Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Vi lyckades inte rädda vår div 2 plats

Av My & Elin - 28 februari 2009 23:57

Som överskriften lyder så fortstår ni säkert att vi har varit med om trevligare kvällar. Som inbiten innebandymänniska svider det, det känns j-vligt trist. 

Vid vinst mot Landskrona så hade vi fått spela i div 2 även nästa säsong. Å så nära det var...

Efter första perioden ledde Landskrona med 3-1. De sista 5 minuter spelade vi riktigt bra och kämparglöden var stekhet. Detta tog vi med oss in i andra perioden. Landskrona ökade dock på sin ledning ganska snabbt och det stod 4-1. Här ska hela laget ha en stor guldstjärna för att ni orkar fortsätta kämpa om segern. Vi gör 4 mål och leder med 5-4, ända tills 7 sekunder återstår, då kvitterar Landskrona...

I tredje perioden följs vi åt i protokollet, 6-5, 6-6, 7-6, 7-7. Domarna var riktigt bra och tillät fysiskt spel och blåste inte sönder matchen. De gav oss dock en utvisning när endast ca 3 min återstår av perioden! Här gör Landskrona 8-7. Vi tar ut Katta och spelar med 6 utespelare, här ökar Landskrona på sin ledning och gör 9-7 i tom kasse.

Det blev många tårar och ledsna miner i laget. Å spänd väntan på att matchen mellan Hässleholm-Fch skulle ta slut. Vi hoppades på lika, men tyvärr vann Fch med 4-3. Div 3 väntar.

Tjejer, ni är grymma! Vilket psyke ni har som hämtar upp underläge efter underläge! Ni var verkligen värda vinst!


Ett par ord från en innebandyspelare och vän: "Har man tagit ner laget i 3:an får man ta upp det i 2:an igen."

Det ligger mycket i detta, kloka ord.

Tror att det kommer bli ett par intressanta veckor som kommer...


Jag uppdaterade Elin genom sms hela matchen. Kan tänka mig att du satt på helspänn efter sms 5-5. Det blev förstås även dystra miner från Elin då hon fick slutresultatet.

Ännu flera dystra miner när vi pratade lite senare under kvällen om att div 2 platsen var förlorad.

Elin, hoppas att du dricker ett par glas för mig också på din brors 30-års fest!

Tack Checke för sällskapet och en mysig hemmakväll! Fasen med godis och chips vi åt...


Over and out.

My



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards