Alla inlägg den 6 april 2009

Av My & Elin - 6 april 2009 11:47

My:

Helgen började ju med strålande väder och jag parkerade mig själv ute på balkongen med en tidning. På Doktorsgatan händer massor hela tiden och man sitter aldrig utan underhållning.

Polisbilen kom vid 18-tiden och skulle hämta damen i huset mitt emot. Tydligen trakasserar hon de boende i huset ständigt. Det enda jag märkt är att hon räcker tungan åt mig när jag går förbi hennes fönster...

Jag stod på min balkong, mina grannar Tina och Acka stod nedanför och vi bestämde oss för att följa detta äventyr. Tillsist kom Vicki också ut på sin balkong.

Damen vägrade förstås öppna sin dörr och Melins fick komma med huvudnyckeln och tillsist kom damen ut och fick åka polisbil. Där gick en timme!  


I lördags förmiddag begav jag mig in till Kullagatan och Löplabbet. Provade ut nya löpskor och därefter körde jag till mamma och hennes flört. Henke kom också dit med sin motorcykel. Det blev dammsugning och tvättning av bilen. Mats hjälpte mig att byta däck. Därefter la jag och mamma oss i vars en solstol på uteplatsen. Henke ville inte stå själv på andra sidan huset och vaxa sin motorcykel, utan bestämde sig för att ställa den 3 meter från våra solstolar. X antal gånger fick jag och mamsen höra ”Ser ni så snygg min motorcykel är?!” Mmmm, blev bara svaret från oss.

Vid 18-tiden körde jag hemåt. Väl hemma hälsade Checke på och vi tog en promenad, det var ju rena sommarkvällen!

Trodde jag skulle ha en ensam kväll, men så blev inte fallet. Henke och hans kompis Johan kom in till mig för att snacka strunt och dricka gott. Så vi satt där med cider, öl och whiskey… Strax efter midnatt började jag bli trött och gick till sängs. Henke och Johan vandrade in till Henke och fortsatte dricka gott till 4 på natten…  


Lite sliten när jag vaknade i söndags, det blev en sen frukost och seg start på dagen. Började dock putsa fönster och städa lägenheten.

Framåt eftermiddagen blev det underbart väder igen och jag begav mig ut på min första joggingtur ute på 6 månader! Sen väntade ett tufft helkroppspass på gymmet.  


Elin:

Fredagen började med biljettstrul och försenat tåg när jag skulle till Länsstyrelsen i Malmö! Det var ju lagom effektivt att ha ett heldagsmöte en sådan fin dag. Väl hemma i Ängelholm igen så mötte jag upp en vän och sen gick vi till Bahnhofs after work, mycket trevlig kväll. Där en ung komiker försökte underhålla oss samtidigt som en förfriskad man ville föra en dialog med honom. Väl hemma i soffan avnjöts så ska det låta och Berg flyttar in! 


I lördags blev det fika ute i vårsolen och inhandling av blommor till balkongen. Därefter blev jag sittande i solen hela eftermiddagen. Jag var lite duktig också och hann med att tvätta några fönster och städa lägenheten.  


I söndags var jag på mat och påsk marknad i Blå hallen i Höganäs. Så mycket gott det fanns att smaka! Därefter åkte jag till Outleten och gjorde av med lite mera pengar. Det som jag åkte dit för att handla kom jag såklart inte därifrån med. Min plan var att handla skor och jag köpte istället ett regnställ, brödkorgar och ett rivjärn :).   


Nu längtar Vi tills långhelgen som kommer! :)


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards