Alla inlägg under april 2008

Av My & Elin - 18 april 2008 19:47

Då så var äntligen helgen här, we like a lot. I kväll ska vi också umgås för ovanlighetens skull. My står för tillfället och kockar mat till oss och jag har precis hällt upp var sitt glas röttvin, min förhoppning inför sommaren är att My har lärt sig dricka rötjut till dess så vi kan sitta på min brygga nere vid ån och ljuga förvarandra eller cykla ner till stranden med boxen och titta på killarna som spelar volleyboll :) alla tjejer vet väl vad jag menar när jag säger Top Gun + Volleyboll = dreggel! Nu seriöst i morgon kl 08:00 möts vi på bron och så ska My få se 3,5 nya mil av Ängelholms vyer. 

:) nu har jag precis lärt mig att blogga och fått smak på det!


Over and Out

Byggan

Av My & Elin - 18 april 2008 11:03

Bygg har nu utmanat My i att inte äta godis på två veckor från och med i morgon och tills vi åker till Turkiet. En mycket svår utmaning för My….. och det vet ju självklart Bygg om som gillar att tävla och att vinna.

För att göra det svårare för Byggan lägger vi till kakor, tårtor, chips och popcorn. Ett undantag är dock My´s födelsedag då får hon äta tårta och kakor.

Responsen från My på utmaningen var: "vet du inte hur mycket jag älskar godis?"

Och jo det vet jag, men jag tror det är bra för oss :)


Följande är alltså uteslutet från vår matcirkel from imorgon bitti:

Läsk

Godis

Chips

Popcorn

Glass

Kakor

Tårtor


I och med att vi båda är stora tävlingsmänniskor, kommer vi självklart ta oss igenom denna onödiga (Mys tanke) utmaning. Vinsten? Äran att få en snygg kropp och bli av med magen längst ner...

Ikväll kommer My köpa x antal kg godis att kränga. Det hör till att My har abstinens efter att varit utan godis i fyra dagar. Hur hon kommer må den 3 maj kan bara tiden utvisa. Back off, kanske???


PS Tack Anti (Mys mamma) för kommentaren. Ser fram emot att möta dig i slingan! Lite taskigt dock att vi ska cykla 3 mil och du 5 km? Vi kanske ska lägga upp de två bilderna när du visar konsterna på din Pilatesboll? Hihihi.


Over and out.


Av My & Elin - 18 april 2008 09:27

Tack Marlan!

Vi har pratat om det länge nu, vi får ju knappt några kommentarer! Vi fick en förra veckan av Mys moster också (tack), men vi vill ha fler...

Nu har du förgyllt vår "blogg-dag"... Hmm. :)


Visst är vi roliga?!

Där är något konstigt på gång nu. Kommer kanske ett inlägg om det under dagen. Det är faktiskt Bygg som kommit med en snilleidé. En mindre bra sådan, för My iaf.


Trevlig helg!


Av My & Elin - 17 april 2008 13:16

Nu är Mysan tvungen att skriva något hugg tillbaka... :)

Så ja, nu triggar vi varandra här lite.

Byggan, bara så du vet, är det över tre månader sedan du gav ditt nyårslöfte till mig om att du skulle blogga. Sen skyllde du på att du inte hade någon dator hemma. Vad jag vet så har du nog köpt en dator nu??

Igår senast mailade vi om bloggen, Jag undrade om du ville skriva något där? Fick till svar, "Ja, jag måste lära mig att blogga. Men så länge... :)"


Sedan i lördags har jag lärt mitt ett par nya ord, bla STOLT (=på Ängelholms-språk, impad). Jag är stolt över ditt pass igår. Att de där killarna (KIDZEN) var några småttingar skiter vi i. Kul att du tog mer vikter än dem!! Haha! Bra att du håller uppe vår image! Visste inte att vi hade en image, men okej...

Du är min PT!


Dessutom borde du få all heder att du orkar med ett heltidsjobb och samtidigt plugga på distans! Det hör även till att du har en duns med vänner att träffa, Tjejklassikern i sikte och underbara Assi.


Det var tänkt att detta inlägget skulle bli ett riktigt "pay back"-inlägg, men tyvärr. Vi vet att Mys stora problem är att hon är för snäll ibland, men lite skit fick du i början!!


Kram på dig Byggan! Like ya!



Av My & Elin - 17 april 2008 13:08

Här kommer en rapport från Bygg. En parentes är att My skrivit överskriften då Bygg inte kommit på någon, tycker denna passar ganska bra efter hon läst rapporten... Tack för den ja!!


Först hade jag tänkt att jag skulle börja blogga själv…. Vilket dessutom är mitt nyårslöfte, men det är bekvämare på detta sätt och dessutom så är ju My så himla duktig att blogga. Jag känner mig inte heller riktigt anförtrodd att skriva fritt på bloggen. My mailade nämligen mig i morse och sa att jag fick skriva ihop ett utkast om min träning igår och sen maila det till henne!!! Ska hon nu först också godkänna allt jag skriver :).

Åter till det som jag skulle skriva om träningen igår! Jag hade för en gångs skull planerat och förberett min träning ordentligt. Väskan packade jag 06:45 innan jag gick till jobbet. Jag skulle nämligen iväg på tjejkväll ute i Vejbystrand efter träningen så det var lite tajt om tiden. Nå väl 16:40 hämtar jag Assi på dagis (min hund alltså bild kommer ev senare) går hem med henne hämtar min färdigpackade träningsväska och tar med Assi som snällt får vänta i bilen medans jag försöker förbättra beach -08 formen på en timme. Jag startar med lite uppvärmning på roddmaskinen sen några ryggövningar och överraskar killarna som jag tar över maskinen efter med att lägga på mer vikt än dem, imponerar även på mig själv lite men försöker hålla igen mina glädjetjut. Jag och My har ju byggt upp en viss image på Friskis så vi lite att leva upp till. Vet inte om min stolthet försvinner när jag berättar att killarna i fråga var två stickor och inte en dag över 16, men det hör väl inte hit utan vad som räknas är ju hur tungt man kör på gymmet eller? Efter detta blev det några övningar för axlar, triceps, mage och bröst. Känns bra i kroppen idag har bara lite träningsverk vid skulderbladen.  


Ikväll blir det ingen träning. Börjar nämligen bli förkyld inte bra alls och sen har jag en hel del plugg att göra också.

Det ska bli väldigt skönt första veckan i juni när kurserna är avslutade! 


Over and out Byggan

Av My & Elin - 16 april 2008 11:59

Ikväll kör Elin själv ett pass på gymmet. My har vilodag idag (=shopping).

Imorgon får Elin själv ta ett löppass då My är på 3-kamp på Laserdome med jobb. My får nog sin träningsdos där...


På lördag morgon kör vi antingen cykling eller vår 6 km löprunda med styrkestationer... Beror på om Bygg får tillbaka sin cykel från reparation och My lär sig byta däck!


Se, vi sköter oss!


Av My & Elin - 16 april 2008 08:12

Så skönt det är att simma. Himla avslappnade och annorlunda träning. Just när man ligger där i bassängen och plaskar så är det inte så jobbigt. När man går upp däremot så känns det lite i benen.

Vi simmade 1250 m igår. Lagom att börja med, men vi kan nog öka längden sen. Det tar inte så himla lång tid heller.


Det var även babysim i hallen och Elin hoppade självfallet i den bassängen... Där var några kändisbebisar och Elin fick vara med på ett undervattenskort med lilla Sam. Hoppas att vi kan få tag på bilden och sätta in här! Nina det fixar du va? :)


Vi har även kommit på varför Elin inte är reseledare, organisatör i vår lilla grupp. Hon gör sig bäst som PT.

Skulle hon hållit koll på antal längder igår, så hade vi simmat än...


Det var inte enbart ett rykte att Elin tävlingssimmat förr. Hon var tom en lovande talang! Nästa gång får hon väl lära My att crawla.


Over and out.

Av My & Elin - 15 april 2008 15:53

Idag tänkte vi göra vårt premiärpass i bassängen. Vi ska ta en simtur med andra ord.

Ska bli kul!

Byggan säger ju att hon tävlingssimmat, så hon får väl visa sina kunskaper ordentligt ikväll. Kanske blir så att när hon simmat 10 längder, har Mysan simmat 2...

Det kommer inte bli några kort!!


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards