Alla inlägg den 9 juli 2008

Av My & Elin - 9 juli 2008 21:26

Då har vi precis kommit hem från träningen med laget. Lassat in lite mat...

Idag sprang vi ca 6 km varav hälften i sand. Mmm, det kändes. Därefter blev det intervallträning. 15 sekunders löp (80%) och 15 sekunders jogg. Detta gjorde vi 36 resp 35 ggr.

Sedan tyckte våra tränare att vi varit så flitiga och lät oss välja mellan plankan-passet eller ben-passet. Med tanke på hur vår ben mådde just då så var det ett lätt val, plankan. Det är fina övningar, magrutorna närmar sig.

Vi hade dessutom blivit lovade en överraskning ikväll. De hade egentligen tänkt att grilla, men haft dåligt med tid för att förbereda till det. Istället blev det valfri kulglass. Det var inte fel! Så himla gott!


Då närmar det sig steg 3 av 4 på vår Tjejklassiker. Simning på lördag. Därför tar vi här tempen på oss. Hur mår vi? Är det laddat inför lördag? Fritt ord rättare sagt.


Elin:

Jag tycker att det känns som om jag är lite nertränad, är sliten i kroppen. Men det känns bra med två vilodagar inför Vansbro. Ladda batterierna och börja med vårt nya schema sen.

Känns kul att träna med innebandylaget. Får dock se hur det blir med fortsättning. Har ju inte träffat så många från laget och vet inte hur struktererat det kommer vara.

Sen kommer vi ha en aktiv helg med mycket cykling runt Sala. Vi ska dessutom se Sex and the City i Västerås.

My ska träffa min närmsta vän Tessan, hennes sambo Jonas och sonen Hugo.

Litet orosmoment är dock att mina föräldrar håller på att renovera hemma och byter ut sitt kök, de är inte lika strukterade som jag så jag vet inte hur det ser ut. Jag har fått ett nytt rum. Har haft samma rum i 28 år och nu får jag inte sova där längre.

Sen ska vi även passa på att träffa min bror och hans tjej och min syster. Båda har flyttat till nya lägenheter. Vi ska hälsa på min mormor. Om vi hinner ska vi även ta en sväng till farmor. Om inte hon kommer in till oss, men det vill jag inte för hon får inte köra med sin bil. Vi kommer annars höra henne då hennes bil går på högvarv för hon kör i 1:an. Hon har dessutom inte koll på högerregeln. Därför hämtar jag gärna henne.

Jag har hittat ett nytt objekt idag. Inga namn dock. Lång och vältränad. Får väl se när våra vägar korsas igen.

My ska få se våran sommarstuga. Där jag och Tessa tillbringade en av våra längsta och blötaste (?) somrar i livet. Det var max 2 h sömn per natt.

Jag är lugn inför simningen. Bara vi kan komma i samma grupp så jag kan hålla koll på My. Hon får inte sjunka. Känner mig lite ororlig ifall man missar att svara på de tre tillropen vi kan få, känns inte riktigt bra att bli uppfiskad.

Om vi nu har släktkalas på söndag så kan det vara viss oro inför det för min familj är inte som alla andra.

Jaaa...

Tidigare objekt börjar tyna bort.

(Här hoppas det mellan ämnen.)

Var i Båstad idag och kollade på alla Wannabees som tror att de har allt, men det är egentligen pappas pengar. Hörde inte en enda som pratade skånska under dagen.

Jag måste dessutom köpa nya löparskor! Jag fick ont i mina tår idag.

Vi ska försöka komma iväg kl 6 på fredag morgon. Vi ska ha med lite färdkost, kör fyra timmar sedan vila och därefter har vi bara 2 h kvar.

Over and out.


My:

Vilodagen igår gjorde susen för mig. Jag behövde verkligen en träningsfri dag. Åkte till mamma. La mig i hängmattan med en tidning. Hon kallade när det var mat, sedan la jag mig igen. Hon kallade när Allsången började, då flyttade jag min kropp till fåtöljen istället... Skönt!

Jag är lite deprimerad över att jag gått upp i vikt och i omkrets. Byxorna sitter lite hårdare. Har dessutom insett att jag äter för lite mat, försöker därför öka mängden. Får se hur resultatet blir.

Jag ser väldigt mycket fram emot helgen som kommer! För det första så brukar vi har sjukt roligt på våra små minisemestrar. Ja, vi kallar dem faktiskt det fast vi utför ett lopp... Det blir alltid en massa goa skratt. Elin kan säga de mest klockrena, kalla kommentarerna som gör att jag lägger mig dubbel i skratt. Å ni som vet, vet att jag har väldigt svårt för att sluta skratta när jag väl börjat. Elin är inte sämre och sen garvar vi ihop tills magen krampar så mycket och tårarna rinner att vi måste sluta.

Vi brukar råka ut för några incidenter under våra turer som vi gladeligen delar med oss här. Det kommer vi självklart göra i helgen också. Jag har datorn med mig och kommer blogga hela bilresan...

Ska bli kul att träffa Elins familj och barndomsvänner. Se vilka det är som har gjort henne till den hon är... Se var hon är uppväxt.

Elin, du behöver inte oroa dig för ev släktträff. Min släkt är originalens original, så du kan vara lugn. Där är nog inte mycket som kan bita på mig!

Ang simningen så ska det faktiskt bli kul. Jag har tidigare varit väldigt orolig för detta momentet, då jag är lite rädd för vatten. Dels är det mörkt, jag vet inte om det finns något otäckt under mig, många som plaskar runt omkring mig. Vissa av dessa orosmoln har jag förstås än, men att vi har simmat både i Västersjön och Öresund har lugnat mig. Ser dock inte fram emot frusterationen som kommer när strömmen tar tag i mig och jag inte kommer någon vart. Att dessutom ha Elin bredvid sig som är fd tävlingsimmare knäcker mig. Hihi. Nä, det gör det inte. Känns bra, för jag vet att hon kan rädda mig om jag skulle sjunka. Vilket jag inte ska göra. Vi ska ta oss över mål! Jag längtar efter den känslan när man kommer på upploppet. Aaaaaa. Det är det som triggar mig. Kan leva på den härliga feelingen sååå länge.

Vi ska ta en morgonpromenad imorgon kl 6. Får se om Elin kommer upp i tid denna gång. Hon försov sig nämligen sist hon bjöd ut mig på promenix, sjysst...

Nu är det duschen, sängen, ja. Thats it. Diska också.

Over and out.


Ovido - Quiz & Flashcards