Alla inlägg den 11 november 2008

Av My & Elin - 11 november 2008 10:02

Gårdagens träning trodde nog tjejerna i bilen att de aldrig skulle få uppleva. När vi kör av motorvägen vid Erikslund och ska svänga mot Åstorp så händer följande.

Elin kör ut och svänger vänster, My börjar skrika hysteriskt då (lite överdrivet med hysteriskt, men okej…) saktar Elin in eftersom hon tror ju att hon missat något djur eller dylikt som sprungit fram framför bilen. Då kommer det en bil på körbanan som vi korsat och Elin hade full koll på den (säker??) och det hade inte varit några problem att komma över i tid, men eftersom My blev hysterisk blev det lite farligt. I Mys huvud flög tankarna nu är det kört med mitt knä, varför allt detta slit och träning till ingen nytta!

Resan slutade dock bra och alla kom både till och hem helskinnade från träningen. Kattas kommentar till det hela när faran var över var ”jag höll mig lugn, även fast jag satt på en taskig plats om vi krockat, jag vet att jag bara hade fått tillbaka om jag kommenterat”.

Som vi sagt innan så missar ni som inte åker med Ängelholmsgänget till träningen en del :) 


Ikväll skulle vi egentligen till Friskis och få vårt nya träningsprogram, men det har blivit flyttat eftersom Elin ska till sjukgymnasten på onsdag och Ulrika vill vänta på domen innan hon lägger in övningar som kanske kan skada mer än de gör nytta.

Vi besöker dock gymmet ändå för att pumpa våra muskler på överkroppen! My ska dessutom prova att cykla 10 min… :)  


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards