Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Vår helg i detalj och lite mindre i detalj...

Av My & Elin - 23 februari 2009 14:26

Sammanfattning av Elins Weekend

I torsdags skulle jag igentligen ha haft semester hela dagen, men det blev lite ändrade planer och jag fick jobba från 9-12. Det var nämligen så här att jag skulle få lite vildsvinskött levererat i onsdags, men min kollega hade tagit fel på dag och grisen skulle inte slaktas förens på onsdagskvällen. Därför kom jag in och jobbade på torsdagen och skulle hämta köttet, men då hade de glömt att märka och paketerat. Så det fick min kollega åka hem och göra på lunchen! Okej då får jag komma tillbaka vid 13:30 för jag ska vara vid flyget 13:15 och hämta Tessan. Jag har ju tagit ledigt torsdag och fredag för att jag ska få besök Tessan från Sala och Sonja från Örebro, vi har känt varandra länge och var dessutom på semester på Kreta förra året! Efterstrulet med köttet fortsatte helgen så här, vi har hunnit med en hel del!

Torsdag

9-12 Jobb och innan jag ska till flyget var jag ut med Assi och handlade bakpotatis.

13:15 Tessan hämtas på flyget (ett kärt återseende)

13:30 Vildsvinsköttet hämtas på jobb

13:35 10 kg vildsvinskött lämnas på Storgatan hos Assis dagmattar

13:45 Äntligen hemma i lägenheten och slänger in bakpotatisarna i ugnen och gör sallad.

14:00 Nina, Sam och Wilmina kommer på besök, stannar och äter en sen lunch och så blir vi (jag och Tessan) barnvakt medan Nina och hennes man går till banken.

17:20 Kommer Nina tillbaka och hämtar barnen.

17:30 Promenad med Assi

18:15 Går vi till busshållsplatsen vid sjukhuset för att vänta på bussen som tar oss ut till Ishallen

19:00 Nedsläpp i Lindab Arena Rögle spöar Modo med 6-2, gött. Efter matchen går vi hem.

21:56 Sitter Tessan och jag i min bil för att köra till tågstationen och hämta Sonja som kommer kl 22.

22:15 Är det fika framdukat och vi uppdaterar oss på det allra senaste….  Därefter stupar vi i säng runt 23:30

Fredag

07:13 Väcker Assi mig och vi går ut och handlar banan och ägg som jag hade glömt dagen innan.

08:30 Dukas frukost fram och Tessan och Sonja vaknar så sakteligt, vi äter frukost länge och sen ska alla duscha och fixa i ordning sig…..

11:30 J är vi i alla fall klara och beger oss till Höganäs factory outlet där vi låter pengarna flöda!

14:00 Åter hemma och äter lunch

15:30 Åker vi till Väla för ytterligare shopping och fika på Roberts

18:00 Pustar vi ut i lägenheten och det börjar fixas inför kvällens utgång!19:30 Sitter vi på Casa Mia och äter en underbar middag

22:45 Ligger vi i sängarna och Hancook rullar igång på dvd…..helt kass!

00:45 Ut en sista gång med Assi och god natt

Lördag

09:00 Jag får väcka Assi och vi går ut på en promenad sen går jag och lägger mig igen, Tessan och Sonja bara fortsätter att sova vidare så jag kryper ner i sägner igen :)

11:30 Katta ringer på mobilen och berättar om hennes bil… ”jag har kört utan lock till oljetanken, så det är nog därför det luktat illa”. Katta blir också överraskad att jag ligger i sängen och säger jag trodde inte det om dig….. Det är skönt när man fortfarande kan överraska folk!

12:00 Äter vi frukost

13:00 Gör vi stan i Ängelholm

15:30 Kör vi mot Åstorp för att få se herrarna krossa Carlshamn :)

19:00 Påbörjas matlagningen inför kvällen, vi äter vildsvinsstek med rödvinssås och rotfrukter

20:00 Bänkar vi oss för att kolla melodifestivalen

21:00 Äter vi äntligen maten som tog lite längre tid att tillaga än vi tänkt oss. Därefter kollar vi på kort och pratar en massa strunt i en os av dessertostar och vin!

Söndag

En lugn morgon med en lång frukost och jag hinner till och med slänga in några maskiner tvätt. Därefter åker vi ner till Råbocka och går en långpromenad på stranden med vinden i ryggen. När vi åker därifrån börjar det planeras inför lunchen och vi passerar en kille som kommer med en pizzakartong och det är precis vad vi behöver så vi åker inom Gonzalos. Kommer inte ihåg när jag sist åt en pizza till lunch! Sen blir det slapp i soffan och på tv visas hästhoppning från Göteborg horse show.

16:00 Sonja lämnas på tågstationen och jag kör vidare till flyget för att lämna Tessan.

Sen åker jag till Malin och Chrille för att hämta hundbajspåsar och sen vidare ut till Vejby för att lämna tillbaka den uppblåsbara madrassen som Tessan har sovit på under helgen.

19:00 Är jag åter hemma i lägenheten som är lite väl stor och tyst nu efter en så intensiv helg med trevligt sällskap. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång!

Mys weekend i lite mindre omfattning...

Ja, min helg, den har mest bestått utav pluggande inför min kommande tenta.

I fredags satte jag mig med pärmen och det svåraste kapitlet – musklerna. Kl 21.30 var jag dock väldigt lycklig då jag fått ihop hela grejen från nervimpuls – muskelns kemi – kontraktion. Det var tidigare min fasa! Jag tvättade dessutom samtidigt…det är läskigt i den där källaren!

I lördags började jag med ett två timmars träningspass. 30 min stavgång och 1,5 timme på gymmet med kondition och styrka. Jag satte ihop ett nytt pass till mig av de nya grejorna vi lärt oss på utbildningen och vips vilken träningsvärk jag fick!

Dagen fortsatte med plugg fram 15-tiden då Henke hämtade upp mig för färd till huset i Strandbaden. Där fortsatte jag plugga några timmar för att sedan njuta av en god middag. Fondue stod på menyn, gott! Å massor av vitlöksbröd.

Kl 20 var det dags för Melodifestivalen och jag vägrar missa detta. Henke var lagom road och bad mig väcka honom när det var slut. Men Henke, vad jag kan minnas så höll du dig vaken och tyckte det var ganska intressant?! Velvets låt var bra!

Söndagen fortsatte med plugg, en promenad och därefter middag hos mamma och hennes flört. Det märktes att Henke inte fått prata så mycket med mig i Strandbaden, för tusan vad hans snackade med dem! :)

Idag har jag köpt biljetter till Pinks konsert i Stockholm i november!