Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Härliga människor i ÅK.

Av My & Elin - 29 augusti 2008 08:19

I morse när jag satt och åt frukost tänkte jag på bloggen, vad ska jag skriva om idag då??

Får någon minut senare ett sms. Jaha, vem är det ifrån? Mamma brukar skicka på morgonen, men nä, hon är ju sjuk och lär inte vara uppe vid denna tiden...

Det var från Katta, målvakt i ÅK. Sms lyder som följer:


" Hej hej. Vill du ha lite roliga kommentarer till bloggen så kommer här lite. Kommer dock göra narr av mig själv. Jag, Sandra Olander o Pommer var damlagets representanter då herrlaget åkt till Landskrona för en träningsmatch. Roger var så klart där och några till kända Åstorps ansikten. En liten kär klack. Då jag och Amanda körde själva blev det inte så mycket snack om hur vi skulle hitta dit utan det fick bli ett senare projekt. Vägarbetet vid vår avfart störde oss inte i vårt killsnack utan vi körde glatt förbi där vi blev hänvisade med stora skyltar att köra av. Hmm behöver jag säga att vi kom sent till matchen efter att vi fått köra genom hela Landskrona för att komma till hallen. Väl där fick vi se en underhållande match med mycket mål. 8-4 till Åstorp.Spelare som förtjänar extra beröm, Martin B, Fluan, Anton o den självklara giganten Andy i mål. Min idol. När vi ska hem säger Roger till oss...det här var den bästa taktiska match jag sett herrarna göra. Jag säger då...sånt ser inte jag. Olander knäcker mig då med den briljanta kommentaren...jag vet inte ens vad det betyder. Haha haha. Gissa om det skrattades rejält  på parkeringen. Ja det var väl lite om du inte hade något annat att skriva om. Ses i morgon. Då blir det åka av. Ha det gott. Puss"


Herregud. För det första, shit vilket långt sms!!! För det andra, jag fick mig ett härligt skratt direkt på morgonkvisten. Kan man börja dagen bättre?

Jag tänkte direkt, skönt att man valde ÅK inför denna säsong. Trivs kanon. De har tagit in oss nya i laget på ett fantastiskt vis, vi är i gänget på nolltid. 

När jag sedan skulle välja kläder inför dagen, så kom jag helt plötsligt på massor att skriva om. Kommer lite senare på förmiddagen!


Over and out.

My 

 
 
Ingen bild

Elina

29 augusti 2008 12:02

Hahaha! Vi kallar inte henne sms-drottningen för inget ;) Å herrgud att hon hade dåligt lokalsinne visste vi, men att Pommer o olander oxå hade det... ;) Vi ses img, nu laddar vi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards