Alla inlägg den 5 maj 2009

Av My & Elin - 5 maj 2009 15:53

Ja ibland förstår jag inte riktigt hur ens tankeverksamhet fungerar! Imorse när jag satt i en bil till Kristianstad hörde jag på nyheterna att det varit oroligt i Helsingborg igår kväll när det var fotbollsderby. Poliserna hade blivit attackerade och tåg förstörda är det verkligen detta ens skattepengar ska gå till. Vuxna människor som inte kan bete sig,jag blir så arg!


Tankarna går också till den familj i Vejbystrand som igår förlorade sin 7 åriga dotter i en bilolycka där pappan var förare av bilen. Skulle man någonsin förlåta sig själv?


Igår kväll när jag åt kvällsmat (kålpudding) tittade jag på tv programmet hitta hem. Arg blev jag igen hur kan folk bara göra så mot sina djur. Men när jag idag har fått höra att chefen för djurskyddet i Kristianstad avgått blir jag lite gladare. Som ni kanske alla har läst har djurskyddstillsyn inte fungerat så värst bra sedan årsskiftet! Anmälningar som kommit in i januari behandlas i april.... på kommunen åkte vi för det mesta ut samma dag! Hoppas det blir förändring på detta nu.


Nu har jag fått skrivit av mig lite :) och ska gå och byta om och sen bege mig till Halmstad.


Over and out

Bygg

Ovido - Quiz & Flashcards