gott skratt av ännu en go kommentar.

Hur ska vi klara oss utan dessa när du är i Grekland??


Over and out.

My

Av My & Elin - 25 augusti 2008 16:36

Jag ville inte gå till doktorn för jag nästan visste vad som väntade mig... Men idag kunde jag inte bita hårdare i den där handduken. Fick en tid hos läkaren och urinprovet visade blåskatarr. Tyvärr.

Ja sa till doktorn:

M:Jag kan inte gå på penicillin för jag måste träna!

Dr: Vad tränar du då?

M: Innebandy, på gymmet, löpning...Jag ska springa ett lopp snart!

Dr: Man dör inte av att inte träna några dagar...


Jag behövde inte penicillin. Det fanns några andra piller också som värkte direkt på stället. Jag måste dock vila från träningen 2-3 dagar för att inte förvärra något. Promenader var ok.

Mitt mål är att vara på innebandyplanen på onsdag kväll!!


Så var det med det. Jag hänger på till hallen ikväll ändå. Sägs ju att vi ska få prova några klubbor och det vill jag också! Skymtade en snygg turkos i helgen.


Bygg, bra att du äter mellanmål! Bra inlägg förresten, du ger mig alltid ett gott skratt!


Over and out.

Av My & Elin - 25 augusti 2008 13:28

Varför stressar vi när man vet att man är inom tidsramen och dessutom kan flexa och ta 2h lunch….. Nej istället slänger jag i mig maten går med långa kliv längs Storgatan har ett ärende på andra sidan stan. Skyndar mig tillbaka in om Sjöholm köper en grovsmörgås till eftermiddagskaffet. Jag har ju fått påpekande från My att jag äter för lite innan träningen, vilket leder till att mitt humör inte alltid är på topp. Väl inne på Sjöholms blir det lite ”trivsel prat” med kassörskan så typiskt mig, varför inte bara snabbt in och sen ut. Det är så varmt där inne och dessutom jagar 3 getingar mig på 1 kvm. Jag börjar närma mig dörren, tar i handtaget öppnar till och med dörren, men hon bara snackar på. Det är nästa så att jag inte uppfattar det sista hon säger innan jag stänger dörren bakom mig. Väl tillbaka på kontoret kommer attacken…. AC vet inte politikerna i kommunhuset vad det är för något. Av med skor och skjorta. Det är nästan så att blommorna börjar hänga och man ser hur det osar. När jag tittar ner i linnet så ser jag droppar som sakta rinner mellan…. panik rusar ut i köket och hämtar papper! Jag har full förståelse för Anti när hon får sina attacker och slänger av sig kläderna! När det har lugnat sig kommer min kollega tillbaka från lunchen (vi delar kontor) han stannar i dörrhålet. Böjer sig ner och tittar under mitt skrivbord och säger sen aha, ingen fara jag ska ut direkt igen! Kul känner mig jätte kvinnlig just nu J. Det är ju så att vi kvinnor, tjejer, damer inte gör vissa saker….. ett av dem är att vi aldrig avger en doft som luktar illa! Ja jag vet vem har kommit på sådant strunt? Nu har allting lagt sig och jag är påklädd igen åter till arbetet J

Av My & Elin - 25 augusti 2008 10:10

Meningen med en egen blogg, är att man ska spegla sina egna tankar och åsikter. Vi har valt att ha en blogg, till största delen om Tjejklassikern, men även allmänt om våra liv och innebandyn.

Självklart uppfattar vi människor saker och ting olika, med vad vi skriver här ska vi inte behöva stå till svars för.

Vi är inte rädda för att få kritik på vad vi skriver, men vi vill gärna kunna svara korrekt till er som lägger åsikter på vår blogg.

Vi ser därför gärna att ni inte skriver anonyma inlägg här, stå för er kritik!

Vill du ha ett matchreferat så hänvisar vi till Å/Ks hemsida.


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards