Alla inlägg den 12 maj 2009

Av My & Elin - 12 maj 2009 07:46

Mini semestrar är underskattat. Igentligen behövs det inte så många dagar eller massa mil för att komma bort och ladda om batterierna.

I torsdags hämtade jag min mamma på flyget och i fredags så körde vi gemensamt upp till Sala. Många tycker säkert det var onödigt att min mamma flög ner till mig för att 26 timmar senare köra ca 60 mil. Jag själv tycker det var guld värt att få sällskap under bliresan. Dessutom tog hon väl hand om mig under torsdagen och servade med mat och hundpassning. Väl framme i Sala blev det en lugn kväll med mamma och pappa. Vi tittade på hockey och Så ska det låta!

Lördagen svichade förbi i all hast. Morgonen började med ett kärt återbesök med Hugo, Tessan och Jonas. Därefter åkte jag förbi sommarstugan där min morbror och moster håller på att renovera för fullt, men det blir riktigt fint när det är klart. Farmor bjöd också på fika i Fläckebo på eftermiddagen så jag, brosan och pappa åkte dit. 15:00 var det avspark på Silvervallen det skulle spelas fotboll i div 4 mellan Sala FF och Skinnskatteberg. Jonas skulle spela och det blev en stor seger med 6 - 0. Det var ju tur eftersom jag skulle hem och gilla hos Jonas, Tessan och Hugo på kvällen och hade det blivit förlust..... mindre trevligt! Men innan grillningen han jag med ett besök hos min kära mormor. Vi har en väldigt nära relation och det känns när jag inte får träffa henne så ofta som jag igentligen skulle vilja.


Innan hemresan på söndagen så träffades hela eller nästan hela, min lilla syster Pia kunde tyvärr inte komma. Det blev fina fisken till lunch och lite små prat. Mamma planterade en massa plantor till mig också, vi får väl se om de överlever! Kl 15:30 satte jag mig i bilen och på började de 60 milen igen! Men det blev ett stopp efter ca 3 mil i Västerås hos min kusin Maria och hennes man Johan. De ska ha barn i augusti så jag kollade in magen och sen fick jag låna hennes cykel. En riktig räser så jag klarar mig runt halv-vättern den 7 juni. Väl i bilen igen så började jag lyssna på "människa utan hund" med Håkan Nesser och jag tackar gud för ljudböcker, vilket gjorde min resa till en pice of cake.


Over and out

Bygg

Ovido - Quiz & Flashcards