Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av My & Elin - 31 oktober 2008 10:52

Hädanefter kommer vi lägga in en rolig historia av något slag varje fredag runt 11-tiden. Anledningen till detta är att vi ska komma i riktig fredagsstämning!


Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vid
vårdcentralen i småländska Gällaböke.
Doktorn frågar: 'Vad kan jag hjälpa Er med?'


Mannen tar då till orda och undrar: 'Skulle Du inte kunna
titta på hur vi älskar?'
Doktorn blir visserligen något förvånad men går med på det.
Efter akten säger doktorn: 'Jag kan inte se något fel. Sättet Ni
älskar på verkar ok. Men besöket kostar 150:-.'  

Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid. Paret
 älskar utan besvär, betalar 150:- för läkarbesöket och lämnar
 vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.


Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt:
'Vad är det för symptom Ni upplever och varför vill Ni att
 jag skall titta när Ni älskar?'


Då svarar mannen: 'Vi vill egentligen inte ha svar på något.
Men hon är gift så vi kan inte gå hem till henne. Jag är också
gift så vi kan inte gå hem till mig. Att hyra en stuga kostar 300:
- och ett hotellrum 450:-. Här behöver vi bara betala 150:- och
jag får tillbaka 100:- från sjukförsäkringen. Dessutom har
doktorn tystnadsplikt och snart så får jag ett frikort.'


Over and out.

Av My & Elin - 31 oktober 2008 09:04

Äntligen är det fredag och Byggan slutar kl 13 idag eftersom det är dag före röd dag. Riktig lyxlirare och inte nog med det hon ska även gå till spa i centrum och bubbla, basta och få en ansiktsbehandling.

Efter att hon och hämtat sin hund assi på dagis blir det en fredags cider hemma på soffan innan biokvällen och middag på Casamia börjar! James Bonds nya film har ju premiär idag och det är den hon ska se med Nina. Så Elin får helt enkelt en riktig tjejkväll.

My slutar också tidigt idag, dock inte lika stor lyxlirare som Elin, men kl 14.30 får hon gå hem. My hade en riktig mysig kväll igår. Mamsen på besök och hennes flört Mats. Igår sa mamma Anti nämligen att hon inte gillar att My skriver styvfar Mats på bloggen (det låter så gammaldags), utan att My enbart skulle skriva Mats, alla vet ju ändå vem han är. Men nä nä, roligare måste vi ha och det var nog Elin som kom på framtidens ord, flört Mats som hon bara varit gift med i 4 år! :)

Henke och Elin var självklart också med på middagen. Checke kom förbi en sväng och bytte kort.

I övrigt har My haft en hemsk natt då hon i sömnen rykte till med högra benet och det böjdes mycket mer än det egentligen kan, vilket fixade ett rejält ömmande knä som håller i sig även på morgonen.  


Vi ringde även upp Elin för att höra hur läget är inför helgen.

Ja jag var ju hos My igår och blev bjuden på middag, tackar Anti för det, jätte gott. Sen blev det kortvisning från NY och det berättades historier om resan. Jag vill också dit. Jag fick mitt smink som My varit snäll att införskaffat till mig. Jag fick även mina presenter, en I love NY t-shirt och 2 jättefina glittriga stjärnor som jag kan hänga i mitt fönster till julen. Jag har ju förstått tidigare att både My och Checke ser mig som en stjärna, men det blev ännu tydligare nu! Tackar så hjärtligt för presenterna. I och med att torsdagen fick ett sådant avslut så kändes det som om fredagen redan hade börjat och att detta kommer att bli en fredag som jag kommer att minnas länge.  


Enligt rykten som Bygg har hört ska My iväg på en kärlekshelg. Vi har ringt upp henne för att höra hur det står till.

Kommer det att bli mys framför en brasa i helgen?

Mmmm, det kommer det sannerligen bli. Helgen kommer spenderas i Strandbaden. Henke har bett sina föräldrar att inte sätta igång värmen i sommarhuset. Hmm? Precis, Henke vet hur frusen jag är och han vill gärna tända eld i kaminen och låta mig krypa upp i soffan med honom och värma mig! Smart kille det där! 


Hur lite kommer du att vistas utomhus?

Så lite som möjligt. Jag är ledsen att berätta min önskan om dåligt väder i helgen så vi kan få ligga under täcket hela tiden! Kanske att det kan vara uppehåll någon timme på lördag så vi kan ta en promenad… 


Hur lite kläder kommer du ha med dig?

Jag är sämst i världen på att packa och självklart kommer jag ha en bag med mig med alla mina grejor. Dock inga finkläder. Det blir mys-ställ hela helgen!


Kommer du att få massage?

Det tror jag inte, men jag hoppas på att Henke kliar mig på ryggen, det är bland det bästa jag vet! Sen vet jag inte vilken sorts massage kära intervjuaren menar, men med tanke på att min släkt läser denna blogg blir svaret så här.  


Tror du att din skada kommer hindra dig på något sätt?

Jag har spenderat en vecka i NY på kryckor, så det är inte mycket som kan hindra mig och mitt knä. Men ja, vissa grejor är det ju bara att kasta in handduken för. Men det är lugnt, jag kommer bli hel snart igen!  


Bygg och Kryckan önskar er alla en trevlig helg! 

Over and out.  

Ovido - Quiz & Flashcards