Alla inlägg den 27 november 2008

Av My & Elin - 27 november 2008 14:38

Igår kl 17.45 ringde Byggan till My med andan i halsen.

”Jag är sen, har du något jag kan äta? Kan du göra två mackor till mig och ta med till bilen?”

Ja, My har alltså även startat cateringfirma… :)

Byggan var snäll och tog med sin Pilatesboll till innebandyträning. My behöver denna för x antal övningar. Den var utan luft och My satte genast Roger P och Charlie i arbete!  


My började morgon med återbesök hos Dr W. Så här går dialogen:

Dr W: Varför går du utan kryckor?

M: Det ska jag göra.

Dr W: Vem har sagt det?

M: Marianne.

Dr W: Okej, tycker hon det går bra för dig? Å har hon pratar rätt dig på att du ska sluta spela innebandy?

M: Hon tycker det går bra. Å nej, jag ska spela innebandy och opereras.

Dr W: Men du ser här att ditt vänstra knä också är ostabilt. Det är större risk att du smäller det också efter en op.

M: Då får jag väl träna upp det ordentligt!

Dr W: Ja…

(Dr W börjar nog förstå att det är ingen mening att diskutera saken med envisa My, hon är ju inte alls bestämd…)

Dr W höll med Marianne att My bör gå på sjukgymnastiken 1-2 veckor till. När denna tiden gått är han tyvärr (för My) på semester i Prag och kommer hem den 15 dec. Han skulle göra sitt yttersta för att hitta en tid mellan den 16 och fram till julafton… My ber er alla hålla tummarna så att hon får en tid mellan denna period!  


Elin har äntligen fått på sina vinterdäck på sin bil. Imorse kl 8 slogs hon även med alla pensionärerna på Willys!! Som sagt, tur att det finns komptimmar vi kan ta ut när vi inte hinner med allt i vardagen!  


Ikväll tränar vi ihop på Friskis. Vi ska träffas där kl 18. My kör bil, Elin springer.

Innan passet och efter ska My fixa adventsmys i sin lägenhet! Elin har redan hunnit med detta (hokyspokus?) och har en stor stjärna i fönstret.  


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards