Alla inlägg den 7 november 2008

Av My & Elin - 7 november 2008 17:55

Elin har bloggat riktigt bra idag, blir mer och mer imponerad! :) Fredagsfräckis kom hon också ihåg och den var ju bra!

Jag och mamma anlände till Ullared kl 8, precis vid öppningsdags. Tyvärr hade mamma lite migränkänning och den var tanken att vi skulle shoppa bort illa kvickt!

Att gå med kryckor i den affären är tusen gånger värre än i NY! Alla dessa människor som ställer sina kundvagnar precis överallt! X antal puttade jag argt iväg. Jag pratade även väldigt högt om vad jag tyckte om detta fenomen...Inte förstod de något för det. Det har jag fått från min mamma. Hon gav även ifrån sig en och annan groda.

När vi var klara på Gekås bjöd jag på lunch, det blev fläskfiléplanka. Så gott det var!

Därefter ville jag gå igenom skoaffärerna för att hitta nya stövlar.

På väg in till Skoboo, jag går in genom första dörren, mamma efter, hon stannar helt plötsligt utanför.

Mamma: My, det står att du inte får ta käppar med in i affären!!

My: Va???

Mamma: Ja, det står här att det är förbjudet att ta kryckor med in!!

My: Du menar inte allvar!

Jag tappar hakan, vad fasen är det för affär. Ska anmäla den för diskriminering! Är nästan på väg ut igen...

Sen börjar mamma asflabba och går in i affären.

Skitkul mamma...


Marlan, för att svara på din kommentar, så ja, garderob måste jag fixa! Henke har en på vinden som han säger att jag kan få, men han verkar inte få tummarna loss. Å tyvärr kan jag inte använda min envishet i detta fall då det är svårt för mig att bära och lägga tyngd på mitt fina knä! Jag får väl ge honom en pik!


Nu måste jag förbereda mig inför parmiddagen!


Over and out.




Av My & Elin - 7 november 2008 14:19

Jag fick en rapport från My i morse när jag satt på tåget till Malmö. Hon ville berätta att hon hade en trevlig kväll igår då hon och Henke var på parmiddag hos Elina och Peter. De spelade spel. Girls mot grabsen och som de fuskade och vilka vinnarskallar hon och Elina är…. Varför blir jag inte förvånad? hoppas ni inte blev alltför osams! My hälsar att det var rena lyckan direkt på morgonen, jag ville nästan inte läsa mer av smset…. men vi tänkte inte riktigt på samma sak:) My berättar att hon 05,30 gjorde flaskövningen (petflaska under knävecket, lyfta upp hälen) gick väldigt lätt och den gjorde inte alls ont. Mys fredag kunde inte börja bättre. Nu är hon på Ullared och shoppar loss med sin mamma! Ikväll ska hon på ännu en parmiddag, denna gång med Sara och Henrik. Det tycker hon ska bli trevligt. Hon längtar också till matchen i morgon, då ska vi krossa! Detta var det första meddelandet några sekunder senare kommer. Tillägg: mitt knä börjar bli riktigt snyggt. Knäskålen syns ordentligt och hon tror sig även se lite muskler :) Jippi! Sen var det slut på smsandet.

Ja du My livet i ett parförhållande verkar vara häktiskt….., men det klär dig att springa på parmiddagar.

 

Onsdagens innebandyträning

Vi började med att springa en runda ute, lekte pepparkaksgummor och tränade lite snabbhet. Vi var många på träningen och det är roligt när vi gör övningar och kan hålla ett lite högre tempo. Vi spelade även med 4 femmor eller 3.5 femma Roger och Charlie spelade i en av femmorna, vilket tjejerna tyckte var så där. De var lite väl hårdhänta ibland kanske eller så blev det bara efterslängar när de inte hann med?

 

Igår var jag i Helsingborg hela dagen och på kvällen var det tänkt att jag skulle möta upp My på friskis men så blev inte fallet. Jag känner mig fortfarande trött och slipen och valde att vara hemma och gå och lägga mig tidigt. Det var även första gången på länge som jag låg på soffan och läste en bra bok, i like :). Idag har jag varit i Malmö på förmiddagen och diskuterat miljömål på regionalnivå. Jag vet att det kan låta tråkigt och byråkratiskt men det är riktigt intressant och mycket att arbeta med.

 

Nu är det fredagsfika. Vi hörs igen inför matchen i morgon :) laddningen sker för fullt.

 

Over and out.  

Av My & Elin - 7 november 2008 13:49

Så var det en ung brunett som kom till doktorn och säger att hennes kropp
gör vansinnigt ont var hon än rör vid den.


- Omöjligt, säger doktorn.
- Visa mig!


Med sitt finger petar hon sig själv på armbågen och skriker av smärta!
Hon trycker på sitt knä och skriker, och på sin fot!

Doktorn: - Ni är inte brunett eller hur?

Kvinnan: - Nej, jag är egentligen blondin!

Doktorn: - Trodde väl det, ni har ett brutet finger!


Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards