Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Denna tar nog priset...

Av My & Elin - 29 januari 2009 09:21

Gårdagens bliresa från Ängelholm till Åstorp tar nog priset på vår farligaste resa. Resan börjar med att My hämtar upp Elina och ska sedan köra mot Elin. Vid ett övergångsställe tycker My att hon är lite sen och struntar i att stanna för de gående! Telefonen ringer då till Elina, det var hennes mamma som de höll på att köra över!

När Elin ser att Mys bil är på väg ser hon också att det kommer en till bil och hon får en känsla att nu kommer det att smälla! Här struntar My i att hon har väjningsplikt och smiter förbi den också. Elina säger då, det var Emlans föräldrar!

Vi möter sedan upp Katta och Hanna på samåkningsplatsen. Vi har fått en till medresenär, Hanna, som flyttat till Halmstad men som ändå kommer slutföra säsongen hos Åstorp, vilket vi är glada för!

Väl framme öppnar My Kattas förardörr och pekar på platsen bredvid Katta, där sitter Hanna. Får jag sitta där, säger My? Du vet mitt knä!!! Hanna får snällt flytta till baksätet och trängas med Elin och Elina. Bilen är proppfull. Kattas bagageutrymme innehåller ett visst överlevnadskit, vilket gör att vi får ha en del packning inne i bilen (2 klubbfodral + 1 lös klubba och en väska). Samtidigt ska Elin försöka få i sig lite kvällsmat. Katta undrar även vad My har för skor och säger "Ha inte dem längst in, det är där tonern ligger! Mest så du inte får färg på dina skor!"

Väl inne i bilen kör vi vidare mot Åstorp. När vi kommer till första rondellen ser alla att det kommer en bil inne i rondellen som har företräde, men det struntar Katta i och kör rakt ut framför bilen…. Hur ska denna resa sluta?

Katta uppdaterar oss som vanligt om helgens bravader och vi får oss ett och annat skratt. Det anländer i alla fall ett glatt gäng tjejer till Åstorp lite tyngre än vanligt för bilen skrapar nämligen emot vägbulan på vägen in mot hallen.

 

I hallen stundar kvällens derby mot FBC. Vi var denna gång en stor trupp och alla verkade fokuserade på dagens uppgift. FBC, som ligger 3:a i serien blev nog tagna lite på sängen efter att det stod 2-0 till oss efter enbart ett par minuter. Här blev vi nog själva också överraskade och det stod 2-3 efter ytterliggare några minuter. 

Vi tar oss i kragen och spelar jämt med FBC större delen av matchen. Vi har massor av guldläge, tyvärr har vi fortfarande problem med både stolpar, ribbor och flygande bollar över mål. Vi vinner andra perioden med 1-0, det står alltså 3-3 inför tredje perioden.

Här tar tyvärr FBC ledningen med 3-4, men vi ger oss inte. Vilken kämparglöd och lagmoral vi visar! Miss Olander stänker in bollen med enbart 2,5 minut från slutsignalen. Kan ni tänka er glädjen?? Å vi håller det! 1 poäng i denna match kan betyda otroligt mycket i sluttampen på denna serie!  


Ikväll ska vi gå och titta på Rögle som spelar mot Djurgården ska bli riktigt kul, vilket vi än en gång tackar Mys jobb för :). Har någon en rullebör (skottkärra för er som inte förstår skånska) att låna ut? Elin tänkte skjutsa My i den till hallen!


Over and out.

   
 
Ingen bild

Elina

29 januari 2009 12:06

Vilken story! Jag skrattar så tårarna rinner, precis vad jag behövde på jobbet nu! Jag hoppas oxå att det går lite lugnare till nästa vecka när vi ska till Malmö, hur ska det annars sluta! Dessutom blir ni en hel del kg lättare from nästa fredag, alltid ngt! Men jag kommer att sakna er alla o inte minst våra bilfärder som är fyllda av skratt o glädje! Hoppas ni får en trevlig kväll, My tagga ner lite idag ;) Kramis på er!

 
Ingen bild

My,s mamma

29 januari 2009 15:11

Bra spelat tjejer!
Precis som Elina så skrattade jag så tårarna rann.Va´de jag som övningskörde med dej My?Hmm,låter nästan så.
Som ni alla har förstått så har jag varit hemma från jobb-hela veckan pga av en envis förkylning.Jag och min "flört" Mats hade iallafall en underbar semester.Kanske My lägger in ngt kort,när jag är inne hos dom STORA tigrarna,häftigt!
Till er alla "En riktigt trevlig helg!"
Kram mamma Anti

 
Ingen bild

Ellep

29 januari 2009 15:12

Efter att med fasa läst det senaste inlägget, förstår jag att vi skall vara glada att vi kan ställa ett lag på benen. Bil-dårar har man ju hört talas om och ännu har jag inte kommit fram till vad jag skall kalla detta. ;-))
Gött med en pinne igår, grattis, och som ni själv säger: kan bli guld värd när vi summerar.
Håller med Elina i hennes inlägg - så därför har jag följande förslag:
Beställ en buss till Malmö så alla kommer fram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Kördåren-My

29 januari 2009 15:49

Vissa säger att jag fått mitt körkort i ett Keloggspaket, men det stämmer faktiskt inte. Mamma, det konstiga är att jag tror Mats övningskörde ganska mycket med mig? Nu är jag förstås släkt med dig, så det är väl inte så konstigt att jag har samma köregenskaper som dig. Mats tycker att jag kör bra och bestämt! Så de så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards