Alla inlägg den 23 januari 2009

Av My & Elin - 23 januari 2009 14:31

Imorse var jag hos sjukgymnasten, Marianne, och vi pratade lite om mitt återbesök hos Dr W om två veckor och hur det går för mig.

Niklas, som opererade knäet för 6 mån sedan hade pass samtidigt som mig och han har problem. Hans knä svullnar så fort de försöker vikt-träna eller om han belastar för mycket, springer tex. Jag lyssnade självklart med stora öron. Marianne förstod detta och förtydligade snabbt att "Niklas har broskskador också, My det har inte du, det är en helt annan sak.Han har inte problem med det nya korsbandet"

Tack, jag behövde höra det... Niklas och jag pratade ett tag och han undrade hur det gick för mig. Jag vet inte sa jag. "Marianne, hur går det för mig, är jag normal eller jag är efter?"

Svaret till både mig och Niklas blev "Du är normal på det mesta, men längre fram på vissa grejor"

I like!


Mitt knä har medfört vissa skillnader mellan det "skadade" och det friska benet.

Ankeln är 1 cm mindre i omkrets. (ser detta ändå som positivt för innan var den så svullen och säkert 3 cm tjockare...)

Vaden är 1 cm större. Förmodligen fortfarande svullen? Inte konstigt att jag inte kan få upp dragkedjan helt på mina stövlar! :)

Knäet, knappt någon skillnad. Någon millimeter större.

Låret är 4 cm mindre! (Sorry Emlan, det blev tydligen värre...)


Jag fick idag köra 50 tramp på trampmaskinen! :)


Jag cyklar obehindrat, med motstånd och bra fart! Nu snackar vi inte flera mil, utan fortfarande 10-15 minuter.


Jag får hoppa jämfotahopp fram och tillbaka!


Kryckorna är borta, FÖR ALLTID! (Elina, tack för lånet. Jag vet att en del av kryckan ligger i NY... Ska jag slänga dem nu? Ingen av oss behöver dem mer, ingen annan heller för den delen!) Hihi.


Nu håller jag tummarna på att det fortsätter gå framåt i denna takt!

På måndag börjar jag jobba också!


Trevlig helg på er!


Over and out.

Mysan

Av My & Elin - 23 januari 2009 08:46

Hustrun stod och stekte frukostägg åt sin make.

Plötsligt kommer maken inrusande i köket.


-"Försiktigt," säger han, "FÖRSIKTIGT! Använd mer margarin! Du steker
för många åt gången. FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN? Dom kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT!

Du lyssnar ALDRIG på mej när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu!

Är du tokig? Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem.
Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!"


Hustrun stirrar på honom.


- "Vad i hela friden är det för fel på dej? Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg?"


Maken svarar då lugnt,


- "Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil."


Ha en trevlig fredag!


Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards