Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av My & Elin - 26 oktober 2008 21:45

Imponerande Elin! Herregud, jag kan ju sluta blogga nar jag kommer hem! :) Kul att lasa vad som hander dar hemma.


Nu sitter vi pa ett litet cafe i Pier 17 som ar en shoppinggalleria, vad annars... Tyvarr har vi inte fatt shoppa sa mycket an. Fasen jag ar ur balans, vet inte vad jag ska skriva.

Idag har vi varit pa Lower Manhattan. Kollat in Ground Zero vilket var en byggarbetsplats med gront staket runt om. Sa vi sag inget. Besokte Century 21, gigantiskt affar, men ganska usel.

Har hittat tjuren pa Wall Street, gatt igenom den gatan. Efter Pier 17 tar vi taxi upp till Times Square for att leta efter affarer!


Jag och Checke har kommit pa anledningen till varfor mitt korsband gick av! Vi far sadan service nar jag kommer med min kryckor! Vi slapp sta i laaaanga kon upp till Empire och igar kvall kom vi in forst i Madison Square Garden! Hade aven turen att fa byta till oss platser langst ut pa raden, sa mitt ben kunde strackas ut. Amerikanarna ar riktigt trevliga!!

Rangers lag under med 0-2. Nar det var 8 sekunder kvar gjorde de 2-2. Taket lyfte nastan!! Coach Roger, jag har spelat in det pa mobilen, sa du ska fa lyssna och se!! Checke far tillbaka rysningarna som vi hade igar... Det var magiskt! Sen fick vi uppleva sudden och straffar! Patrik Sundstrom satte den avgorande straffen som gav Rangers 3-2. Henke, snygge, Henke raddade! Svenskarna lag bakom alla mal.


Imorgon blir det Central Park, ska vara stralande vader da ocksa! Vi ska sjalvklart pa shopping dar uppe!


Vart hotell ar riktigt fint och ligger mitt i smeten! Problemet med rummet ar att det har en liten toalett. Jag far kissa med dorren oppen... Kan ju inte boja mitt ben!!


Som Elin redan berattat var flygturen den varsta jag varit med om. Var ganska orolig for mitt kna. Det svullnade upp direkt nar vi kom upp i luften. Vagade inte sova nagot, ville rora pa det hela tiden. Ingen battre plats fick vi heller fast jag hade ringt nagon dag innan. 

Checke far sto ut med ganska mycket, mitt ben ligger i hennes kna standigt! Hon far serva mig hela tiden. Men kla pa mig kan jag faktiskt nu!!


Inte konstigt att amerikanarna ar tjocka! Har ar ju inga vanliga restauranger! Det blir mest snabbmat. Vi ar rejalt trotta pa bagels...


Glomde skriva att vi var inne pa Ralph Lauren pa Green Village tidigare idag och Checke holl i en klanning som kostade 10 000 dollar! Jag sa att vi hor nog inte hemma har, sa vi gick ut igen...


Vi var pa en battur i fredags. Den gick runt hela Manhattan. Vilka vyer vi fick! Helt fantastiskt! Lagger ut lite bilder nar jag kommer hem!


Grattis till vinsten tjejer! Det vander nu nar jag inte ar med! Jag bringar otur kanske?! Kommer dock finnas pa banken eller laktaren i framtiden!


Borjar bli lite smatt sliten i handerna efter kryckorna. Vi gar ganska mycket. Har fatt in gangstilen pa mitt sondriga ben igen, men nu haltar jag pa vanster! Koncentrerar mig sa mycket nar vi gar sa jag glommer det!


Over and out fran The Big Apple

Mysan och Checke 

Ovido - Quiz & Flashcards