Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Onsdagens träning med bilder!

Av My & Elin - 20 mars 2009 13:50

I onsdags hade vi en specialträning med innebandyn. Det var en liten kämpande skara. My kom som sagt dit lite senare och fick se tjejerna flåsa, kämpa och svetten droppade på mattorna. Men Elin, hur gick passet egentligen till?


Passet började med en uppvärmning då vi sprang runt i en ring och efter ett tag så skulle vi byta håll genom att först slå med båda händerna i mattan och sedan springa åt andra hållet! Redan här började det strula sig och vi sprang in i varandra. Håkan som höll passet log snällt och sa peppande ”kom igen”.

Elina hade också sagt till Håkan att vi är vältränade, men jag tror nog att ni har lite olika mått på vad vältränad är eller så han kanske missade om Elina sa att vi var vältränade….. de flesta tjejerna håller nog med om att det var längesedan vi hade sådan här träningsvärk efter ett pass.

Det blev en hel del smidighet, vilket vi inte var så jättebra på. Snabbhet höjde vi nog oss lite på, men det var ljusår mellan våra snabba fötter och Håkan 54 års fötter! Tekniken med sparkar var riktigt roligt och när vi med inlevelse började skrika ut vår energi/aggression så kändes det nästan som om vi var proffs :)

Skräcken lyste i våra ögon när Håkan skulle visa hur sparkarna gick till och när mitzhållaren flög bakåt några steg. Vissa av oss hade detta med sparkar och slag lite mera i oss än andra. Hur som helst blev det många skratt!!! Smidigheten……ja vad ska jag säga de yngsta tjejerna var stelast och Håkan trodde stundtals att vi skojade med honom när vi försökte tänja och sträcka!

Vi fick också lära oss lite självförsvar som vi hoppas på att vi aldrig behöver använda, men jag lovar att vi kan golva precis vem som helst nu :)

Passet var hur roligt som helst och vissa av oss fick nog lite blodad tand och tog ett schema för träningstiderna och hade jag fått frågan om att träna taekwondo igen så hade jag självklart tackat ja!  

Här kommer några bildbevis.


Over and out.

 
 
Ingen bild

Marlan

20 mars 2009 18:03

Hoppas det blir fler gånger Elina. Jag behöver nog också lära mig självförsvar, tror inte min lilla vovve klarar av att försvara mig på kvällarna.. :-)

 
Ingen bild

Hanna

21 mars 2009 10:10

Måste tacka för en helt sjukt rolig träning! Som syns på bilderna så hade vi som var där jäkligt roligt! Tänk va kul de kan va att svettas lite =) Sen maten på pepelino var de ju inte heller något större fel på, mega gooo!!! Bra foto du tatt och lagt ut MY, alls som ser dessa måste ju bli avvis på att de missat detta specktakel =P Haha... som sagt, jag hade verkligen skit skoj!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards