Alla inlägg den 22 april 2009

Av My & Elin - 22 april 2009 16:24

My

Denna vecka är det lite mindre att göra på jobbet. Grejen är att jag blir så ineffektiv med de få grejor jag har då...

Att skanna in ett par bilder, spara ner dem på en fil och sedan klistra in originalen i urklippsboken - tog lååååång tid. På en stressig dag skulle det tagit ett fåtal minuter! Konstigt att det blir så!

Så går jag lite och svär för mig själv "F-n vad tiden går sakta när jag har lite att göra!", då kommer ett par kollegor och lämnar ett par grejor som de undrar om jag vill hjälpa dem med (tankeläsare?). Ja, jag hjälper er!

Helt plötsligt har jag mer att göra, men är då inne i min ineffektivitet och hinner inte med! Tydligen går det inte att ändra på min effektivitets-nivå under dagen...


Elin

I morse kom jag sent till jobb, 8:45, Assi har varit dålig i natt och då är det ingen höjdare att bo i lägenhet. Jag är nöjd att jag hade kläder på alla kroppsdelar när jag gav mig ut mitt i natten! I dag verkar det dock vara lite bättre eller så är det så för att hon inte fått någon mat!

Min arbetsdag har bestått av att granska miljö- och årsrapporter från verksamheterna som jag har tillsyn på. Jag har även förberett inför en näringslivsmässa som ska vara till helgen i Lindab arena. Jag ska vara där på fredag och berätta för företagare i kommunen om vårt miljöprogram. Därför har jag tryckt upp stora och små planscher och snygga broschyrer! Jag har fått sett vyerna vid metropolen Spannarp och lyssnat på grannar som inte kommer överens. Dialect ute vid maxi fick också ett besök, jag ska få en ny handdator så det känns nästan som julafton :). Arbetsdagen kommer med att mitt fläsk ska få vibbrera lite innan jag går hem till min vovve.


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards