Alla inlägg den 24 mars 2009

Av My & Elin - 24 mars 2009 11:27

Märkeskläder eller secondhand?
E: Är väl ingen märkesfreak, men måste jag välja här så tar jag märkeskläder… gillar inte att ha på mig någon annans kläder!
M: Nu måste jag ju välja mellan dessa två och då får det bli märkeskläder. Helt enkelt för att jag inte kan ta på mig andras kläder, om jag inte känner personen förstås! Fast ni hittar inte många märkeskläder i min garderob.
 

Är det ok med vita lögner?
E: Det är bättre att hålla sig till sanningen helt. Annars kommer det bara tillbaka och slår en i bakhuvudet!
M: Min mamma har alltid lärt mig att vara ärlig, men vita lögner tror jag vi alla drar till med någon gång. Så länge de inte skadar någon annan.
 

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
E: Vänner eller Greys, Lipstick jungel hade ju varit lite häftigt också!
M: Jag hade ju planer på att söka in till årets Robinson, men det kom ju ett knä i vägen. Idag är jag rätt glad för det för jag hade aldrig fixat det som de går igenom…
 

Vilket intryck gör du på andra?
E: Ett stabilt, en reko tjej hoppas jag!
M: Glad och förvirrad.
 

Det här vill jag bli när jag blir stor
E: Nöjd!
M: En grym PT.
 

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
E: Nej faktiskt inte.
M: Har alltid kallats för Mysan.
 

Hur var du som barn?
E: Renlig, vad jag än gjorde så kom mina syskon hem skitiga från topp till tå och jag hade inte en fläck på mig!
M: Envis och överambitiös i skolan
 

Hur svarar du i telefonen?
E: Elin! Känner jag igen numret säger jag ofta bara hallå.

M: Beror på vem som ringer. Halloj, hej du, Hej det e My, Mitt i mitt favoritprogram!, Välkommen till Allergon!


Är du pinsam på fyllan?
E: Nej, bara glad! Det har väl kanske hänt ett och annat som jag inte är så stolt över, men det är sånt som jag gjorde för flera år sedan och det är preskriberat nu :)
M: Inte nu i vuxen ålder! :) Men jag har förmodligen varit.

Värsta känslan?
E: Att jag har glömt något eller att något håller på att gå väldigt fel!
M: När jag är orolig för andras hälsa. Om jag ska ta något mindre allvarligt, så för någon vecka sedan när jag lämnade in min mobil för lagning och jag hade glömt skriva av hela min kalender i den! Det var panik!

När grät du senast?

E:Jag blir lätt rörd….så det var nog i söndags när jag tittade på vigseln i ”vårt bröllop i era händer”
M: Greys i onsdags. STORBÖLADE!
 

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
E: Sälja allt jag äger och vara resa på resandefot i minst 1 år
M: Hoppat fallskärm. Är grymt höjdrädd, men utmaningen drar i mig.
 

Vem var din första kärlek?
E:Det var Andres Westling, jag gick i 5:e klass och han i 6:e, vi var grymt kära!
M: Det måste ha varit Feffe eller Ekis. Pussades med båda när jag var liten, vi tjejer kunde liksom inte bestämma oss för vem som var sötast! Å de njöt av att ha 4 tjejer att dela på! :)

Vad är det pinsammaste du gjort ?

E: En som helt klart kommer på listan är när jag frågad en manliglärare om han ville ha full utlösning i stället för full uträkning på ett tal när jag läste en extra kurs vid Högskolan i Halmstad och vi hade tenta genomgång och jag var den enda tjejen bland 15 killar! Snacka om hysteri utbröt, men det får man ju bjuda på

M: Tror jag var i högstadieåldern… Vi satt ett gäng i bussen, jag var lite ”dålig” och alla killar sjöng i kör ”Spy, spy, spy!” Å jag lägger en mitt i gången i bussen. Som tur var vår hållplats nära och vi bara gick ut. Stackars busschaufför. När detta hände så hade jag nog inte så mycket koll, men nu i efterhand så är det grymt pinsamt.

Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards