Alla inlägg den 21 maj 2009

Av My & Elin - 21 maj 2009 22:42

Som My nämnde innan är det lång helg. Helt underbart! Idag har jag och Gunilla från jobb varit på Telegrafens uteservering och ätit lunch och snackat en massa om allt mellan himmel och jord. Kl 14 gick vi in i mörkret på bion med popcorn och avnjöt Frozen river. Helt ok film lite förutsägbar, men godkänd. När vi kom ut i friska luften igen ringde telefonen det var Ica en gammal jobbar kompis som ville hitta på något under kvällen och det passade mig perfekt eftersom jag faktiskt inte hade några planer för kvällen. Denna gången vart det mat på Simons. I och med detta är båda restaurangerna på torget invigda för säsongen och båda får klart godkänt. Simons har dock lite högre spaningspoäng under kvällstimmarna. I morgon blir det målning, renovering och barnpassning ute i Magnarp jag ska vara där på frukost redan kl 9 så nu ska jag samtala med Jon Blund :) 


Over and out

Bygg

Av My & Elin - 21 maj 2009 22:07

När väl molnen hade skingrat sig begav jag och Checke oss ner till stranden vid 11-tiden.

Checkes ständiga följeslagare är den blåa sprayflaskan. Denna flaska fyller hon med saltvatten och duschar sig med under soltimmarna...

Hmmm...har jag alltid tänkt. Å envis som jag är har jag aldrig velat prova det där. Eller hur att det skulle göra så stor skillnad på brännan?!

Tji fick jag idag. Det var dags att prova sprayen. Tog en dusch vid ett par tillfällen och jag tror aldrig jag har fått så mycket färg! Å det har ändå varit halvdisigt större delen av eftermiddagen!

Så, till er som vill få fin bränna i sommar (är ni badkrukor som jag så köp definitivt en!) - inhandla en sprayflaska ala Checke!!


Dessutom, en hemsk sak, jag snarkar!! Aldrig i mitt liv har jag snarkat förr. Henke har sagt det vid ett par tillfällen att jag har snarkat, men jag har inte trott på det.

Idag, på stranden, slumrade jag till och när jag vaknade sa Checke att jag hade snarkat!! Fasen, det är bland det värsta jag vet när folk snarkar!!!


Har sprungit 3 varv på slingan vid Roddklubben idag; 7,8 km. Det tog mig 45 minuter vilket jag tycker är hyfsat! :)


Innan kvällen var slut fick jag och Henke en spontan inbjudan till Checke och Jonas på vaniljsås...å lite paj! Himla gott!!


Over and out.

Mysan 




Ovido - Quiz & Flashcards