Alla inlägg den 24 november 2008

Av My & Elin - 24 november 2008 10:13

Det har blivit lite dåligt med inlägg i helgen. Vi har tom inte skrivit något om matchen, men ingen av oss var nog särskilt pigga på det i fredags kväll när vi kom hem. Det verkar som om vår förlustsvit bitit sig fast. Det är mycket hög tid att den lossar nu.

Som tur är har vi två träningar i veckan, så vi kan nöta allt vi behöver träna på. Det har blivit många matcher de senaste veckorna och vi behöver vår halltid!

Vad har vi gjort i helgen då? 


Elin:I lördags var det så fint väder ute så jag var ner på stan hade fått order att handla hallonbladste, jag har ju en del gravida i min umgängeskrets och för vissa är det snart dags för och hallonbladste ska tydligen sätta igång processen. Ska bli så spännande att få se vad som kommer ut! Eftermiddagen tillbringade jag i mitt kök där jag bakade lussebullar med en 1 åring på höften och när Sam inte var där drog hon i allt som låg i mina lådor eller klättrade på allt. Jag blev helt svettig och somnade vid 22.30 helt ut pumpad och slut i huvudet för under den tiden Sam var vaken snackade hon i ett.

Söndagen började jag med att tvätta sen löpning till friskis jag och My körde igenom vårt pass.

Därefter hem och åt lunch och sen ut i det fina vädret med hunden i 1,5 timme, så skönt man har verkligen längtat efter solen.

Jag pratade snabbt med mina föräldrar som hade fått 2 cm snö och lite kallare än i Skåneland, vilket fick mig att längta hem lite.

Sen var det dags för julmarknad i hör och häpna Munka Ljungby! Det blev korv och sedan glögg hos några vänner som bor där. Det blev även tacos. Väl hemma i lägenheten blev det lite tv-tittande och strykning så skönt att få undan tvätten på engång.  


Ikväll är det innebandyträning ska bli kul, känns som om det var länge sedan.

Jag ska även få hem min bil idag som förhoppningsvis är torr i fortsättningen. Är dock lite orolig jag får ju inte på mina vinterdäck förens på torsdag, men jag lovar att köra försiktigt!  


My:I lördags hade jag heldag med Checke. Till att börja med blev det shopping på Kullagatan. Himla mysigt i Helsingborg! Jag har försökt hitta nya glasögon på Synsam i snart 2 år, men hittar inga WOW. Checke skulle på synundersökning på Synoptik och jag passade då på att kolla igenom deras sortiment. Å där var de, WOW… Kollade prislappen, jaha, självklart. Satte mig i stolen och väntade snällt till Checke var klar. Tänker på de där glasögonen än. Får nog åka till Väla och kolla in om de har de där också, så får jag nog ge mig själv en fin julklapp…

Sedan åkte vi in till Maxi i Hbg, handlade mat för kvällen, glöttamat blev det men himla gott!

Därefter var det premiär för oss att kolla in Mamma Mia. Vilken underbar film! Måste ses igen!

I söndags började jag dagen med träning på Friskis med Byggan. Vi körde igenom vårt pass och jag anar mer puls och svett nu när vi börjar få koll på övningarna. Jag har träningsvärk i triceps, underbar känsla!

Dagen fortsatte med lunch på Torstens med min gamle kollega Patrik från Gullbergs-tiden.

Sedan bar det i väg till mamma och hennes flört Mats för middag tillsammans med Henke, brorsan och hans familj.

På vägen dit fick jag konstaterat av Henke att jag kör lite väl ryckigt och oekonomiskt. Han ska lära mig köra bil ordentligt. Så tjejer, nu kan ni snart börja vara lugna på turerna till hallen!


Over and out.
Ovido - Quiz & Flashcards