Alla inlägg den 14 april 2009

Av My & Elin - 14 april 2009 15:33

My:

Det var underbart i torsdags när klockan slog 14.30 och man hade en lååång helg framför sig. Jag började med en promenad ner till stan, träffade upp Checke. Vi gick igenom några affärer och sedan tog vi oss an två glasögonaffärer. Jag har ju försökt hitta nya glasögon i ett år nu, men hittar aldrig några wow. Jag provar just nu för fullt...

Det blev även premiär i solskenet med en kulglass!  


Började fredagen med en timmes cykeltur i det underbara vädret. Begav mig hemåt och väntade på att solen skulle nå balkongen. Det dröjde ända tills 13.30 :(

Senare på eftermiddagen åkte jag till pappa och Sivan för att äta påskmiddag tillsammans med mina syskon och brorsbarn. Direkt efter detta körde jag vidare till Månsson i klippan för att fira min kusin och ”morbror” Claes. Jag älskar min mosters mat och hade önskat hennes goda räkpaj, laxtårta, tonfiskröra och Jansson. Hon serverade 3 av dessa, helt klart godkänt! Ljuvligt gott som vanligt! 


Lördagen började med träning. Jag var som en riktig pensionär utanför Maxi kl 8 och hängde på Friskis lås klockan 9 när de skulle öppna… Jag träffade sedan Camilla på stan för att inhandla lunch som skulle ätas på stranden. Där satt vi ett par timmar och snacka strunt och tog igen allt som vi missat den senaste tiden.

Soldyrkare som jag är satte jag mig på balkongen resterande av eftermiddagen. Kvällen blev lite impulslik med premiärgrillning på gården tillsammans med Elin, Henke och ett par andra grannar. Senare parkerade jag och Elin oss, tillsammans med Camilla som också anslutit, i soffan för Robinson och film.  


I söndags… fasen vad man glömmer snabbt. Just det, Henke var ledig så vi körde till Strandbaden och hälsade på hans föräldrar. Jag la mig direkt i solstolen och stannade där några timmar. Efter Strandbaden körde jag till mamma och Mats.

När jag väl var hemma igen tog jag och Henke en lång promenad. Sen hade jag en lugn, ensam kväll i soffan! :) 


Igår blev det en snabb tur till Väla (ingen lycka där inte). Lite sol på gården tillsammans med min granne Tina.

Joggade ner till gymmet och genomförde ett benpass. Därefter gick jag direkt till hallen för att se FBC kämpa för sin elitserieplats. Jag hann bara se 7 minuter av matchen… Det var dock intressant att se resultatet och jag kan väl bara säga att jag kände med tjejerna, det var ju inte längesedan vi själva trillade ner en serie.

Jag bjöd sedan Henke på en fin middag innan han begav sin till sin kompis i Helsingborg.

Jag tog tillfället i akt att städa min lägenhet och påbörja en present till en kompis… 


En långhelg till önskas…snart?!  


Elin:

I torsdags blev stadshuset helt tomt och tyst kl 13:00 därför passade jag på att stanna kvar och arbeta lite längre och så produktiv jag var :).

Väl hemma tog det inte lång tid innan telefonen ringde och jag fick ett erbjudande att gå och se Rögles sista match för säsongen och det var man ju inte sen att nappa på! Det var ju ingen höjdar match att titta på, men det gör ju inget när spelarna kom ut i underställ och tacka publiken en gång till :)  


Fredagen var jag på familjetipspromenad vid Mölledammarna utan för Mörshög i Bjuv. Det var hur trevligt som helst och det rekommenderas varmt till nästa år. Därefter åkte vi till hembygdsparken i Ängelholm för att grilla korv och hamburgare.

Kvällen avslutades i Gånarp där det också blev grillning och så fick vi avnjuta en helt underbar solnedgång. 


Lördagen var rätt lugn jag var iväg och tvättade och dammsög bilen, vilket var välbehövligt! På kvällen blev det grillning igen på Mys bakgård sen blev det som hon tidigare nämnt en tv-kväll! 


I söndags var jag hela dagen ute i Vejby där jag träffade hemvändande vänner från Göteborg och efter de åkt så körde Sam (mitt gudbarn) med mig. När vi inte lekte i sandlådan så var vi ute och cyklade eller fikade. Hon tyckte inte det var lika kul att sitta still i solen som jag gjorde därför blev det inte så mycket sånt och vem kan motstå när ett busfrö stå med huvudet på se och säger ”eje ykkla” och drar med mig till cykeln. Det var ändå skönt att kunna vara ute hela dagen. Även denna kväll blev det grillat och lite senare poker på hög nivå. Det är synd att jag tappar koncentrationen för tidigt bara, men ett tag såg det riktigt bra ut! 


Igår så tog jag igen solningen som jag gick miste om i lördags. På förmiddagen blev det även en löptur. Det kändes att det var länge sedan, men nu ska det bli ändring på det och jag är väl förtjänt av träningsvärken som jag har idag! 


Nu är vi tillbaka i verkligheten, men som tur är är det inte så långt till nästa långhelg! 


Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards