Alla inlägg den 2 april 2009

Av My & Elin - 2 april 2009 13:01

Ja, igår var det som sagt möte med en del av Styrelsen i ÅK. Eftersom klubben och vår tränare, Elina, gemensamt kommit överens om att avsluta sitt samarbete, finns det många frågetecken. Hur känner vi efter detta möte? 


My:

 Mötet gav väl egentligen inte så himla mycket för oss spelare. Det var nog mest från Styrelsens sida att de fick reda på att alla var intresserade av damlaget med rätt förutsättningar.

För min del vill jag veta vilka som kommer att ingå i ledarstaben, hur många spelare vi kommer vara i truppen, att alla vill satsa 110% och då hela säsongen och inte dra ner på tempot efter ett par månader (vilket är väldigt svårt att veta i förväg). Att ta sig upp i 2:an igen kommer kräva enormt mycket arbete!

Jag tänker fortfarande på citatet ”Tar man ner laget i 3:an får man ta upp det i 2:an igen”. Fast jag tror inte på det lika mycket längre då ett av mina krav på ÅK var att Elina skulle stanna. Nu vet ju alla att det inte blir så. Därför kallar jag mig just nu klubblös, vilket jag faktiskt även är på pappret då jag bara hade ett-årskontrakt med klubben.

Tankarna har funnits att kanske lägga ner innebandyn. Fast jag vet att jag kommer sakna det sociala och matcherna! Så innebandy kommer det bli, i vilken klubb återstår att se…  


Elin:

Alla spelarna som var på mötet är nog överrens om att de vill spela innebandy, men….. det är ju dock två viktiga punkter som inte är lösta! Det första är tränarrollen, det är svårt att bestämma sig för att spela i ett lag om man inte vet vilken tränaren är. Problem två truppen är för lite! Det hör också ihop med problem ett! Vi är redan sent ute när det gäller värvning av spelare och det är svårt att locka till sig spelare om man inte har en ledarstab att presentera. Allt behöver ju så klart inte vara spikat men vem som ska var huvudtränare bör fixas snabbt, helst igår. Jag vet dock att klubben jobbar på det, men tränare till damlag växer väl inte på träd. Så är det någon som vet någon lämplig kandidat så kan ni väl höra av er :).

Jag tycker själv att det är synd att Å/K mister Elina, en kompetent tränare som lagt ner sin själ i laget och som jag personligen kom väldigt bra överrens med. Det är väl bara att inse faktum och försöka blick framåt.

Jag får instämma med My och också kalla min klubblös, en konstig känsla! Tankarna har gått fram och tillbaka ang. min framtid inom innebandy och vi får väl se hur det blir med nästa säsong. Kanske har jag en annan roll än spelare och kanske till och med i en annan klubb det får tiden utvisa!  


Vi väl helt enkelt hoppas på att detta löser sig på bästa sätt!


Over and out.
Ovido - Quiz & Flashcards