Alla inlägg den 6 maj 2009

Av My & Elin - 6 maj 2009 08:52

I 1,5 år har jag försökt hitta nya glasögon. Mina nuvarande har varit slitna ett bra tag och jag behövde dessutom ny styrka på mina glas, så det var hög tid. Jag har lånat hem glasögon på Synsam 4-5 gånger. Här emellan har jag besökt andra affärer för att kanske hitta lyckan där, men icke.

För ett par veckor sedan tog jag och Checke tag i saken och besökte Synsam igen. Hittade ett par WOW-snygga, fast de var självklart i fel färg... Serviceminded som personalen är, skulle de kolla upp om de fanns i andra färger och försöka få tag på en bild på dem åtminstone.

Efter några dagar ringde de mig och jag fick komma in och kolla på dem på nätet. Den nya färgen som de tänkt var inte heller rätt... Jag började se bakom deras fasad att jag var ganska jobbig (vilket jag håller med om, men glasögon kostar faktiskt mycket pengar och det ska ju faktiskt bli bra). På bilden fanns även samma modell fast i ytterliggare en annan färg. Snälla som de är skickade de ut mail till alla Synsam butiker i hela Sverige för att försöka få hem denna båge. Efter ytterliggare ett par dagar ringde de och berättade att bågen inte fanns, utan de var tvungna att beställa hem den. Grejen var att de inte kunde lämna tillbaka den om jag inte ville ha den, utan då var de tvungna att sälja den till någon annan. Lite press kände jag.

Efter en vecka ringde Synsam igen och sa att bågen hade kommit. Jag begav mig dit och den var riktigt snygg. Dock var jag lite skeptisk och bad att få låna hem den och prova i lugn och ro. Jag såg återigen att personalen tyckte att jag var jobbig...

Väl hemma blev jag ännu mera osäker, lite för mörk kanske? Sen kom räddningen, efter besöket hos frissan som gjorde mig till JÄTTEBRUNETT passade glasögonen helt perfekt!

I måndags begav jag och mamma oss till Synsam. Jag hade lovat dem att bestämma mig om glasögonen plus att jag skulle på linsundersökning. Ni skulle sett killens min när jag sa till hans kollega att jag ville ha glasögonen!

"Jaha, så det blev dem?"

"Ja, det var kanske tur för mig efter allt slit du lagt ner?"

Jag fick ett litet mumlande mmmm tillbaka...

Å jag känner väl nästan detsamma, om jag inte hade valt dessa hade jag inte vågat mig in på Synsam fler gånger.

Då jag själv jobbat i servicebranschen vet jag hur man snackar bakom disken. Kan ni tänka er hur de snackar om mig på fikan?! Jag får väl bjuda på det...


Over and out.

Mysan



Ovido - Quiz & Flashcards