Alla inlägg den 18 mars 2009

Av My & Elin - 18 mars 2009 11:24

Ikväll är det dags för en specialträning med innebandylaget. Elina, vår tränare, har ordnat ett pass Taekkwondo! Säkert helt främmande för de flesta?! Elin ska vara med och testa denna träningsform. My ska kolla på och förmodligen ta en del bildbevis. My tycker det är lite tråkigt att hon inte kan vara med, men igår tränade hon sitt knä 2 ggr för mycket… Därför är det sträng vila idag! Efter träningen ska vi ut och äta på Pepelino.  


Vad hittade vi på igår? 

My: Jag började min dag med ett morgonpass hos Marianne. Emlan (http://guldemlan.blogg.se) var där samtidigt även denna gång. Himla trevligt att få träna ihop. Det är 6 veckor efter Emlans operation och 13 veckor sedan min. Jag hade 3 månaders jubileum för mitt nya korsband igår! Vi har båda kommit längre fram än många andra, vilket självklart motiverar oss lite extra! Jag ökar min löprunda på löpbandet varje gång. Först joggade jag 30 sekunders sekvenser, nu är jag uppe i 6 min jogging på raken. Imorgon höjer jag 1 minut till.  Jag som absolut hatade allt vad löpning innebar tidigare, älskar det numera…

Efter några timmar på jobbet var det dags för mitt träningspass för de anställda. Igår utökades gruppen med 2 personer. Tiden får utvisa ifall de vill komma fler gånger…

Direkt efter passet begav jag mig till Checke för vår promenad. Eftersom Checke dragits med både influensa och hosta och jag var trött i mitt ben efter två pass, bestämde vi oss för att endast gå 30 minuter. Fast vi lyckades inte, knappt en timme blev det…

Under promenaden skriker Checke plötsligt och om hon försöker hoppa upp i min famn eller bara krama hårt, vet jag inte. :) Jag blir ju självklart rädd och skriker också. I ögonvrån ser jag ett tiotal löv blåsa över marken och hade väl mina aningar… Checke lägger sig dubbel i skratt och försöker få fram mellan attackerna att hon trodde det var möss! Hihi. Jag kan ju inget annat än att asgarva och tillslut sprutar tårarna på oss båda.

Kvällen avslutades i soffan till finalen av Mästarnas Mästare. Min favorit Elofsson stod som vinnare. Men om det hade blivit Moström istället hade kvittat, jag var bara oerhört glad att Erika inte vann…  


Elin:

Jag jobbade och jobbade och jobbade, har inte riktigt samma möjligheter att kunna träna på arbetstid som Mysan! En höjdpunkt på dagen var dock en gemensam lunch som arrangerades av 4 stycken som fyllde år på mitt jobb. Det bjöds på pajer i alla dess former och sen en jätte god citronkaka till efterrätt.

Efter jobbet hämtade jag Assi som vanligt och gick hem. Jag bytte om och begav mig av till Friskis en aningen nervös för jag skulle testa att gå på aerobics. Jag har gått på det mycket för många år sedan och vissa svängar verkar tydligen aldrig gå ur. Det var riktigt kul och svetten lackade! Det är roligt att testa på lite olika träningsformer nu när innebandyn är slut för säsongen, man får lite ny inspiration till träningen istället för att nöta i gymmet hela tiden!

Min kväll avslutades också i soffan till Mästarens Mästare. Tycker dock att sista grenen gav lite väl mycket fördel till Elofsson. Jag hade hellre uppskattat en gren likt fäktningen där båda är likvärdiga, men det är min åsikt!


Over and out.
Ovido - Quiz & Flashcards