Alla inlägg den 26 mars 2009

Av My & Elin - 26 mars 2009 14:34

Elin är på kurs onsdag-fredag. Jag har ingen aning om vad för sorts kurs... Hon har nog inte tid att skicka sms under sin utbildning, så jag har inte fått något svar ifall hon vill berätta något på bloggen. Jag får ta det imorgon isf.


Igår var det löning. Lycka! Men lyckan varar väl inte så länge när man ser att peng efter peng förs över på andra konto. Är det inte räkningar, så är det sparkonto, pensionsspar, fonder och annat autogiro... Det blir inte så mycket kvar.

Jag passade dock på att göra av med lite pengar till igår kväll. Det är ju dumt att låta pengarna mögla på kontot.

Checke skulle klippa sig på Väla direkt efter jobb, vi bestämde därför date efter dess. På schemat var lite vårshopping. Vi hittade en del. Med min bil hem kom ljusgula tygskor, två kjolar och en tunika. Dessutom klackade jag om mina bruna stövlar, inte en dag för sent! Checke fick med sig shorts och grymt snygga blusar!

Vi hann precis slänga i oss en bakad potatis på Grafitti innan Väla slängde ut oss kl 20. Har ni tänkt på att de minskäl inte är snabba på Grafitti?? Det var låååång kö och två av fyra tjejer servade oss kunder. Varav en av dessa lade mest tid på att titta på allt folk som gick förbi istället för att fylla potatisen med röra. Man blir ganska irriterad när magen kurrar!


Innan Väla-turen var jag förrsten hos Marianne. Alltid lika trevligt! Jag fick nya övningar. 3 månadersgränsen är passerad nu och med den kommer många nya möjligheter för knäet. Hoppa i klocka, ni sportfånar vet vad det innebär, hoppa fram och tillbaka, höger till vänster. Det är en av de sista sakerna man får testa med knäet och det var nu min tur, men jag fick hänga av mig 20 kg av min kroppsvikt i en maskin. Jag fick dessutom göra en knäböjs variant där ena benet vilar bakom kroppen på en stol (ni förstår kanske inte), men iaf den övningen har gett mig grym träningsvärk i skinkorna.

Jag ska dessutom öka min löpning till 15 minuter (uuuhhh, nu börjar det bli tufft med flåset:)). Marianne tycker jag mesar lite med ökningen av både vikt och minuter, men jag är lite rädd för det då jag inte vill få problem med baksidan igen.


Ja, det var en liten update från mig.

 Lovely weather by the way.


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards