Alla inlägg den 26 maj 2009

Av My & Elin - 26 maj 2009 09:45

Som jag skrev igår så var det första passet med FBC för min del. Det var väldigt spännande att se var det var för gäng och vad vi skulle hitta på. Elina kämpade på med sina kryckor och hängde med hela träningen! :)

När vi stod på samlingen säger Elina: "De är ganska unga, vi är väldigt gamla!" Ja, det kan man säga. När jag berättade detta för Henke så kallade han mig Rockmormor!!

Åter till träningen. Vi började med en lugn joggingrunda till roddklubben. Där delades vi in i två grupper. Gruppen jag hamnade i skulle börja med Cooperstest, 3 km så snabbt man kan. Jag blev nöjd med mitt resultat! Jag var ungefär 20-30 sekunder sämre än förra året, så det är godkänt. Jag har aldrig varit bra på att löpa långt och snabbt i vilket fall som...

Därefter blev det 2x50m lopp. Det var första gången jag sprang max och det var en läskig känsla. Mitt högra ben hann inte med!

Det blev spänsthopp och här har jag väl också en hel del att jobba med.

Vi avslutade med tester i situps och armhävningar. Dr W var imponerad över min bålstyrka!

När jag och Elina gick från träningen sa jag till henne att det var ju en ganska lugn träning. Tji fick jag för det, vilken urladdning jag fick i hela kroppen efter 21. Kan tänka mig att orsaken var Coopers och mycket nytt för mitt ben. Härlig känsla att vara utpumpad!


Imorse blev det ett pass hos Marianne. Jag berättade om mina brister på träningen igår. Vi tränade därför explosivitet och spänst. Nu har jag fyra övningar jag ska köra stenhårt!


Blir en tuff dag idag. Håller i sista träningspasset på jobb i eftermiddag och ikväll stundar träning med innebandyn igen!


Over and out.

Mysan

Ovido - Quiz & Flashcards