Alla inlägg den 4 maj 2009

Av My & Elin - 4 maj 2009 21:09

Jag hann inte med något inlägg på dagen idag så därför blir det ett kvälls inlägg istället. Jag kommer nästan inte ihåg vad jag skrev om senast men jag börjar med lite vardagslyx från förra veckan. I onsdags var jag på bio och såg the reader med arbetskollegan Gunilla och hennes mamma. Det var länge sean som jag såg en så bra film. Oscarbelönad Kate Winselt gör en grym insats och snyggingen, kommer inte ihåg vad han heter, är dålig på skådespelare, hade jag inga som helst problem med att vila mina ögon på. Filmen handlar om en pojke som inleder ett romantiskt förhållande med en äldre kvinna (Kate). Efter en tid försvinner kvinnan och flera år senare när pojken (som senre blir man) är juridikstuderande möts de igen. Kvinnan är då åtalad för att ha arbetat i konsentrationslägren och deras kontakt upptas igen! Filmen rekomenderas helt klar.


I torsdags fortsatte vardagslyxet med en ansiktsbehandling. Det är sååååå skönt. Jag säger det varje gång som jag varit på någon behandling att detta måste jag göra oftare, men så går tiden. Jag var på ett ny öppnat ställe i Ängelholm, kommer inte ihåg vad stället hette, men det ligger i alla fall vid ticket på järnvägsgatan. De hade öppningserbjudande de två första veckorna så då passade jag och Malin på att få vars en behandling till halva priset inte helt fel :)


Långhelgen försvann i ett nafs. En valborg utan brasa.... jag kan inte minnas att det hänt förut! Jag som tycker att det är så mysigt med eld. Minna vänner tog väl hand om mig på 1 maj och jag slapp demonstrationståget som vanligtvis går utanför mitt fönster kl tidigt på morgonen med trummor och trumpeter! Istället fick jag riva kök i Magnarp och det är en härlig förlösande känsla att bara få slå sönder saker :) I like, behöver någon hjälp att riva så vet ni vart jag finns.


Nu är det tillbaka till verkligheten ny jobbevecka och jag måste tidigt i säng ikväll. För i morgon kväll ska jag och mina arbetskollegor springa vårruset. Så har ni vägarna förbi kom och heja fram mig.


Sov gott


Over and out

Byggan

Av My & Elin - 4 maj 2009 08:36

Igår eftermiddag begav jag mig ut på en löptur. Tanken var att jag skulle testa 30 min och till min förvåning gick det väldigt bra! Baksidan höll sig snäll hela turen och flåset var helt okej!

Glad? Mycket!


Over and out.

Mysan

Ovido - Quiz & Flashcards