Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Jag har en fluga i benet!

Av My & Elin - 21 december 2008 15:00

För att förklara alla små grejor som händer med mitt kära ben, får jag ibland till världens historier och ljudeffekter. Tyvärr kan jag inte återberätta ljudeffekterna här, det måste göras live. Henke tycker det är otroligt roligt iaf och han skrattar som bara den. Han tycker dock det är lite jobbigt att jag mår så pass bra nu att jag kan skämta och småbråka, han tyckte det var mycket lugnare när jag låg i soffan och ojade mig över smärtan och inte hade tid med att kasta iväg kuddar och annat... Åter till historierna. Dialog imorse mellan mig och Henke:

M: Jag har en fluga i smalbenet. Han går så här (ljudeffekt och handrörelse) precis i gränsen mellan där jag har känsel och inte.

H: (skratt) Va? Kan du säga hur han låter igen!!

M: (Ljudeffekt) Men det är sant. Han går från knäet och nästan ända ner till foten, där viker han av ner till ankelknutan, där jag är så svullen.

H: Ja, han kanske bor där.

M: Jag tror han har sitt lager av nervtrådar där. Det är därför det är så svullet. Han bygger ihop mitt ben igen.

PAUS

M: Oj, nu är där två.

H: De har kanske disko...


Ja, jag har som sagt bara två alternativ, vila i sängen eller i soffan och för att göra det så roligt som möjligt, så blir det så här...


Jag har precis duschat hela mig. Så otroligt skönt! Det tog dock ett bra tag innan jag kom dit. Vi tog av lindan, jag ställde mig upp. Ostabilt värre och jag mådde illa av att se mitt uppgrävda svullna knä. Fick lägga mig på sängen och vila, Henke kom med mat så länge. Min tå blev blå. Upp igen och in i duschen. Man blir några nya erfarenheter rikare på det här... :)


Igår var mammas väninna här för att ta av tryckförbanden. Jag kände att de hade bildat ett dragspel på knäskålen och det var inte värst skönt när jag var uppe och gick mina 10-meters promenader. Provade att ta av lindan själv först, men när jag fick se lite blod och ett svullet knä så blev jag svimfärdig, därför ringde jag Karin.

Hon sa att mitt knä och såren såg väldigt fina ut och all svullnad jag varit nervös för var inget farligt. Kändes skönt att höra!


Checke kom till mig på kvällen. Det blev pizza, godis och film. Å juklappsbyte. Jag blir så nyfiken... Man blir som en liten glött igen när julafton närmar sig!


Over and out.

Mysan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards