Alla inlägg den 20 mars 2009

Av My & Elin - 20 mars 2009 15:56

Nej nej, vi har inte glömt fredagens hiss och diss. Den kommer här!  


Elins diss: Att inte tiden räcker till

Mys diss: Att jag alltid ska vara så j-vla velig 


Elins hiss 1: Det fina vårvädret, så härligt! :)

Elins hiss 2: Earth hour, den 28 mars mellan klockan 20.30 och 21.30 släcker miljontals människor runt om i världen sina lampor för att i en gemensam gest visa sitt stöd för klimatfrågan! 


Mys hiss 1: För första gången på länge har jag en ganska oplanerad helg. Men om jag känner mig rätt så kommer den vara fullsmockad from imorgon förmiddag ändå…

Mys hiss 2: Har äntligen fått tag på sällskapsspelet Touché! Med hjälp av en kollega hämtades det i Limhamn i veckan. Toché lånade jag i höstas av en kompis och fördrev en hel helg med det, så kul är det! Ikväll ska det packas upp och jag och Checke ska ge Henrik och Jonas storstryk! :)


Over and out.

Av My & Elin - 20 mars 2009 13:50

I onsdags hade vi en specialträning med innebandyn. Det var en liten kämpande skara. My kom som sagt dit lite senare och fick se tjejerna flåsa, kämpa och svetten droppade på mattorna. Men Elin, hur gick passet egentligen till?


Passet började med en uppvärmning då vi sprang runt i en ring och efter ett tag så skulle vi byta håll genom att först slå med båda händerna i mattan och sedan springa åt andra hållet! Redan här började det strula sig och vi sprang in i varandra. Håkan som höll passet log snällt och sa peppande ”kom igen”.

Elina hade också sagt till Håkan att vi är vältränade, men jag tror nog att ni har lite olika mått på vad vältränad är eller så han kanske missade om Elina sa att vi var vältränade….. de flesta tjejerna håller nog med om att det var längesedan vi hade sådan här träningsvärk efter ett pass.

Det blev en hel del smidighet, vilket vi inte var så jättebra på. Snabbhet höjde vi nog oss lite på, men det var ljusår mellan våra snabba fötter och Håkan 54 års fötter! Tekniken med sparkar var riktigt roligt och när vi med inlevelse började skrika ut vår energi/aggression så kändes det nästan som om vi var proffs :)

Skräcken lyste i våra ögon när Håkan skulle visa hur sparkarna gick till och när mitzhållaren flög bakåt några steg. Vissa av oss hade detta med sparkar och slag lite mera i oss än andra. Hur som helst blev det många skratt!!! Smidigheten……ja vad ska jag säga de yngsta tjejerna var stelast och Håkan trodde stundtals att vi skojade med honom när vi försökte tänja och sträcka!

Vi fick också lära oss lite självförsvar som vi hoppas på att vi aldrig behöver använda, men jag lovar att vi kan golva precis vem som helst nu :)

Passet var hur roligt som helst och vissa av oss fick nog lite blodad tand och tog ett schema för träningstiderna och hade jag fått frågan om att träna taekwondo igen så hade jag självklart tackat ja!  

Här kommer några bildbevis.


Over and out.

Av My & Elin - 20 mars 2009 10:05

En blondin var på ett gym och iakttog en bodybuilder som tränade.
- Booom!!! sa bodybuildern och slet av sig tröjan!
- Vad är det där? frågade blondinen.
- DET ÄR 90 KILO DYNAMIT, BABY!!!
- Boom!!! sa bodybuildern och slet av sig sina byxor.
- Vad är det där på dina ben? frågade blondinen.
- DET ÄR 90 KILO DYNAMIT, BABY!!!
- Boom!!! sa bodybuildern och slet av sig sina kalsonger.
Då gav blondinen ifrån sig ett skri och sprang i panik ut ur gymmet.
Bodybuildern sprang ikapp henne och frågade varför hon sprang.
- Jag ville inte vara i närheten av all den där dynamiten
när jag såg att stubinen var så kort...

Over and out.  

Ovido - Quiz & Flashcards