Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Rapport från Norrland

Av My & Elin - 22 december 2008 14:16

Så är det ju inte riktigt utan Sala ligger endast halvägs upp i Sverige, men för er Skåningar vet jag att allt ovanför Hallandsåsen räknas till Norr! Resan upp var riktigt dryg denna gången. Som My skrev innan fick jag stanna och sova för att inte bli en alltför stor trafikfara. Hösten har satt sina spår och denna semester var väldigt efterlängtad. I lördags när jag kom hem till mamma och pappa blev det mat, grillad kyckling och sallad. Mamma går nu för tiden på GI-filosofin så då är det bara att fixa egna kolhydrater om sådana önskas. Därefter blev det en kort stund i ryggläge på kökssoffan innan jag åkte vidare till Tessan, Jonas och Hugo. Hugo fyllde 3 år i måndags och jag var där för att lämna en present, en elgitarr som börjar spela av sig själv när man rör på strängarna. Det första som Tessan undrade var hur man stängde av den….. Det kan man inte utan man får bara låta bli att röra på strängarna eller ta ur batterierna! Jag tror att Hugo tyckte den var cool och jag visade honom moves som en riktig rockstjärna gör.


I går var jag ner på Sala city och in i den nybyggda gallerian, vilket lyft för staden. Så många affärer och jag passade på att inhandla de sista julklapparna så nu är jag äntligen färdig! Sen var jag, mamma och Tessan upp till min syster som flyttat till en ny jätte fin lägenhet mitt i stan. Syrran hade dock varit ute och festat kvällen innan och var så där lagom munter att få besök, men jag hinner väl dit flera gånger innan jag åker tillbaka. Efter det åkte jag hem för att få i mig lite av mammas mat, alltid lika gott. Telefonen ringer och de är min kära mormor. Hon har fått en dvd av min morbror och så säger hon att först hade hon inte tänkt lära sig den, men ångrade sig. Jag har ju lärt mig hur videon fungerar så detta kan väl inte vara så svårt! Det är kul att hon fortfarande vill lära sig nya saker så det blir utbildning i mellandagarna. Kvällen spenderade jag hemma hos Tessan. Vi åt skinksmörgås och snackade en massa skit…… vi diskuterade till och med den inside information som Henke kom med i lördags:)


I dag har det bara varit lugnt, umgåtts med mamma och pappa. Nu ska jag strax ner till stan med brorsan och hjälpa honom med de sista julklapparna. Planen är att kvällen ska spenderas hemma för en gångs skull till mina föräldrars stora glädje! Jag vill dock inte vara allt för nära dem, pappa har haft feber ett par dagar = är döende och mamma är ordentligt förkyld! Det är bara att hoppas att jag blivit immun.


Jag har även lovat att lägga in bilder från innebandyns julavslutning och de kommer måste redigera dem lite bara…. :) 


Over and out från Sala

 
 
Ingen bild

Ellep

23 december 2008 09:57

Ellep m fam önskar Er en riktigt God och avkopplande Jul, samt ett Gott slut och ett gott nytt år.
Ta väl hand om er och var snäll mot tomten :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards