Alla inlägg under augusti 2008

Av My & Elin - 22 augusti 2008 09:12

Vi spelade som sagt träningsmatch mot Fbc Elit igår.

Tyvärr verkade en stor del av vårt lag vara rädda för elitserietjejerna. Efter ett par minuter stod det 3-0. Ingen var på tårna.

Vi följde inte ledarstabens order om vilket spel vi skulle köra på, eller det handlade om okunskap??

Vi förlorade med 15-0. Hade nog inte behövt släppa in så många mål egentligen! Men vad ska man säga? Det kändes som om vi saknade en spelare på plan! Katta gjorde ett bra jobb där bak och räddade oss en flertal gånger!

FBC elit var grymma. Mycket imponerande tempo och rörlighet. Tre tillslag och sen var det mål...

Vi tar denna matchen som en bra erfarenhet och lärdom. Laget och ledarstaben fick nog ganska många svar på vad vi behöver träna på! Det är ju precis det träningsmatcher ska vara till för!


Vi är väl lite allmänt möra i kroppen. Inte så konstigt med tanke på att det blev ganska mycket spring igår och tufft spel.


Vi har träningsmatch mot Hässleholm på söndag. Laget kommer att tas ut under dagen. Vi återkommer alltså med ett inlägg om det senare.


Over and out.


Av My & Elin - 21 augusti 2008 14:30

Svar på kommentar:

Jo, Marlan, det gick faktiskt himla bra för oss båda två! Vi klarade oss utan sötsaker där i två veckor innan vår resa till Turkiet.

My hade väl mest abstinens... Så, tyvärr, ni kommer inte få se ett bungyjump! Hade dock varit coolt!

Vi får väl helt enkelt sätta ihop nya utmaningar. My kan tänka sig en sötsaks-utamning till, åtminstone utan godis.


PS Bygg har a lot att göra på jobbet. Hon har lite problem med att få i sig riktig mat, men ska ladda kroppen med proteindrinkar nu på eftermiddagen.DS


Over and out.

Av My & Elin - 21 augusti 2008 10:53

Ikväll är det dags, träningsmatch mot FBC elit. Mycket spännande! Vi kan förbereda oss på en hård match i högt tempo.

Enligt pappret så ska de ju egentligen slå oss ganska stort, men...

Situationen som vårt lag har inför kvällen är lysande. FBC har all press på sig, de måste bara vinna, helst utklassa oss. Kanske en risk att de tar sitt motstånd för lätt?

Jag är väldigt optimistisk och hoppas och tror att vi har en chans att stå upp mot dem! :) Det måste man ju göra, vi kan inte gå in i matchen och säga att vi förlorar! Allt kan hända. 

Jag mailade Elin i morse för att kolla av läget och känslorna inför ikväll. Då jag inte har fått något svar antar jag att hon har mycket på jobbet. Lägger in en rapport från henne senare.

Om jag är taggad?

Jag kan säga så här, toaletten går varm på jobb! Ni som känner mig väl, vet precis vad det betyder!

Ser fram emot matchen. Kul att spela på en riktigt stor plan också. Vi kan få fina ytor att springa på.


Hoppas att ni kommer och hejar på oss kl 20.15 i Fbc Arena!


Over and out.

My


Av My & Elin - 21 augusti 2008 08:45

Roger, orsaken till att det blev mat över på Poolpartyt förra veckan, var att vi kunde ju inte riktigt visa vårt rätta jag så där på en gång... Det var ju första gången vi umgicks med hela gänget utanför planen!

Å andra sidan så satt du och Pernilla på andra sidan bordet och ni såg inte våra laddningar på tallriken! Det vällde över!

Byggan forade dessutom Elina och Hanna väl med vars en REJÄL kycklingfilé som de knappt kunde få ner...


Elina, kul att vi kan sätta lite glamour på din vardag genom vår blogg! Ni är ju ganska nya på att följa oss. Vänta bara tills vi drar ut på turné ordentligt. Nästa är ju om en månad ungefär, då vi ska färdas i en bil till Stockholm. Kan lova att ni får många roliga inlägg då!

Har ni inte kollat in arkivet i februari, så gör det. På resan upp till Mora finner ni nog de bästa inläggen någonsin! Då gick Byggans kommentarer på högvarv!



Over and out.

Av My & Elin - 20 augusti 2008 10:41

Imorse mailade jag till Elin, att vi var tvungna att blogga lite om gårdagen. Till svar fick jag att det kommer ett inlägg alldeles strax!

Kul att du skrev så mycket! Bra inlägg dessutom, riktigt roligt! :) Jag vill bara klargöra vissa grejor så ni där ute inte tror jag är en slashase...


Som sagt, smyckespartaj hos mig igår. Vi var 11 tjejer (ja, jag kallar även er över 50 så...snällt va?), alla laddade för en ordentlig shoppingkväll! Precis som Elin skriver, shopping är paradiset! Så lycklig man blir!

Ang det där med maten. Jag och min mamma hade kommit överrens om att hon skulle titta in hos mig lite tidigare för att hjälpa mig med maten. När jag kommer hem från jobb kl 16.45, så är hon redan i min lägenhet. Min kära mamma ropar från köket:

"Du är själv va? För jag står bara i mina underkläder!" Varmt i min lya??

Mmmm, jag är själv. Mamma hade varit snäll och redan börjat förbereda kasslersalladen. Pga att mitt kök är så litet så ville vi inte trängas där båda, så jag dukade istället. Jag gjorde faktiskt något... Men kommentaren Elin skrev stämmer, min mamma jobbar bara halvtid och har så gott om tid!! :)

Min mamma hann dessutom med en pratstund med Henke, min granne, på balkongen. De har en date imorgon. De ska kolla på innebandy tillsammans...

Ja, min granne var ett hett ämne under middagen. Framför allt min kollega Kittel hängde ut över balkongen för att få en skymt av honom. Som sagt, vi är enbart kompisar. Skulle det bli mer så lovar jag berätta detta!

Den där kakan mamma tagit med som Elin inte skrev lockade så mycket. Stämmer till viss del. Det ni inte vet, som var hos mig igår, är att jag höll mig passiv i början när ni grävde bland halsbanden och tillbringade mycket tid hos kakan i köket. Vad annars? I love cookies...


Vad är det för serie, Big shots? Jag sätter igång min tv ungefär 2 ggr i veckan så jag har noll koll!


Ang körningen till Sturup, så ställer jag som sagt upp. Du vet varför jag gärna hjälper till Elin, å det har inte att göra med att du ska berätta för alla att Henke och jag bara är kompisar, men det är bra att du förtydligade detta!!

Ja, tiderna är ju fina... Lite godis i bilen och hög musik så ska jag nog kunna köra!


Elin har nog vilodag idag. Jag kör på gymmet efter jobb. Imorgon har vi match och vi kommer rapportera vårt tillstånd och känslor inför den i kväll eller imorgon bitti.


Over and out.



Av My & Elin - 20 augusti 2008 09:03

Igår var det smyckesparty hos My. Jaja, vi vet ni killar drar en djup suck och tänker, det blir nog dyrt och ni tjejer tindrar med ögonen och tänker, när är nästa party?

Man blir nästan rädd för sig själv när man tänker på vilken förlösande känsla shopping har :). Nu åter till igår ikväll.

Vi startade med att äta kasslersallad som Mys mamma hade varit snäll och gjort. My själv tackade genom att säga "hon jobbar ju bara 50% så hon har ju tid att ta lite extra jobb". Salladen var mycket god och den tackar vi Anti för. Gästerna tycker nog det är bra att vi, jag och My, äter som om vi aldrig sett mat för, då känns det ju inte som om de själva tar så mycket.

Mys granne skulle ut och åka motorcykel när vi satt och åt och hade han kollat upp mot Mys balkong, så hade han fått se 4 trynen tryckta mot rutan. Man kan säga att han var kvällens snackis...och My gjorde ett gott försök att förklara att de endast var "vänner". Hahaha, ta den med rödluvan också!!

Efter maten bjöds det på fika som Mys mamma också varit snäll att fixa, men det lockade inte så mycket utan istället blev det huggsexa i sovrummet om alla fina halsband. Skämt och sidor, det var ganska lugnt och det prövades till höger och vänster. Jag vet inte riktigt vilken demon som kommer in i kroppen men man får en känsla av att man är jättesjuk och blir endast bra om man får handla allt man vill ha och därför gjorde vi det. Jag skulle dock ändra på allt jag hittade så jag får vänta 2 veckor på mina halsband. Mysan gjorde också några specialare men fick i alla fall med sig 2 halsband och ett armband. Kvällen slutade strax efter 21 och på vägen hem kommer jag på att jag håller på att missa Big Shots...så det blir snabba steg hemåt. Duncan han är så snygg! Rekommenderas om ni inte har sett serien innan.


Under kvällen blev det även diskussion om min Kreta resa och självklart erbjöd My att både skjutsa mig tidigt på morgonen och hämta mig sent på natten. Min kommentar på detta, men My du vet ju inte vilka tider det är än... Och får då till svar att det spelar ingen roll, det är klart jag ställer upp! Då fattar jag, vad är hållhaken??? Tillbaka får jag en konstig blick och jag får bekräfta inför alla som är där att grannen och My endast är kompisar.


Här kommer tiderna My

Flyget går 06.35 från Sturup och incheckningen stänger 05.00 så vi får åka...mycket tidigt!

Hem lyfter jag från Kretaland 22.15 och beräknas landa 01.35 väldigt sent om man ska upp och jobba dagen efter!


Over and out.

Byggan

Av My & Elin - 19 augusti 2008 08:03

Vi har konstaterat att måndagar kommer bli stressiga. Man hinner komma hem från jobb, packa väskan och sedan är det dags att köra till Åstorp! Det positiva med den tidiga träningstiden är att man kommer hem i tid...

Elin hade inte hunnit byta om innan vi körde. Alla står samlade vid kiosken, då Elin kommer upp. Dialog mellan Elina, tränare, och Bygg:

E:Det var snabbt ombytt!

B:Jag är van vid att klä av mig snabbt!

Hmmm... Ett litet skratt kommer från oss. Var tusan får du dina snabba kommentarer ifrån Elin??

My måste införskaffa sig en sådan, vad heter det diktafon?? Så hon kan sätta den framför munnen när någon sagt något roligt och be dem repetera!! Dialogerna blir inte exakt som de var just vid tillfället. Dåligt minne...

Väl i Åstorp, regnet upphörde snällt när vi skulle ut och ta en uppvärmnings joggingtur. Vi fick förresten även hälsa på Roger Pålsson, vår coach. Verkar trevlig, men vi kan inte ge honom något mer omdöme då han mest iaktog oss på träning, vilket vi kan förstå då det var första gången han var där med oss! Kommer större rapport om honom senare!

Efter joggingturen blev det snabbhet i hallen. Började med lite hopprep. Vi var inte med på lägret i Halmstad då tjejerna fått sig en lektion i att hoppa hopprep och det märktes. Vi var ganska kass på det. Framför allt att hoppa baklänges!! Sedan la de ut några "stegar" på golvet som vi skulle hoppa runt i. Blev några ryck också.

Det kändes hemskt segt i benen! Bygg hade ont på sidan av underbenet (själv skulle hon sagt sidan av vaden...). Från cyklingen?? Matchen satt förmodligen också i kroppen än.

Sedan fick vi spela. Vår femma bestod av Bygg, Hanna - backpar, Elina - center och Bella, My - forwards. Vi ska väl inte riktigt berätta här vad vi övade på, med tanke på att ev motståndare läser bloggen. Det gick dock bra för oss, ganska. Roger, vår coach, tyckte att vår femma var het. Hmmm...vi har dock sett bättre dagar!


Vi blev båda uttagna till matchen på torsdag. Det är träningsmatch mot Fbc elitlag. Hihi. Det känns lite som domedagen, men vårt läge är perfekt! Fbc bör, enligt pappret, utklassa oss, men de ska nog inte vara så malliga! Vi kan stå upp!

Vi behöver nog en rejält peppande publik, så ni får gärna komma till hallen i Ängelholm kl 20.15


Imorse startade Elin dagen på gymmet. My har vilodag idag, hinner inte träna, utan tar gympasset imorgon istället.


Over and out.


Av My & Elin - 18 augusti 2008 14:55

Igår sa vi att vi skulle försöka blogga minst 2 ggr per dag. Ni får nog ge oss lite inkörningstid... Ska försöka få ihop det till sist, men det känns som om vi måste ha något vettigt att skriva om också!


My har kommit tillbaka till jobbet efter tre veckors semester. Känns väl lite lagom kul, men någon gång måste man ju sluta slappa.

Elin har jobbat ett par veckor, men har lyxen att få åka på semester nästa fredag. Hon far till Kreta! My är avis.


Ikväll är det innebandyträning i Åstorp. Upplägget är nog löpning ute och sedan innebandy. Tror att det är slut på det där rena fyspasset efteråt?? Ja, det visar sig ikväll. Kommer rapport om detta imorgon.

På torsdag ska vårt lag spela träningsmatch mot Fbc elit. Kan ju bli spännande... De ska få en hård match!

Laget kommer att tas ut ikväll, så vi återkommer även här med en rapport om ni kommer få se oss på plan eller ej. Pga matchen är träningen på onsdag inställd. Vi har dock våra vanliga träningar som också måste göras, så vi lär vara igång ändå.


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards