Alla inlägg den 21 november 2008

Av My & Elin - 21 november 2008 13:22

En kvinna som tänkt till.......

En man ringde hem till sin fru och sa:
- Älskling jag har blivit tillfrågad att hänga med på en fisketur till
Canada med min chef & en del av hans
vänner. Vi kommer att vara borta en vecka. Det är ett bra tillfälle
för mig för att få den befodran som jag väntat på, så snälla kan du packa
tillräckligt med kläder för en vecka och ställa fram mitt spö och
fiskelåda.
Vi kör från firman så jag kommer förbi och hämtar upp mina saker.

- Förresten! Vill du vara snäll att packa ner min blåa sidenpyjamas?
Frun tänker, det låter lite konstigt men som vanligt är hon den goda
hustrun, gjorde precis vad han bad om.
Följande vecka kom mannen hem lite trött men såg ändå pigg och glad
ut. Frun välkomnade honom och frågade ifall han fångat många fiskar?
Han svarade:
Ja, massor av lax, några Bluegill och några svärdfiskar. Men varför
packade du inte ner min blåa sidenpyjamas som jag bad dig om?

Frun svarade:
Det gjorde jag. Den ligger i din fiskelåda...  

Av My & Elin - 21 november 2008 13:20

My hade en trevlig kväll igår med kollegorna. De besökte Sofie Choklad vid Maria kyrkan för chokladprovning.

Det började med att de skulle smaka på 7 olika sorters, vit, ljus, mörka och en pralin (kardemumma, like!!) Därefter fick gänget ta fritt ur deras sortiment av praliner. Det var gigantiska fat! Men My åt nog bara 3-4 st… Magen var proppfull. Choklad är himla mäktigt om man låter dem smälta i munnen och inte gör som med ett Marabou 200gr - kränger på 20 min…

Elin var och  hälsade på en vän igår kväll och fick en jätte god äppelkaka.  


Ikväll har vi match mot Hässleholm borta. Vi hoppas att vädret inte blir värre och kallare, då ingen av oss har vinterdäck på bilen.

Det är ett måste att ta 3 poäng! Vi åker dit med ett, hoppas vi, rejält taggat lag!


Over and out.
Ovido - Quiz & Flashcards