Alla inlägg den 5 mars 2009

Av My & Elin - 5 mars 2009 11:09

Blir det start på Klassikern i år och hur blir i så fall ert träningsupplägg?

- Det beror ju på hur My och hennes knä rehabiliterar sig! Jag kommer i alla fall att köra halvklassikerloppen i år som lite träning inför klassikern. Kan vi påbörja hela klassikern så kör jag dubbelt på några av loppen i sommar. Träningsupplägget har vi inte diskuterat så mycket än men träningsläger blir det nog i alla fall även i år :)  Jag har lämnat över rätt mycket av planeringen till My som har mig som teststudie nu när hon utbildat sig till träningskonsult och jag ska väl strax gå in i hårdträningen igen!/Elin


- Förmodligen om det går som det går nu med mitt knä. Dr W har gett tillåtelse att starta med simningen i juli eller löpningen i september. Fram i april/maj vet vi mer./My


Vad kommer ni göra annorlunda med Klassikern jämfört med Tjejklassikern?


- Träna mindre :) nej det blir nog hårt slit när det väl börjar närma sig loppen. Framför allt kommer vi att träna längre sträckor. Elin ska även lära My att crawla så det går lite snabbare och så att hon kanske tycker att det är roligare att träna simning. Vi får nog även jobba ordentligt på Mys flås om hon ska orka runt 3 mil…


Har ni lärt er läxan efter Mys skada samt Elins småskador att kroppen behöver vila/återhämta sig vissa dagar i veckan och inte träna varje dag?


- Ja visst har vi lärt oss något av detta med det är lätt att komma in i tänket ”vi ska träna så mycket som möjligt”. Eftersom vi är rättså disciplinerade och bestämmer vi oss för att köra efter ett visst träningsprogram så viker vi inte oss från det. Men nu har ju My pluggat och blivit lite klokare så hon får väl hålla Elin i örat så hon inte driver iväg med träningen. Vi har kommit överens om att det inte är antalet timmar träning som räknas utan kvaliteten på träningen och sen måste vi lyssna på våra kroppar även om knoppen vill annat. Att lägga in en vila på några dagar mitt i allt skadar inte, snarare gör det nytta!


Vem är den snyggaste spelaren i Å/K herr?


- Lasse får ett plus i kanten / Elin


- Elia är ju charmig / My


Hur går det med kärleken i era liv?


- Bra, jag har några ragg som står i kö, har påbörjat en + och – lista!/Elin


- Jo, det går bra. Det är ju ingen hemlighet att jag är ihop med min granne. Å nej, vi ska inte flytta ihop den närmsta tiden (denna fråga får jag OFTA). Henke är underbar på alla sätt och vis, jag stör mig bara på att han smaskar/tuggar hårt. Å att han sprider svart ludd från sina strumpor i min lägenhet…/My


Vilket är det busigaste ni någonsin gjort individuellt?


- Vart ska jag börja!!! Jag lurade kassörskan på ICA att jag skulle köpa cigg till min mamma och fick köpa och tjuvrökte bakom mormor och morfars sommarstuga ofta! Jag har lurat mina föräldrar med att lossas sova och sen när de hade somnat så smög jag ut och var ute hela natten eller gick hem till någon kompis. Det var rätt mycket bus undertiden jag bodde i Sala, men det var ju länge sedan! Efter att jag flyttat hemifrån blev jag vuxen och förståndig. En gång så ställde, inte jag, larm på klockor i en kompis lägenhet med en timmes mellanrum och gömde dem lite överallt. Rätt kul nu i efterhand men just då var ingen som varit på festen så populär. Ett annat bus jag gjort på senare tid är att när min kollega ska gå till skrivaren för att hämta papperså ringer jag hans telefon när han kommit halvvägs och då kommer han springande tillbaka. Detta brukar jag kunna göra tre gånger på raken, sen kan jag inte hålla mig längre. /Elin


- Jag är så jäkla tråkig och har nog aldrig hittat på något riktigt bus eller hyss. Mamma kanske kommer på något när hon läser bloggen och skvallrar… På mitt förra jobb så bytte jag ofta plats på tangenterna på min kollegas tangentbord. Han fick ordentlig spader när han inte fick rätt på texten! /My


Om ni hade vunnit 10 miljoner var, vad hade förändrats i era liv?


- Jag hade bytt boende, bil och innehåll i garderoben. Åkt jorden runt. Skänkt lite pengar och köpt nya dräkter till Å/Ks damlag./Elin


- Jag hade skaffat mig en större lägenhet, gärna en 4:a där ett av rummen hade byggts om till walk-in closet. Jag hade då varit tvungen att handla mer kläder och skor så att jag hade fyllt ut detta härliga rum! Jag hade bjudit mamma och Mats på en resa. Jag hade bjudit Checke på en repris av NY-resan fast utan kryckor. Jag hade startat ett eget företag och hyrt in mig som Träningskonsult någon stans…Beställt snygga ”Mot klassikern”-kläder till mig och Elin. Jag hade köpt nya vinterdäck till min bil (det måste jag göra till hösten så jag hoppas att vinsten dimper ner snart…)/My


Hur går det med karriärerna, pluggandet och jobben?


- Karriären har väl stannat av lite. Känner mig inte så inspirerad på mitt nuvarande jobb även om det egentligen finns bra utvecklings möjligheter. Förhoppningsvis dyker drömjobbet snart upp. /Elin


- Jag väntar spänt på resultatet från min tenta. Jag längtar tills maj och augusti då jag ska läsa resten!/My


När är det dags att bada i havet? Ska man vänta tills minst 20 grader i vattnet eller ska man i första dagen på beachen?


- Man ska bada när vattnet har nått en temperatur över 20 grader eller om är riktigt het!/Elin


-Jag är en badkruka och doppar mig när det närmar sig medelhavsvarmt./My


 Slutligen, vilket är det bästa vårtecknet?


- Tussilago/Elin


-När det sprallar i kroppen och humöret är på topp!/My

Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards