Alla inlägg den 19 maj 2009

Av My & Elin - 19 maj 2009 19:44

Kl 19:17 rullade tåget in på stationen i Göteborg och jag tyckte nästan det var synd. Jag hade gärna åkt ett par timmar till om jag hade fått fortsätta att lyssna på Håkan Nesser i Mp3 spelaren. Jag har blivit helt manisk på detta och lyssnar jag innan jag ska sova så kan jag nästan inte lägga den i från mig, vilket har gjort att det blivit sena nätter.


Nu åter till helgen i Göteborg..... Väl framme ringde jag till Eva som satt på Ritz med kollegor från Siba. Jag mötte upp dem och fick snabbt i mig ett glasvin och Eva hade varnat mig för att det kunde bli lite jobb snack, men jag vet inte om jag hade den effekten på kollegorna men jobbsnack blev det inte i alla fall. När vi lämnat Ritz och återfunnit en av tjejerna som vi tappat bort i ett parkeringshus körde vi hem till Långedrag. Freagskvällen avslutades med ett glas rött och en uppdatering om vad som hänt den senaste tiden.

Lördagsmorgonen startade med en långpromenad. Det är så fint i Långedrag och är det någonstans jag ska bo innan jag dör så kommer denna platsen med på listan! Tur är ju att jag har långt kvar av livet för det måste tjänas ihop många miljoner för att kunna köpa ett hus där, tyvärr! Efter promenaden och frukosten på verandan i solen så åkte jag och Eva in till stan för att följa Göteborgsvarvet. Det var ju 30 års jubileum och dem som sprungit alla 30 loppen hade en egen startgrupp, imponerande! Vinnaren kom på lätta steg efter ca 1 timme och efter det gav vi oss in till stan för att möta upp Mårten (Evas sambo) och en kompis till honom. Kvällen avslutades med grillning och massa vin :)

På söndagen var det lite segt att gå upp. Jag skulle ju åka med tåget redan 11:42, men det var riktigt skönt att komma hem och få lite helg hemma också innan en kort arbetsvecka satt fart.


Over and out

Bygg

Ovido - Quiz & Flashcards