Alla inlägg under februari 2009

Av My & Elin - 11 februari 2009 11:44

Igår skulle Byggan handla frukt till jobbet på Ica supermarket i stan, de har fri frukt :).

Hon lägger aldrig i pengar i automaten även fast det står att det är en betalparkering. Ica är ju så dumma att handlar man för 100 kr och uppåt så får man tillbaka pengarna som man lagt ut för parkeringen, men man måste gå in och lösa ut dem i kassan! Lite krångligt! Det är ju nästan alltid så att man handlar för över 100 kr, men vem orkar med besväret att gå in i affären igen och ställa sig i kö igen för att få tillbaka 3 kr?

I alla fall när Byggan kom ut från affären ser hon en tjej gå runt bilarna, shit tänker hon nu är det kört. Tjejen går fram till henne och påpekar att detta faktiskt är en betalparkering. Jasså är det, Byggan spelar lite blond! Tjejen från Carpark säger då, "men jag har precis kommit och det blir ingen åtgärd denna gången, men kom ihåg detta till nästa gång!"

"Absolut, säger Byggan, jag ska aldrig göra om det (ljugekors bakom ryggen)" :).

Ska det bli så att vi måste dizza Ica supermarket i stan nu??   


Igår skulle My bjuda Checke på sen födelsedags middag (bara ett halvår efter…) och de begav sig till metropolen Helsingborg. Restaurang Oasen skulle få sina matförråd tömda.

Tjejerna började leta efter parkeringsplats och det var inte det lättaste då de har krav. Både My och Checke är extremt mörkrädda, så parkeringsplatsen skulle ligga ganska nära och inte i något läskigt område. My är dessutom allergisk mot att sätta bilen i en backe.

Då klockan var 18 var självklart de allra bästa platserna upptagna och de fick istället bege sig ner till den stora parkeringen vid Knutpunkten. Ställde bilen och skulle betala. 20:-/timme hela dygnet!!! Åååå nej, snåla My satte stopp för detta och tjejerna fick åter igen leta efter parkeringsplats. My fick lätta på kraven, körde mot sjukhusbacken och där fanns ledigt. Som tur var slapp hon fickparkera i backe… Gratis parkering dessutom!!


Over and out.

Av My & Elin - 9 februari 2009 10:10

I fredags frågade Byggans kollega, Lars ”börjar du bli förkyld igen?” Inte jag heller, svara Byggan, det är nog bara lite allergi som spökar!

Byggan såg framemot en ledig helg med inga måsten eller planer, men som ett brev på posten kom en rejäl förkylning och sedan i fredagskväll har hon legat däckad. Tur att det är matchledigt!

Melodifestivalen såg hon i metropolen Åstorp med goda vänner och välsmakande mat trots förkylningen.

I söndags blev hon utbjuden till Vejbystrand på nybakade cupcakes, vilket också gav lite ny energi.

Efter en helg i förkylningens tecken är hon nu på jobb…..man måste väl vara döende för att vara hemma från jobb eller?  


Sammanfattning av melodifestivalen: Vad är det för system som de kommit på i år! Dessutom undrar man hur låten Snälla, snälla som har två chanser att gå vidare till finalen skulle slå i Europa!!!! My tyckte dock texten på denna låt var bra…

Under första låten satt man och oroade sig över, tänk om eller snart kommer läderspännet över hennes bröst att spricka och då blir det verkligen en tuttchock.

Alcazar…. snacka om 80-tal, men det var en bra låt, mycket bra låt!  


Ett glädjebesked kom också i helgen….. Greys börjar igen den 18/2 som vi längtar :)


Igår var Mys tredje dag i Göteborg med plugg. Denna dag var det enbart snack om kost, vilket var väldigt intressant. Utbildningen känns fortfarande helt rätt om än lite nervöst inför tentan. Den tjocka pärm är väldigt tjock… Ni lär inte se så mycket av My de närmsta tre veckorna.  


Over and out.

Av My & Elin - 7 februari 2009 19:06

Imorse startade jag dagen med en rejäl hotellfrukost och det var ljuvligt gott! Självklart äter jag nyttigt, men jag toppar alltid en hotellfrukost med bacon, I like! Fett behövs ju också :).

Det flockades en hel del Melodifestival-folk på hotellet, tyvärr inga kändisar, de bor kanske på finare ställe än Scandic... Vi gick dock förbi Carin da Silva på stan! Det är det närmsta kändis jag kommit.

Morgonen på plugget var sådär rolig. Vi började stenhårt med musklernas uppbyggnad på keminivå. :( Bara en massa prat om natrium, kalcium, joner. Hasse sa att detta var det svåraste på kursen och ja, jag kan bara hålla med.

Dräefter fortsatte vi tjata muskler. Vilka olika sorters muskler det finns och vad varje muskel kan göra -  återigen extension, flexion, evelation, lateral flexion... Det börjar snurra rejält!

Imorgon är det dags för kost och näringslära, det ska bli väldigt intressant!


Jag och Emelie gick på Nordstan ikväll och det kryllar av poliser på detta ställe. Där måste hända en massa skit. Vi blev förföljda av en kille/man som förmodligen gick på någonting och sa massa hemska och äckliga saker. Lite oroliga blev vi men vi hade full koll på poliserna framför oss och var redo att springa (ja, jag hade nog kunnat springa med mitt knä vid ett sådant tillfälle).

Skönt att vara inne på hotellet igen!


Snart Melodifestivalen :)!


Over and out.

Mysan

Av My & Elin - 6 februari 2009 20:26

Det var sju år sedan sist, men idag var det premiärdax för skolbänken igen...

Jag tog tåget mot Göteborg vid 7-tiden och anlände till Götet strax innan 9.30 Självklart hade jag skrivit ut en karta över både studielokal och mitt hotell (vilket ligger mitt i Nordstan så det är jäääättesvårt att hitta...), men jag behövde faktiskt inte använda denna.


Det var med lite spänd förväntan jag steg in i konferenslokalen. Är jag rätt? Vad är det för folk som ska vara här?

Vi är 25 st plus en lärare vid namn Hasse. Han ser ut som en grym atlet och han är 40 bast! Han är motståndare till alla dess kosttillskott som finns i pillerform eller pulverform, allt man behöver kan man få i sig med hjälp av mat. Ok att Gunde Svan var tvungen att ta tillskott pga att det skulle bli för jobbigt för honom att käka kilovis med potatis... Precis vad jag vill lära mig, mat som passar för ens träningsnivå.

Vi "elever" är av blandad kompott. Allt från 20 år upp till 50 år. Smala, grova, fd fitnesstävlande, fd proffsdansare, kontorsarbetare, ja allt. Vi är enbart två stycken som pratar skånska i detta gäng och vi fann varandra snabbt. Emelie är i min ålder och bor i Helsingborg. Det roliga är att hon är jobbekompis med min granne rakt över. Världen är liten!

Det är inte alla som ska läsa till Träningskonsult, utan de flesta ska bli spinning- och styrketräningsintruktörer.

Dessa två första helger innebär enbart teoriutbildning, vilken är obligatorisk att gå igenom för att gå vidare till någon av de andra utbildningarna.

Idag gick vi igenom det mesta om skelettet och påbörjade även med musklerna. Vid varje rörelse jag tar nu, så snurrar det i huvudet om det är en rotation, extension, flexion, abduktion eller adduktion...


Jag känner att detta är helt rätt val! Jag var riktigt orolig för mina ögonlock med tanke på att vi skulle sitta där mellan 10-19, men det är så pass kul och intressant att de inte trillat ner en enda gång!

Vi fick förresten en TJOCK pärm, proppfull med information. Allt detta kommer på tentan den 27 feb. Ojojoj, jag måste plugga rejält!


Hoppas ni har det gott där hemma!


Over and out.

My


Av My & Elin - 6 februari 2009 12:47

En ungkarl från Enköping stegade in på lokaltidningens
redaktion och ville sätta in en annons under rubriken
bekantskap sökes.

"Ungdomlig man med intresse för naturen, som gillar mysiga hemmakvällar över ett glas rödvin och tända ljus söker kramgo tjej", föreslog killen.

- Vill du ha in den med detsamma, undrade redaktören?

- Ja det är väl klart, men kan man skriva det i annonsen?

Trevlig fredag

Over and out

Av My & Elin - 5 februari 2009 14:31

Idag var det dags för mitt återbesök hos Dr W. Det har gått 7 veckor sedan operationen och enligt Marianne har jag kommit långt med min rehab.

Jag vet dock att Dr W brukar vara ganska hård och jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig för bedömning av mitt knä.

Vi pratade först om hur dessa 7 veckor varit, mitt problem med baksidan (vilket var vanligt) och mina planer framöver. Han gjorde sedan sin undersökning av knäet och var väldigt positiv.

"Ditt knä känns och ser väldigt bra ut! Du är mycket längre framme än många andra vid denna tidpunkt."

Ååå vad skönt det var att höra att allt var bra! Det har varit mentalt jobbigt den senaste tiden och jag behövde verkligen dessa ord!

Jag kunde självklart inte hålla mig från att fråga hur det ser ut för mig att genomföra Klassikern i framtiden.

W:Du kan börja med simningen i år om du vill.

M: Va? (Tänkte, människa, har du glömt att du opererat mig precis...)

W: Ja, det är väl inte förrän i juli? Går allt som det ska framöver så kan du det. Annars börja med Lidingöloppet i september om du känner bättre för det.

M: Oj, detta var positivt...

Under min lilla promenad från sjukhuset och min bil tårades ögonen av lycka! Det har gjort så ont, tagit tid och äntligen fick jag betalt för mödan! Jag har framför allt fått mer motivation och ska fortsätta kämpa!


Efter detta besök begav jag mig direkt ner till sjukgymnastiken. Marianne är ledig två veckor och jag ska istället gå hos hennes kollega Niklas.

Vilket pass han satt ihop... Jag fick bla jogga upp och ner på en stepbräda. Svetten lackade och mitt flås, ojoj, ordentligt flås!


Over and out.

Mysan


Av My & Elin - 4 februari 2009 10:44

Ja, det var ju match igår. En ganska viktig sådan för oss, vi hade verkligen behövt ett poäng eller tre…

Första perioden var ingen höjdare. Malmhaug spelade en slow-innebandy och det är väldigt lätt att hamna i deras tempo då.

Inför andra perioden la alla i ytterligare någon växel och vi kom genast in i ett bättre spel. Vi skapar chans efter chans, men tyvärr gör vi inte mål. Detta är ett stort problem.

I tredje perioden la vi på en växel till och vi skapade ännu flera chanser. Vad har vi gjort stolparna??

Matchen slutade 5-4, ännu en uddamåls förlust och det svider i hjärtat. Vi kämpar och kämpar och var värda 1 poäng! 


Vi hoppas att det inte Anki råkade ut för en allvarlig skada. Elin fick en smäll på kinden och är rejält öm idag. Hon väntar bara på att bli blå…


Nu ska det bli skönt med tre spellediga helger för att ladda batterierna i både kropp och huvud. Därefter har vi två matcher kvar.


Over and out.
Av My & Elin - 3 februari 2009 12:45

Jag, Byggan har fått ett nytt kylskåp :) hur fasen klarade man sig förr i tiden? 

Gårdagens träning gick bra. Det är kul när vi är så många att vi kan köra 3 femmor med rullande byten. Vi slarvar dock lite med det meningen är ju att det ska bli matchlikt… och jag hoppas att ingen lämnar endast en spelare kvar på plan och resten går och byter under matchen ikväll! Eller ännu värre att alla går och byter när motståndarna håller på att anfalla, vilket också hände igår!

Jag tyckte att de nya tjejerna imponerade igår och det är bra för laget att få in lite äldre spelare med rutin.  

Kvällens match spelas i Malmö kl 20 så jag ska vila i bilen på vägen ner och mentalt förbereda mig. Det är ju inte lite lyxigt att vi får åka kombi till kvällens match istället för att trängas i våra små bilar. Det tackar vi Hanna för som är vårt nytillskott i pendlarbilen. Jag lyckades även övertala Elina att ta med sig mat till mig, vilket i och för sig inte var så svårt när jag kontrade med att jag skulle bjuda Elina på fruktsallad. Det smakar mycket godare med någon annans mat!


Vad tycker du om kvällens möte My?


Det känns bra i kroppen idag, jag är grymt laddad för match! :) Vi åker ner ner till Malmö mer 3 femmor och det känns kanon att vi har gott om folk! Att våra nya och gamla tillskott i truppen gjorde en bra träning igår, var riktigt kul att se! Håller med Elin där att det inte skadar att få in mera rutin i laget.

3 poäng ikväll är målet!


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards