Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Det närmar sig jul på riktigt!

Av My & Elin - 22 december 2008 13:09

Idag gick jag faktiskt upp i tid, kl 7.30 Eller rättare sagt, satte mig upp i sängen och fick frukost.

Sen kom Mats (mammas flört) och hämtade mig för att köra en sväng till mitt jobb. De behövde mitt sjukintyg och jag behövde kopiera lite papper.

Därefter gav sig min färdtjänst vidare till sjukan för ett besök hos Dr W. Igår var det nämligen lite tumult med min vad, den kokade inifrån. Ringde akuten och de fick halvt panik och sa att jag var tvungen att komma in på en gång för det kunde vara en blodpropp. Läkaren hittade dock inget tecken på detta, men han tyckte att jag skulle prata med min läkare.

Jag ringde därför sjuksköterskorna på ortopeden imorse och de i sin tur kollade med Dr W och han ville ha in mig för en extra koll så inget var galet. Så där hamnade jag i fm. Dr W är verkligen en klippa, han tar allt på allvar. Han konstaterade dock ganska snabbt att det inte var någon blodpropp, inte heller inflammation. Han undrade dock varför jag gick stel som en pinne med mitt ben. "Det går ju inte att böja det." Jodå, sa han och tryckte det till 90 graders vinkel. Aj...

Han ringde därefter på sjukgymnasten Sofia, en Marianne nr 2, underbar tjej. Hon körde hårt med mitt ben en kvart. Gav mig övningar jag skulle köra den närmsta veckan och även en hel stödstrumpa så min blodcirkulation kommer igång. Vilka fantastiska människor det finns som hjälper till!


Nu har jag landat i Viken hos mamma och Mats. Har precis fikat lite. Det stundar julfirande här imorgon och Mats springer runt som bara den för att hinna pricka av allt på den långa listan mamma skrivit... :) Hon har även passat på att ge mig lite uppgifter som jag klarar av sittandes vid köksbordet!


God Jul på er önskar både jag och Elin! (vi får se om hon hinner med en uppdatering där uppe från Sala...)


Over and out.   

 
 
Emelie Ohlsson

Emelie Ohlsson

24 december 2008 13:52

Det är skönt och höra att du är på bättringsvägen! Efter dina inlägg längtar jag inte direkt efter att ligga under kniven, men samtidigt kommer det att vara en lättnad när det väl är gjort... Tänker på dig! Kram

http://www.guldemlan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards