Alla inlägg den 18 maj 2009

Av My & Elin - 18 maj 2009 11:56

Min helg började med kalas för Mats i Viken. Jag hade köpt några olika delikatessostar, kex och marmelad, vilket jag vet att han gillar. Mamma är mindre road över detta då det stinker i kylen... Men men, det var ju ändå Mats födelsedag!


I lördags började jag som sagt med en löprunda. Därefter tog jag tag i sysslorna, tvätt och städ. Jag deckade faktiskt i soffan sen! :)

Kvällen spenderades hos Checke. Noga planerad. Grillad kycklingfilé och nypotatis stod på menyn. Men vi är ju aldrig klara där och fortsatte med rabarberpaj som Checke gjort. Å i vår värld heter det inte paj med vanlijsås, utan vaniljsås med paj! Vaniljsvisp kan man ju äta med sked, det blir bara lite godare om man får lite paj till! :)

Vi avslutade vår måltid med godis. Å vi drack självklart rosé, farligt gott!

Vi hade lite problem med tv-tablån då det både vankades Robinson och Schlager!


I går, söndag, var jag hårmodell för Madde på Gesällprovet. Jag ska försöka fixa bilden Madde tog när jag var klar. Ingen höjdare, både jag och Madde skrattade åt min boll till hår! Snacka om volym!

Ett par timmar i solen blev det, cykeltur som ni redan vet och kvällen spenderades med storkok och myskväll med Henke!


Snart helg igen!


Over and out.

Mysan


Ovido - Quiz & Flashcards