Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Nu har vi stor press på oss.

Av My & Elin - 17 augusti 2008 19:42

Varför vi har stor press?

Jo, dels för att vi fått vår blogg länkad på Å/Ks hemsida (vi måste alltså skriva massor varje dag, Elin du får se till att hitta tangenterna oxå!) och för att vi lyckades så bra på matchen igår och stänkte in 7 mål tillsammans... Vilket är en förbättring för Elin på 200% från förra årets nätande. My gjorde lika många mål på matchen som hon gjorde på hela förra säsongen... Dessutom gjorde Elin ett par utmärkta dragningar på matchen som hon är väldigt nöjd med. Och hennes backhand-mål var ingen slump, utan en väl planerad lyftning! My är lite mer blygsam och är bara nöjd med hennes fina tryckning vid sargen på VVspelaren så Oskar jublade!

Det känns som om det kommer bli en väldigt rolig säsong i Å/K och vi båda känner oss riktigt taggade och motiverade! Kul att vi även får spela tillsammans och hittar varandra bra. Drömmen är att vi kan göra samma fantastiska säsong som vi gjorde i Strövels 06/07.


Nu lite om vårt "riktiga" liv.

Elin vad hänt under helgen?

Igår sov jag till Tennis-finalen på tv. Jag visste att det skulle gå bra, så... 

Här avbryter My:

M: Men det gick ju inte bra!

E:Nähä, då ska vi inte skriva det...

(My skriver självklart ändå! Hihihi.)

Eftersom de förlorade spelar det ju ingen roll att jag sov, då missade jag ingenting. Därefter var det middag på MM med speciellt inbjuden gäst. Kvällens slutade tidigt, iaf på MM. (Hmmm...??) Idag söndag har jag

startat dagen med 4,5 mil på cykeln och fick se vidderna runt Bjäre. Jag cyklade alltså Bjäre runt, den korta distansen.

Därefter blev det tittade på OS-finalen i tennis och kl 14.30 begav jag mig ut till Vejby för att gå på ett 1-års kalas. Sam, mitt gudbarn fyllde 1 och min fotobok som innehöll hennes första år gjorde succé. Det blev mycket mat och tårta. Jag var även in och kollade på studentwebben på Luleås universitet och jag måste snart fatta några beslut om vad jag ska läsa till hösten. Och nu sitter jag här i soffan hos My.

My då?

Igår efter match kollade jag på lite av tennisfinalen. Därefter åkte jag och Henke (min granne) till Viken för att besöka hans syster och min mamma och styvfar. Jag skulle lämna en skiva på mina kort över Keb-resan som de ville ha. Sedan bar det hemåt och Henke spenderade kvällen hos mig. End of story.

Elin frågar här:

E:Även natten?

M:Skrattar.

E:Då får du skriva det!

M:Nä!

E:Då får du ta bort det om tennis. Jag har eget logg-in!!

Ja, ni får själva fundera ut på vad denna dialogen handlar om...

Jag tog det lugnt imorse för att sedan bege mig till Väla för att träffa min kompis Annah. Det blev lunch och fika på Roberts. Gick igenom så gott om alla affärerna, men vilket mode det är i höst! Stickat, konstigt... Gick in på Ikea och där fick jag shoppat lite smått och gott.

Väl hemma igen, tittade jag på OS. Sedan sprang jag 6 km rundan. Hade egentligen planerat springa 1,5 mil, men med tanke på att jag inte visste om det skulle bli match imorgon eller ej, så vågade jag inte chansa.

Nu är som sagt Elin och Assi här. Vi ska kolla på kärleksdramat "Things we lost in the fire". Hoppas att den är bra!


Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards