Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Göteborgsresan med ÅK

Av My & Elin - 31 augusti 2008 12:41

Jag vet knappt var jag ska börja. Är det någon som har en fungerande diktafon liggandes som inte används? Kan lova att den skulle komma till användning hos mig. Kan ju inte springa runt med ett anteckningsblock och penna eller skriva anteckningar i mobilen hela tiden... Det är sjukt med roliga grejor det sägs hela tiden och jag hinner inte med. Så, nu behöver jag kanske er hjälp. Skicka gärna ett sms till mig eller lägg in en kommentar här ifall jag glömt något viktigt!!


Elina hämtade upp oss (mig och Marlan) kl 7 och färden begav sig först till Båstad för att hämta upp Katta. Ingen Katta på samåkningsplatsen. Nehe, hon brukar ju vara sen förstås. Hon kom till sist, 7 min sen enligt Elinas klocka och 5 enligt Kattas. Hon packade ut väska efter väska, kasse efter kasse ut hennes pappas bil. Var ska hon hän??? Jo, hon hade förstås planer på att gå ut i Hbg efter Göteborg tillsammans med Jenna. Självklart visste hon inte vilken klänning hon skulle ha på sig, så hon tog med två stycken. Väl i bilen studerades hennes ben. "Oj, jag var visst lite slarvig i duschen i morse."

Jag hade gjort en skiva till bilresan. Den blev nog både sågad och hyllad... I love it!

Kl 8.30 stannade vi för frukost i ... ja just det. Torpasjön? Jag hade då varit kissig i ca 30 min. Med tanke på att jag haft blåskatarr 2 dagar innan var jag lite orolig för min blåsa och sa till Elina att det går ju alltid att tvätta sätena. Väl vid rastplatsen hann hon knappt stanna bilen förrän jag hoppat ut och slängt mig in på utedasset. Å tusan vad det luktade där inne och jag som behövde vara där ett bra tag... Kul info kanske?

Det blev frukost med hela gänget. 12 spelare, Roger "the coach", ett par föräldrar, syskon och kompisar.

I bilen igen. Vi bytte skiva med Rogers bil. Jennas. Hmm, skitbra. Marlan och Katta diggade den. Här blir det väldiga missförstånd då Katta säger något i stil med att denna videon till låten är också bra! Elina hör fel och hugger direkt:

"Passar det inte så kan du byta bil!!"

 Vi övriga, va??? Hon trodde att Katta sagt på ungefär, att det var ju en rolig bil...  Ett gott skratt och kul att höra Elina ryta till!

Vi anlände till Svingelhallen (?) kl 9.30 ca. Vi tig en promenix, tog lite snack. Jag fick äran att spela center. Elina frågade mig i veckan hur jag ställde mig till att spela center. Mitt svar, Jo, jag har spelat center en gång och då gjorde jag självmål.

Jäkligt svårt. Jag stod nog för de flesta målen vi släppte in då jag var helt fel i markeringarna. Sorry girls. Tur att det var träningsmatch.

Vi spelade mot IBF Göteborg, Lisas nya lag. De spelar i div 1, men jag tyckte inte att de var så överlägsna som slutresultatet visade, 9-0. Riktigt kul match att spela!


Nu hinner jag inte skriva mer. Ska ta en promenad med Sara och sedan äta något med henne. Skriver om resten av dagen lite senare. Det kommer dessutom upp en hel del bilder!


Over and out.

 My


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards